Stærkt overvægtige giver problemer
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 23:00

Kilde: "Vi betragter verden" fra 'Vågn op!' for 8. juli 2004, s. 29

Fedme er et sigende problem i bl.a. Amerika. Ifølge et skøn fra USA's center
for sygdomskontrol og -forebyggelse er antallet af overvægtige voksne
amerikanere steget fra 12,5 procent af befolkningen i 1991 til 20 procent i
2003. Denne stigning har haft indflydelse på flere brancher.

"Luftfartsindustrien blev i maj 2003 gjort opmærksom på at passagererne nu
om dage er tungere end tidligere, og den er derfor blevet bedt om at tage
dette med i sine vægtberegninger. Også begravelsesbranchen har måttet
indstille sig på at amerikanerne bliver større og større", skriver 'New York
Times.

Standardmålet for kisters bredde er 61 centimeter, men nu kan man få kister
der er 124 centimeter brede og tilsvarende forstærkede.

"Kisterum, grave, rustvogne, ja, selv skovlene på kirkegårdenes
gravemaskiner" må tilpasses i størrelsen. "Folk lever federe og dør federe,
og det må samfundet indstille sig på", udtaler Allen Steadham, direktør i en
støttegruppe for overvægtige.

Hvad ender det med? Findes der noget man kan gøre for at stoppe denne
tendens, eller skal vi bare acceptere at vi bliver federe og federe? Fedme
er jo i dag en af de største pengesugere i sundhedsvæsnet!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : kvaerulant

Dato : 20-08-04 08:32

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>tendens, eller skal vi bare acceptere at vi bliver federe og federe? Fedme
>er jo i dag en af de største pengesugere i sundhedsvæsnet!

Du må for stå at jo mere folk kan spise jo flere penge kan jeg tjene på
at sælge mad.

Det er derfor en øknomisk nødvendigt at fjerne mætheds følelsen fra maden.
Dette gøres ved blandt andet ved at minske fedt indholdet,
da maven ikke er følsom over for et fedt indhold på under 3% så kan man
øge mængten af solgt mad
ved holde under den grænse hvor folk bliver mætte af maden.
Samtidige kan man sælge maden med den lave fedt procent som et slanke
produkt da 100g med lavt fedt indhold ikke er så fedende som 100g med
normalt fedt indhold. Det som folk glemmer er at de aldrig ville spise
ret meget af en stærk ost som af en slanke ost. Den lille skive af Gamle
Ole afløses af to tre skiver slankeost

Som en bieffekt af slanke kosten er at flok hurtigt bliver sultene da
slankemaden er hurtig fordøjligt så at maven hurtig bliver tom så at jeg
også kan sælge slik til folk.

Du bliver nødtil at aceptere den øknomiske nødvendighed for
virksonhederne at øge salget, af slankemad og slik.

Peter