Bådplads på Sydfyn søges.
Fra : Kenneth H.

Dato : 30-08-04 16:21

Hej.

Da jeg igennem længere tid gerne ville have mig en lille båd med
påhængsmotor, ville jeg lige inden jeg går ud og invistere sikre mig
forskellige ting, såsom et sted at lægge båden mm. Hvis nogen måske
endda ville tage sig den tid at hjælpe mig lidt i gang med gode råd
ville jeg være meget taknemlig! Jeg er på helt bar bund på det område,
men brænder bare efter at kunne komme ud og fiske lidt rundt omkring i
Svendborg sund. Når jeg siger gode råd, tænker jeg på om der er noget
man skal ha´ på plads såsom forsikringer, kort osv. Hvis nogen måske
endda har en lille 13-15 fod´s jolle el lign. med en fin motor til
salg i området på Sydfyn, skal i også være velkommen til at tage
kontakt! Men altså først og fremmest et sted at lægge båden, er
forberedt på at skulle betale for det men tips om gratis "parkering"
er naturligvis mere end velkomne!

Mvh. Kenneth.

Fra : Preben Holm

Dato : 31-08-04 19:06

Der er vist frie bådpladser i faldsled og assens.
Faldsled er rimelig billig og måske det rette sted for en jolle.

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-09-04 23:29

Heldigvis fandt Preben Holm <64bitNonoSPAMno@mailme.dk> tastaturet og
skrev i news:4134be1f$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Der er vist frie bådpladser i faldsled og assens.
> Faldsled er rimelig billig og måske det rette sted for en jolle.
Falsled /Helnæs bugten er da ihvertfald et fint sted at sejle jolle -
rimeligt beskyttet og en del steder at hentil/rundt omkring. Og ikke så
langt ud til det mere åbne hvis man vil fiske, så det tror jeg at jeg ville
vælge hvis det var muligt. Selv om det mest var i 70'erne og 80'erne jeg
selv sejlede deromkring så har kysterne nok ikke ændret sig så meget

/carsten

Fra : Gunnar Holm

Dato : 01-09-04 22:46

Hej Kenneth.

Det er helt fornuftigt, at du som nybegynder, søger råd hos etablerede
fritidsfiskere og jeg skal da gerne, som "Gammel" fisker, netop i det område
du nævner, give et lille bidrag.
Jeg har selv en dejlig Ejvindjolle med påhængmotor, jeg har jolleplads i
Rudkøbing, men har også en trailer til jollen så jeg herved kan komme lidt
rundt og fiske, alt efter hvor der er vejr til det.

Sørg for, at få en synkefri jolle.
Hav altid redningsvest på.
Lyt til vejrudsigten.
Fortæl altid hvor du tager hen og ring hjem når du er i land igen.
Sørg for årer, anker, kompas, øsekar osv.
Husk varm beklædning, det er pisse koldt på vandet når det er blevet mørkt,
selv om sommeren.
Vigtigtigst af alt: Brug din sunde fornuft og lyt til din intuition", så
venter der dig mange herlige stunder på vandet.

Det ville heller ikke være dumt, at tage et Duelighedsbevis i sejlads.

Held og lykke med dit forehavende.

Mvh.
Gunnar.