fjernelse af sejl nummer
Fra : Martin Kirk

Dato : 29-08-04 19:30

Hej Gruppe

Vi har lige købt en brugt optimist jolle medfølgende 2 sejl, men desværre
er der ikke samme sejl nunneret på de 2 sejl, hvordan fjerner man sejl
nunneret og sætter et nyt på ? (så vi har 2 sejl med samme nr. )
--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-04 19:44

På ejendommeligvis fremsatte Martin Kirk følgende påstand:

> [...]
> desværre er der ikke samme sejl nunneret på de 2 sejl, hvordan
> fjerner man sejl nunneret og sætter et nyt på ? (så vi har 2 sejl

Det kommer an på, hvor god folie, der er brugt. det første, jeg ville
prøve, var at pensle folien ind i almindelig madolie. Men det er ikke
sikkert, at det kan opløse folien. Måske kan du så prøve at varme
folien *forsigtigt* med en elektrisk varmepistol. Alternativt kan
mineralsk terpentin eller rensebenzin måske bruges.

Ofte er disse skiltefolier ret standhaftige, og solen gør, at det kan
sidde forbandet godt fast.

Claus

--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-08-04 22:55

Er der ikke noget med, at man kan bruge malingsfjerne ?? (bums)

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-08-04 11:30

På ejendommeligvis fremsatte Bjarke Christensen følgende påstand:

> Er der ikke noget med, at man kan bruge malingsfjerne ?? (bums)

Det ville jeg ikke tilråde på et kunststof sejl. Jeg aner ganske vist
ikke, hvad dacon og lignende materialer er lavet af, men jeg tror, at
man bør være forsigtig.

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 30-08-04 16:55

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der ikke samme sejl nunneret på de 2 sejl, hvordan fjerner man sejl
> nunneret og sætter et nyt på ? (så vi har 2 sejl med samme nr. )

I anden sammenhæng har jeg med succes og lidt knofedt haft held til at
fjerne den slags med acetone.

Mvh
Torben

Fra : sailor99

Dato : 30-08-04 20:54

Da jeg havde samme problem, spurgte jeg hos Elvstrøm i Åbenrå og fik at
vide, at acetone var det bedste.

Lidt betænkelig gik jeg i gang, men resultatet var perfekt.

Så bare på med vanten!

Mvh
Georg

Fra : Martin Kirk

Dato : 01-09-04 14:16

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg havde samme problem, spurgte jeg hos Elvstrøm i Åbenrå og fik at
> vide, at acetone var det bedste.
>
> Lidt betænkelig gik jeg i gang, men resultatet var perfekt.

1000 Tak

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-09-04 13:35

På ejendommeligvis fremsatte Martin Kirk følgende påstand:

Det er altid sundt at være betænkelig

Nogle surfer- og optimistsejl kan være lavet af noget underligt, støbt
kunstof og derfor skal man være varsom med de skrappe sager.

Claus