Sejlads omkring Øresundsbroen
Fra : Mr. XX

Dato : 25-08-04 22:33

Hej

I kort 133 vises der en 3 meter og en 6 meter kurve omkring de 3
bropiller (både øst og vest for pylonerne) nærmest pylonerne
(flintrenden) hvor tæt kan man i virkeligheden sejle på disse
bropiller????

Ved henvendelse til dansk farvandsvæsnet om sejladsinformationer
omkring øresundsbroen henviser de til kort 133 og den danske havnelods

Ved henvendelse til svensk farvandsvæsen om sejladsinformationer
omkring øresundsbroen henviser de til kort 8141.

Sejlerhilsen Bjarne

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 26-08-04 19:07

"Mr. XX" < skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved henvendelse til svensk farvandsvæsen om sejladsinformationer
> omkring øresundsbroen henviser de til kort 8141.

Uden at have tjekket i søkortet ved jeg at man normalt lægger sten + sand
omkring bropillerne således at et skib "går på grund" inden det rammer
bropillerne. Du kan da bare forsigtigt prøve at sejle tæt på en dag hvor
vandet er helt fladt.

MVH

Alvin

Fra : Troels Hansen

Dato : 26-08-04 20:30

Alvin A. Bang wrote:

> [...]
> omkring bropillerne således at et skib "går på grund" inden det rammer
> bropillerne. Du kan da bare forsigtigt prøve at sejle tæt på en dag hvor

Der findes også et specielt "kort" over opsandingen omkring pillerne.
Kortet er en enkelt A4 side, og hvam der har lavet det er jeg egentlig
ikke halt klar over.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-08-04 22:34

Der er jo opfyld for at sikre mod påsejling.

Anyway, så skal man jo ikke (i respekt for regler og skibstrafikken) sejle
derude, så det er jo ligegyldigt. Derinde hvor man kan gå under er der ingen
opfyldt og jeg fornemmer kan gå helt tæt på pillerne.

Bjarke