Väst Dansk skärgårdskryssare
Fra : Leif Bengtsson

Dato : 24-08-04 12:26

Jag har varit i kontakt med en ägare till en dansk skärgårdskryssare.
Priset är lågt så jag tänkte eventuellt ha den som ett
vinterprojekt. Är det någon här som vet något om dessa danska
segelbåtar?

Ägaren skriver så här till mej:
********************
"Väst" skärgårdskryssare. Byggd 1910-1912. Ca 8
meter lång. Kan bli en riktig pärla för den som
har tid. Mast och bom finns och ev. medföljer
även segel mm. Dessa danska skärgårdskryssare
byggdes i endast 4 exemplar i samtliga
vädersträck, dvs en riktig raritet.
******************

Leif
--
byt nospam i mailaddres till algonet för riktig mail

Fra : Leif Bengtsson

Dato : 03-09-04 13:07

Leif Bengtsson wrote:

> [...]
> meter lång. Kan bli en riktig pärla för den som
> har tid. Mast och bom finns och ev. medföljer
> även segel mm. Dessa danska skärgårdskryssare

Jag har nu fått en hel del information
Är du intresserad kan du kikke på:
http://common.hopto.org/bilder/gallery/Vest

Leif
--
byt nospam i mailaddres till algonet för riktig mail

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-09-04 13:42

På ejendommeligvis fremsatte Leif Bengtsson følgende påstand:

> Jag har nu fått en hel del information
> Är du intresserad kan du kikke på:
> http://common.hopto.org/bilder/gallery/Vest

Hejsan

Det er en dejlig båd, men du må få alt det græs og beplantning direkte
under og tæt på båden væk. Det kan blive en kilde til svamp og råd!

Det er vigtigt, at du får hævet båden godt over jorden, hvis det er en
båd, der skal stå i længere tid. Selv om fugtighed er godt for
skroget, så er alt det, der er i jorden ikke særlig godt på længere
sigt.

Claus

Fra : Leif Bengtsson

Dato : 03-09-04 18:51

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> båd, der skal stå i længere tid. Selv om fugtighed er godt for
> skroget, så er alt det, der er i jorden ikke særlig godt på længere

Eventuellt kommer båten att återvända till K.A.S som visat
intresse för den. Vi har ännu inte kommit överens om något.
Vi får se hur det går
Leif
--
byt nospam i mailaddres till algonet för riktig mail