Opdatering af Garmin software
Fra : fen

Dato : 23-08-04 22:45

Der er kommet en ny opdatering ( version 5.50), til min forholdsvis nye
Garmin GPSMAP 188C, og det er jo meget godt, men for at overføre denne
opdatering fra PC til GPSén, skal man have et kabel der koster kr.799-.

Er der en billigere måde at gøre dette på?.

F.eks. nogen der vil leje/ låne et sådan kabel der hedder 010-10276-01
PC-Kabel m/ AC adapter, til ekkolod

ud til mig i de 15 minutter det skulle tage af tid ?

Måske en sejlklub, eller en venlig forhandler I kender i kbh.

Hilsen Hans

---

Fra : Jens

Dato : 24-08-04 09:16

> Er der en billigere måde at gøre dette på?.
>
> F.eks. nogen der vil leje/ låne et sådan kabel der hedder 010-10276-01
> PC-Kabel m/ AC adapter, til ekkolod

Kender ikke GPSMAP 188C i detaljer, men har på andre modeller set, at
dataforbindelsen ender i et par løse ender i tilslutningskablet. Det må være
enkelt at montere et 9 polet serielstik her, og derefter har du adgang til
dataoverførsel: SW-opdatering, up/download af ruter, waypoints mm. samt
NMEA-data. Med en bærbar komputer gøres det hele bare i båden.

Hvordan kablet skal monteres i stikket må fremgå af navigatorens manual -
der skal nok bare monteres 2 ledninger.

Jens

Fra : Calle.

Dato : 24-08-04 12:20

fen wrote:
> [...]
>
> ud til mig i de 15 minutter det skulle tage af tid ?
>
> Måske en sejlklub, eller en venlig forhandler I kender i kbh.

der er normalt billeder af kabelforbindelserne på garmins egen side
--
Calle.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-08-04 21:51