K:Ophalervogn
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 23-08-04 19:39

Jeg mangler en vogn som min Ryds 435FC kan stå på om vinteren.
Jeg bor i Vejle

Skriv hvad du har.

mvh

Lasse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 14:49

På ejendommeligvis fremsatte Lasse Nielsen følgende påstand:

> Jeg mangler en vogn som min Ryds 435FC kan stå på om vinteren.
> Jeg bor i Vejle
> Skriv hvad du har.

Venligst brug markedsgrupperne til annoncering og handel. Det er ikke
tilladt at annoncere i debatgrupperne. Annoncen hører hjemme i en
handelsgruppe, f.eks. dk.marked.privat.baad

Læs om grupperne og deres fundats på: www.usenet.dk

FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner i denne gruppe)

Claus

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 24-08-04 17:40

Er det virkelig på ejendommeligvis .... hold kæft hvor du lyder snobbet!!!!

P.S. Jeg skal nok lade være med at skrive flere købs ting herinde!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 17:47

På ejendommeligvis fremsatte Lasse Nielsen følgende påstand:

> Er det virkelig på ejendommeligvis .... hold kæft hvor du lyder
> snobbet!!!!

Ja, når du *insisterer på at flytte FUT og debaterer ting, som ikke
vedrører denne gruppe, så er det højest ejendommeligt!

Endnu en gang FUT (Follow Up To) dk.admin.netikette. Hvis du igen
ignorerer dette, så må det være fordi, du ikke er specielt kvik!

Claus

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 24-08-04 17:48

jamen hvis du kan konkludere ud af det, at jeg ikke er særlig kvik så har du
sq nok ret ... men hellere være lidt doven end et kæmpe snobbet fjols af en
selvudnævnt politimand at være...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 18:03

> [...]

> har du sq nok ret ... men hellere være lidt doven end et kæmpe
> snobbet fjols af en selvudnævnt politimand at være...

Sagt på en anden måde: Du vil skide på alle andre end dig selv!

Den attitude kommer du næppe langt med på usenettet!

Claus

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 24-08-04 18:06

langt?... det forstår jeg ikke.... hvor fanden er det du mener man skal
komme hen her på usenettet???
Mener du at du er kommet langt?? Det eneste du er kommet langt med er sq da
at leje selvudnævnt politimand ... keep up the good work!!!

Hvis der er andre der læser det her så kommer her lige et citat fra noget
Hr. Claus Tersgov har skrevet på dk.admin.netikette: .. bedøm selv:

"

Fra : Torben Bach

Dato : 24-08-04 18:39

> [...]
>
> Hvis der er andre der læser det her så kommer her lige et citat fra noget
> Hr. Claus Tersgov har skrevet på dk.admin.netikette: .. bedøm selv:

Ja - ham har jeg PLONKET.
Han er virkelig en flink mand med en dobbelt moral, så det basker.
Se bare hans tolkning af reglerne omkring signaturer, når det er ham selv,
der i en debatgruppe lægger en link på til en salgsannonce på en hjemmeside,
hvor han i øvrigt selv er Web-master!!
Hvis man annoncerer i forbindelse med en såkaldt signatur, så må man gerne -
også når man hedder Claus og for den sags skyld alle andre.
Signaturen, hvis den da ellers overholder foreskrevne antal tegn, er et
fristed for alle.

Så på den måde kan du såmænd bare skrive noget, som omhandler den
debatgruppe, du poster i, og så kan du "købe/sælge/annoncere" så tosset du
vil, når bare det står i "fristedet = signaturen".

Hilsen
Torben

Eksempel her:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 19:14

På ejendommeligvis fremsatte Torben Bach følgende påstand:

> [...]
> debatgruppe, du poster i, og så kan du "købe/sælge/annoncere" så
> tosset du vil, når bare det står i "fristedet = signaturen".

Tænk engang, at du gider at latterliggøre dig selv på denne måde. Det
er helt tydeligt, at du trods utallige henvisninger og relevante
citater slet ikke fatter den mindste smule af reglerne omkring
signaturer.

Du har endda ganske uopfordret skrevet til mig i en e-mail, og jeg har
*punkt for punkt* gennemgået reglerne omkring signaturer for dig. Til
trods for dette, så *dummer* du dig nu igen med ovenstående
udtalelser!

En ting er at misforstå noget, men at blive med med at være dumstædig
og at fremstille sig selv som en tøsefornærmet ignorant, det er da
ganske ubegribeligt! Reglerne er så klare, at selv et barn burde kunne
forstå dem!

Læs og forstå, det er da det mindste, man kan forlange!

FUT dk.admin.netikette

Claus

--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!

Fra : MBJ Esbjerg

Dato : 27-08-04 08:11

også plonket her for et par måneder siden, masser af ligegyldige indlæg.

Michael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 18:43

> [...]

> Hvis der er andre der læser det her så kommer her lige et citat fra
> noget Hr. Claus Tersgov har skrevet på dk.admin.netikette: .. bedøm

Mon ikke, du får mere sympati for din mudderkampagne, hvis du undlod
at quotefucke og dermed tog hele den tråd, som ligger til grund for
mit indlæg med?

Men det er måske helt bevidst, at du fraklipper Ebbesens indledende og
uforskammede provokation?

Hvilken relevans har dette indlæg, samt folks meninger herom, iøvrigt
i forholdet til dk.fritid.sejlads?

Er der forresten en speciel grund til, at du ønsker at starte en
personlig mudderkampagne i denne gruppe, i stedet for at debatere
sagligt i den gruppe, der er beregnet til netop dette formål. Lige nu
laver du kun støj og ballade, og det er næppe noget, der skaber den
store sympati!

Du fik en _venlig_ henstilling om at følge gruppens fundats samt
information om, hvor du kunne læse mere, men vælger istedet at blive
uforskammet, personlig og støjende i håb om, at få flere
sympatitilkendegivelser fra andre skribenter samtidig med, at du
bekendtgør, at du pga. af dovenskab vil blæse på reglerne, subsidiært
restens af gruppens skribenter.

Det er da sørgeligt og selvmodsigende...

Claus

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 24-08-04 18:45

Claus,

Det der irreterede mig ved din såkaldte"venlig henstilling", var bla. "På
ejendommeligvis fremsatte Lasse Nielsen følgende påstand" men sådan er du
måske bare ... og hov se om der ikke kom en mail fra Torban Bach, som bl.a.
nævner dit misbrug af signaturen... Ved du havd Calus, jeg gider ikke bruge
mere tid og kræfte på at svare på dinne latterlige indlæg. Du har åbenbart
for meget tid siden du har en kommentar til alle...

- Lasse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-04 19:04

> [...]

> havd Calus, jeg gider ikke bruge mere tid og kræfte på at svare på
> dinne latterlige indlæg. Du har åbenbart for meget tid siden du har

At Torben Bach ikke fatter noget som helst af det, han udtaler sig om,
har ikke ret meget sandhedsværdi!

Torben Bach har tilsyneladende et alvorligt problem med at forstå
nogle ret enkle regler.

Ja, jeg har masser af tid, men hvad har det egentlig med sagen at
gøre. At jeg forstår at prioritere min tid, berettiger vel ikke dig
til at lade hånt om reglerne på usenettet, endsige blive uforskammet
og indlede en personlig hetz?

Claus

Fra : Bjarne Johansen

Dato : 24-08-04 19:23

> [...]
> gøre. At jeg forstår at prioritere min tid, berettiger vel ikke dig
> til at lade hånt om reglerne på usenettet, endsige blive uforskammet

Hej Claus
Jeg er total nybegynder i gruppen, uden viden om hvordan man citerer osv. og
med risiko for at blive savet ned til anklerne spørger jeg dig alligevel:
Hvad er det her:
--
GØR ET KUP
NIMBUS 26 SÆLGES UHØRT BILLIGT!
NU KUN 35.000
www.nimbus26.dk

--
Jeg er ellers meget glad for gruppen, der er mange gode inlæg og svar ikke
mindst fra dig Claus. Senest dit forslag til hjemmesiden med det ikke så

Fra : Torben Bach

Dato : 24-08-04 20:30

"Bjarne Johansen" <lalu43@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At Torben Bach ikke fatter noget som helst af det, han udtaler sig om,
> har ikke ret meget sandhedsværdi!
>
> Torben Bach har tilsyneladende et alvorligt problem med at forstå
> nogle ret enkle regler.

Ja - jeg kan måske få friplads i en beskyttet institution og tilmed en
beskyttet bolig med støttepædagog, men det her er/var sådan set, hvorfor jeg
har PLONKET (fjernet ALT hvad der kommer fra hr. Claus i mit system), for
Claus kan tilsyneladende ikke se/forstå, at hvis man vejleder (ponker) andre
for at overtræde reglerne, så skal man så sandelig have rent mel i posen
selv.
Som du kan se, Bjarne, har jeg skrevet til Claus, at hvis det ellers har sin
rigtighed, at man feks. kan annoncere i forbindelse med sin signatur i en
debatgruppe (hvor han selv ustandselig henviser andre til anden gruppe), så
ER der altså noget galt med regelsættet.
Det eneste nedenstående medførte fra Claus´side var yderligere forklaringer
om, at det ER tilladt, og nu ser jeg via hans svar til Lasse, at jeg ikke
har fattet noget som helst. Altså diskussioner for diskussionernes skyld,
selv jeg faktisk bøjer mig og siger, at hvis han har ret, så er der noget
galt med regelsættet.

Jeg har da konstateret, at hr. Claus også kan være konstruktiv og bidrage
med positive indlæg i en debatgruppe, men alt for ofte ender det i en
endeløs serie af indlæg, der ikke har en døjt at gøre med det, som en eller
anden har startet tråden med.
Derfor har jeg valgt at sortere alt, hvad der kommer fra Claus fra i mit
system, for der er da heldigvis andre lige så vidende, men også tolerante
personer i denne debatgruppe.

> Det du siger, samtidigt med, at du siger, at jeg dummer mig, er jo, at alt
> er lovligt, hvis det ligger som en signatur.

> Jfr. foranstående er det min klare opfattelse, at selvom det måske er din
> signatur, så er det så sandelig en annonce.

> Det behøver vi så ikke at diskutere langhalm på. Har du ret, er der noget
> galt med regelsættet i denne sammenhæng (annonce i en gruppe, hvor det
> ellers er bandlyst).

Til eftertanke. Jeg har i tidens løb brugt en del tid på debat omkring Claus
og hans måde at henvise til (han vil garanteret forlange DOKUMENTATION =
klippe og klistre = bevise min påstand), men så meget fritid har jeg heller
ikke. Jeg bruger mindst 10-11 timer dagligt i forbindelse med mit arbejde,
og der skal også være tid til feks. at sejle.

Mvh
Torben
(ignoranten, der ikke har fattet en dyt og ikke har sat sig ordentligt ind i
reglerne)

Fra : Torben Bach

Dato : 25-08-04 21:39

> [...]
og
> med risiko for at blive savet ned til anklerne spørger jeg dig alligevel:

Hej Bjarne
Fik du nogensinde en forklaring på dit spørgsmål og evt. hvad det er, jeg
ikke har forstået i relation til foranstående ANNONCE (i signaturen) i denne
debatgruppe og måske et svar på, hvorfor det ikke er dobbeltmoralsk at
henvise andre til køb/salg, når man selv annoncerer.

Mvh
Torben

Fra : Bjarne Johansen

Dato : 25-08-04 22:23

> [...]
> debatgruppe og måske et svar på, hvorfor det ikke er dobbeltmoralsk at
> henvise andre til køb/salg, når man selv annoncerer.

Hej Torben

Nej har ikke hørt eller set noget, men jeg har god tid og er faktisk lidt
spændt hvad mit lille indlæg kaster af sig.

Egentlig har jeg slet ikke lyst til sådan noget pjat, det blev bare for
meget.

Jeg vil hellere bruge tiden på at høste erfaring fra de mange indlæg, og
glæder mig til det er mig der kan hjælpe andre begyndere, det må være det
gruppen er til.

God vind til alle

Bjarne Johansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-04 12:41

> [...]

ikke
> er dobbeltmoralsk at henvise andre til køb/salg, når man selv

Jeg synes, at det er dybt besynderligt, at du dels fortæller vidt
og bredt, at du ikke kan forstå reglerne samtidig med, at du
fortsætter med off-topic indlæg. Du har endda skrevet til min e-mail,
og jeg svarede dig ganske præcist, hvad det er, du ikke fatter. Dette
var tilsyneladende for skrap kost for dig i og med, at du bekendtgør
for alle, at du har plonket mig. Men hvorfor fortsætter du så med at
udstille din uvidenhed og endda stille de samme spørgsmål igen og
igen,
til trods for, at de er blevet besvaret utallige gange efterhånden?
Du efterlader jo det klokkeklare indtryk, at du slet ikke har læst
reglerne, siden du kan forsætte med dine tåbelige konklusioner
angående annoncering?

Det er da ganske ubegribeligt, at du kan vedblive med at dumme dig
og være så højrøstet, når det er åbenlyst, at du ikke har læst alle
de regler, der er blevet henvist til. Er du meget langsomtopfattende?

Jeg kan se, at at du nu kaster din harme på regelsættet. Hvis du
mener, at der er noget galt med regelsættet, så synes jeg, at du, ad
de
rette kanaler, skal forsøge at ændre reglerne!

God fornøjelse! Med din argumentationsteknik, tilsyneladende
begrænsede fatteevne og mystiske vane for at drage forhastede
konklusioner, uden at sætte sig ind i tingene, så svarer det
nogenlunde
til at skulle flytte Eiffeltårnet egenhændigt med begge hænder bundet
på ryggen!

Bemæk i øvrigt, at det er ikke mig, der har udformet reglerne, jeg
følger dem blot og opfordrer andre til, også at følge disse ret enkle
regler.

Da du igen insisterer på at få at vide, hvad det er, du ikke
fatter, så bringer jeg igen de væsenligste uddrag af reglerne
omkring signaturer her, i det tilfælde, at der er andre, som heller
ikke kan gennemskue reglerne omkring signaturer.

Jeg sætter stjerner om det, Torben Bach ikke kan eller måske bare ikke
vil forstå!

Citat fra usenet.dk

En signatur er et lille stykke tekst, der sættes i slutningen af ens
indlæg. Indholdet af denne tekststump er frit og det er absolut
frivilligt om man vil have den.

De skribenter der bruger signatur, har ofte en fast tekstblok som
bruges i alle grupper, for at give deres indlæg et letgenkendelig
præg. *Derfor er der tradition for at signaturer ikke er underkastet
samme strenge krav til at overholde gruppens emne, hvorfor mange
betragter signaturen som et "fristed"*.

Som "fast tekstblok" forstås en del af ens indlæg som ikke varierer
fra gang til gang, og som ofte indeholder citater afsenderen synes er
gode, *eller websteder som afsenderen af en eller anden grund finder
interessante*. Mange medtager også deres navn i den faste tekstblok,
fx hvis dette ikke fremgår tilstrækkeligt tydeligt af den valgte
usenet-identitet.

*Bemærk at netiketten intet siger om indholdet af signaturen*.

*Reklamer i signaturen*
*Signaturen er principielt et "fristed" hvor man ikke behøver holde
sig til gruppens emne, og derfor et oplagt sted at reklamere hvis man
har lyst hertil*

Dette er der ikke noget i vejen for, men man bør som annoncør være
opmærksom på at kommercielle ting

Signatur
En stump tekst, der automatisk sættes efter ens indlæg. *En signatur
kan indeholde hvad som helst*. Ofte vises et sjovt citat eller
adressen på afsenderens hjemmeside.

Der gælder visse regler for udformningen af signaturer, *men indholdet
er frit*. Det er absolut frivilligt om du vil

**********Citat slut******

Nu har jeg for anden gang bøjet det i neon for dig, Torben Bach!
Hvis du fortsat ikke fatter, hvad der adskiller en signatur fra
indholdet i et almindeligt indlæg, så er der intet at gøre. Så må
jeg give fortabt og blot konstantere, at du tilsyneladende er så
dårlig begavet, at du ikke er i stand til at kunne forstå disse ret
enkle regler.

Det bør efterhånden stå klart for enhver (bortset fra Torben Bach!),
at der er himmelvid forskel på at oprette et desideret annonceindlæg,
fordi dette klart strider imod både netiketten og gruppernes
fundats, og så det faktum, at det er tilladt at reklamere i sin
signatur.

Signaturen er fri, og man må i princippet skrive hvad som helst,
naturligvis under ansvar i henhold til gældende lovgivning. Vil man
annoncere, så er det absolut legalt, det eneste, man skal være
opmærksom på, er reglerne omkring "signaturadskilleren" og naturligvis
længden. En korrekt signaturadskiller er: "-- " hvilket betyder [ny
linje][minus][minus][mellemrum][ny linje]. Det sidste mellemrum er
vigtigt og glemmes ofte. Dette er vigtigt, fordi der er programmer,
som klipper signaturen fra. Læs mere på de link, jeg tidligere har
givet. Længden må være maksimalt fire linjer med maksimalt 72 tegn
på hver linje.

Så ærligt talt, så synes jeg, at du skulle stikke piben ind, Torben
Bach. Det burde nu stå klart for enhver, at din harme er aldeles
ubegrundet til trods for, at du har fået RIGELIGE forklaringer og
henvisninger. Det er mig en gåde, hvorfor du fortsætter med at
udstille din uvidenhed, og hvis du absolut vil insistere på at
fortsætte din tåbelige debat, så gør os i det mindste den tjeneste at
fortsætte debatten, der hvor den hører hjemme, nemlig i
dk.admin.netikette. Læg venligst mærke til, at jeg ved hvert eneste
indlæg har sat FUT til denne gruppe, men at du konsekvent insisterer
på at debaterer dit vrøvl her!

Endnu en gang sættes FUT til dk.admin.netikette. Læs om FUT her:
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-04 10:59

På ejendommeligvis fremsatte Bjarne Johansen" <lalu43@"fjern følgende
påstand:

> Jeg er total nybegynder i gruppen, uden viden om hvordan man citerer
> osv. og med risiko for at blive savet ned til anklerne spørger jeg
> dig alligevel: Hvad er det her:

Det er en signatur. Reglerne om signaturer kan du læse her:

og mere her: http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#signatur Husk at
læse det hele, det har TB tilsyneladende ikke kunne finde ud af!

Du kan iøvrigt læse mere om usenettet på: www.usenet.dk

FUT (Follow Up To) dk.admin.netikette (svar havner der, fordi denne
gruppe ikke er beregnet til diskussion af netikette)

Claus