Hej Morten
Sikke en træls og sur oplevelse.
Måske du skulle informere Ketner om denne "lille" episode, så de evt. kunne
tage forbindelse med den "aut." forhandler/reparatør og i værste fald fjerne
ham fra deres hjemmeside.
Og dernæst overveje om du evt. skulle starte en klagesag/retsag.
Det kan ikke passe at man kan blive behandlet på denne måde uden at få noget
kompentation for "bådens svig og smerte" og med den behandling den har fået.
Det må vel oxo være i forhandlerens interesse at hans ry/omdømme bliver
bevaret, når han nu har sagt at han havde en "dygtig" mand, som bare er en
klamphugger af 3. div.
Jeg ville nok selv undersøge lidt om hvordan jeg stod rent juridisk, hvis du
ikke kan finde et forlig med forhandleren (det kunne evt. være at i aftaler
på skrift at du stiller båden hen til en anden forhandler med kompetente
medarbejder - Og at han så betaler for regningen.)
Selv om det nok er lidt for optimistisk.
Hentet fra :
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=128
3.10 Autorisation, uddannelse, godkendelse osv.
Gøres der i reklamer brug af uddannelser, autorisationer osv. skal den
forretningsdrivende kunne bevise sine påstande. Endvidere bør der som
udgangspunkt ikke gøres brug af benævnelser, som ikke kendes i Danmark uden
medfølgende forklaring. Det være sig fx naturlæge og andre eksotiske
benævnelser, som ikke kendes her i landet.
En lang række titler er beskyttede - læge, advokat, markedsøkonom,
journalist osv. Benyttes sådanne titler uden retmæssig indehavelse, vil der
ud over Markedsføringslovens vildledningsprincipper kunne blive tale om en
strafferetlig konsekvens.
Ud fra dette vil jeg mene at han vil få svært ved at bevise at hans
medarbejder er uddannet bådmekanikker. og derfor ikke lever op til hans
"titel" som aut. reparatør.
Kig evt. også på :
http://www.forbrug.dk/
Håber du får lidt held med din båd, og får den ud at sejle igen.
Mvh
Lui
"Morten Holst" skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg har en lille historie som jeg synes jeg vil dele med jer andre.
>
> Jeg er ejer af en Uttern 5202 hvor på der sidder en Mariner 75 hk 4-takt.
> (Årg. 2001)
> den 24 Juli fik jeg et pludseligt motorstop og kunne ikke få liv i motoren
> igen. Vi prøvede at rense filtre (2 stk.), benzinpumper og vandudskiller
men
> uden held. Det var lidt smulder i filtrene men ingen vand i udskilleren.
For
> at være sikker på at der ikke var fejl på tankmåleren og at tanken derfor
> skulle være tom skruede vi låget at bådens indbyggede benzintank og kunne
> konstatere at den stadig var ½ fuld (Ca. 35 l.) på bunden af tanken kunne
> jeg se en smule vand svarende til hvad der kunne være i et snapsglas ( 2
> cl.). Det skulle jo ikke være noget problem efter som vandudskilleren
skulle
> opfange det.
>
> Den 26 Juli kører jeg den på et værksted som på Ketner´s hjemmeside står
på
> listen over aut. Mariner forhandler/reparatør.
>
> Efter ca. en uge blev jeg ringet op af værkstedet som påstod at der var
> 10-15 l. vand i tanken og at det var årsagen til at motoren var def. det
> kunne jeg jo ikke forstå efter som jeg 2 dage for havde kigget i tanken og
> at båden havde stået på trailer siden. Jeg aftalte dog med værkstedet at
> motoren skulle laves.
>
> Et par dage kørte jeg ud på værkstedet for at se hvordan det gik med min
> båd. Reparatøren som jeg kendte lidt i forvejen fortalte mig at han havde
> fået en ny medarbejder på værkstedet som var utrolig dygtig og at det var
> ham der arbejdede med min båd. Så var alt jo i den skønneste orden...
troede
> jeg.
>
> Den 12 Aug. blev jeg igen kontaktet af værkstedet hvor båden blev meldt
> klar. Jeg kørte straks afsted for at hente båden. Da jeg ankom modtog jeg
en
> regning på kr. 7.400,00 for repartition og for en ny tændingslås + kabel
> fra tændingslås til motor som var gået i stykker mens båden var på
værksted.
> Jeg ville selvfølgelig gerne hører motoren igang inden jeg kørte med den.
> Det viste sig at være et heldigt valg. Motoren ville nemlig ikke starte...
> Reparatøren på værkstedet undskyldte med at det ikke var ham der havde
lavet
> den med hans nye mand. Reparatøren roede med motoren i 10-15 min og fik
til
> sidst gang i den. Den kunne dog ikke gå i tomgang og gik kun på 3 cyl.
> Reparatøren sagde at jeg skulle komme igen dagen efter for så havde hans
nye
> mand kigget på den igen og så kunne jeg selv snakke med ham. Det gjorde
jeg
> dog ikke men ventede på at blive kontaktet af værkstedet om at båden
skulle
> være klar. Det skete imiddelertid ikke.
>
> Den 18 Aug. blev jeg kontaktet af en kammerat som havde besøgt værkstedet
i
> andet ærene. Han fortalte mig at der gik to "amartører" og roede ved min
> båd. Først der fandt jeg ud af hvem "Den nye mand" var. Det var en mand
som
> i sin fritid reparere gamle påhængsmotorer i sin garage og den anden var
en
> tapper som til daglig arbejder på et bryggeri her på egnen. Begge uden
viden
> eller baggrund for at reparer nyere motorer.
> Det blev jeg særdeles sur og skuffet over op kørte straks til værkstedet.
>
> Der stod min båd på gårdspladsen under træer med motoren delvist adskilt i
> regnvejr. Motorbrøndens drænhul var tilstoppet af nedfaldne blade og
> motorbrønden var derfor fuld af vand. Benzinslangen fra tank til motor var
> adskilt og enderne lå under vand i motorbrønden. (En mulig forklaring på
> hvordan der var kommet 10-15 l. vand i tanken). Skruer, bolte og dæksler
fra
> motoren lå ligeledes under vand og spredt i og omkring båden.
> Gearhuset/benet som samme værksted havde skiftet sidste efterår var
trimmet
> ned i trailerens lygtebum så der var store og dybe skrammer på benet og
> nummerpladen var bukket og skrammet.
>
> Jeg blev så sur og skuffet over den behandling som jeg og ikke mindst min
> båd havde fået.
> Jeg diskuterede kort med reparatøren men opgav og bedte ham om at sende
mig
> en regning på hvad de havde lavet punkt for punkt og kørte afsted med min
> båd.
>
> Er den en behandling man bør finde sig i fra en aut. Mariner forhandler?
>
> Nu står min båd på trailer med en def. motor om min sejlersæson er
> sandsynligvis slut for i år.
>
> Men til jer som nyder det sidste sommervejr på havet..... Go´ vind.
>
> Morten Holst
>
>
>
>
>
>
>