Nyt teak dæk - pris
Fra : HKN

Dato : 19-08-04 22:49

Hej,

Jeg har lige fået et tilbud på et nyt teakdæk til min båd - kr. 70.000,- men
så fjerner de også det gamle treadmaster dæk!!Det er dog uden teak i
cockpittet. Er der nogen herinde som har erfaring med dette, da jeg syntes
det er lige i overkanten, taget i betragtning af at det "kun" tager 3 uger.

Ja, jeg ved at teak er dyrt - men så dyrt er det altså heller ikke.

Båden er en BB10m - og det kan vel strække sig til 8 m2 max hvor der skal
lægges teak (med cockpit)

Mvh

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 23:09

På ejendommeligvis fremsatte HKN følgende påstand:

> [...]
af
> at det "kun" tager 3 uger.
> Ja, jeg ved at teak er dyrt - men så dyrt er det altså heller ikke.

Det er ikke kun teak, der er dyrt, det er også arbejdslønnen...

Hvis de lægger det rigtigt, så er det med staver der buer efter
dækket's kurve . Det er noget rigtigt *bøvl* at arbejde med, og det er
noget, der virkelig tager tid. Dertil kommer alt det andet.

Hvis man antager, at det tager ca 100- 120 arbejdstimer i alt, og det
lyder i mine øre meget realistisk, så er du allerede oppe på kr 40.000

Dertil skal så lægges skruer, sikaflex, primer, olie, træ og alt det
andet, der skal bruges. Så prisen er nok ganske realistisk. Det er
desværre dyrt at få lagt teakdæk, men når det så er gjort, kan man jo
rigtigt glæde sig over det meget nydelige syn (så længe det varer)

Du kan måske få lagt det billigere, men hvordan kommer det så til at
se ud?

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 20-08-04 07:37

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cockpittet. Er der nogen herinde som har erfaring med dette, da jeg syntes
> det er lige i overkanten, taget i betragtning af at det "kun" tager 3

Prøv evt. her: www.georgus.de
De laver pladerne efter dine skabeloner, men du skal selv lime dem på
dækket.

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : HKN

Dato : 20-08-04 09:16

> Prøv evt. her: www.georgus.de
> De laver pladerne efter dine skabeloner, men du skal selv lime dem på
> dækket.

Det er "japanerteak" - krydsfinerplader, med teakstave pålimet.

Nå, det ender nok med at jeg selv lægger ny treadmaster på.......

Mvh

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 09:28

På ejendommeligvis fremsatte HKN følgende påstand:

> Nå, det ender nok med at jeg selv lægger ny treadmaster på.......

Hvorfor så ikke lægge teak, når du alligevel selv skal i gang. Det kan
da sagtens gøres pænt, uden at lægge det i buer.

Claus

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 20-08-04 10:29

> Det er "japanerteak" - krydsfinerplader, med teakstave pålimet.

Hvis du nu dedikerer lidt tid på sitet, vil du opdage, at du tager fejl.
Bestil evt. deres katalog.

mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 14:42

> [...]
> Ja, jeg ved at teak er dyrt - men så dyrt er det altså heller ikke.
> Båden er en BB10m - og det kan vel strække sig til 8 m2 max hvor der skal

Hej
Prisen er der ikke meget at sige til, alene fjernelsen at det gamle
treadmaster
tager en del tid, men du kunne jo spare noget på at gøre det selv.
Men - ha ha hi så lige en discount løsning på den flyende
bådudstilling
i Kolding - på afstand så det meget realistisk ud, teak dæk i PVC til kr.
2000,-
pr m2 - uden randplanke og 3750,- med fisk og randplanke.
SE det er billy - meeennnnnn !
http://www.flexiteek.org/

Hilsen
Hans Olsen
www.honet.dk

Danmarks bedste, gratis og mest reklamefri handelsside for både:
http://www.udkik.dk/admbshow.jsp?id=23349

www.stik-a.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-08-04 17:41

Ja, men det er saft'susemig kikset at se på. - for ikke at sige "mærke på"

Så hellere en gang polybest med sand i .....

Bjarke