Lister Petter 12 hk, erfaringer
Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 21:38

Hej

Er der nogen her i gruppen, der har erfaring med en Lister Petter 12
hk diesel maskine..

Den er ikke så almindelig herhjemme, så der er ikke meget info at
finde.

Nogen der kender eller har haft sådan en fætter?

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Fra : Hanne og Hans

Dato : 20-08-04 13:28

Jo jeg har haft en i 12 år, i en Contessa 32.
Den var saltvandskølet, en udmærket maskine.
Den er med løse cylindre, så skulle den være tæret er det ikke noget
problem. Jeg kunne selv hovedreparere den.
Hans.
PS. Den ligger også i 28,en. Så vidt jeg husker.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 18:30

På ejendommeligvis fremsatte Hanne og Hans følgende påstand:

> [...]
> problem. Jeg kunne selv hovedreparere den.
> Hans.
> PS. Den ligger også i 28,en. Så vidt jeg husker.

Ja, det gør den nemlig. Den er på enten 11 eller 12 hk, det er vist
lidt med temperament

Men vi har købt båden for en time siden, så nu må man jo håbe, at
motoren også er ok. Den sodede ganske vist meget i topomdrejninger,
men det gør en gammel motor vel. Alle manualer og tonsvis af papirer
var med til motoren, så den er forhåbentlig nem at gå til.

Dejlig stor båd til små penge...

Claus