Contessa 28 erfaringer?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-04 23:59

Hej

En bekendt uden net er meget interesseret i en Contessa 28, så jeg har
lovet at finde nogle informationer om denne.

Er der nogen her, som har erfaringer med sådan en båd?

Gode såvel som dårlige...

Claus
--
GØR ET KUP!!
Nimbus 26 sælges nu EKSTRA billigt!!!

Fra : Preben Christensen

Dato : 19-08-04 21:47

Prøv evt. ham her på engelsk petekh@aol.com
denne mail er fundet her http://www.boatus.com/boater/Bnames.htm
jeg tror ikke der findes mange bayliner i danmark af denne type

Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 22:02

På ejendommeligvis fremsatte Preben Christensen følgende påstand:

> Prøv evt. ham her på engelsk petekh@aol.com
> denne mail er fundet her http://www.boatus.com/boater/Bnames.htm
> jeg tror ikke der findes mange bayliner i danmark af denne type

Det er nu ikke en Bayliner, men en traditionel engelsk 28 fods
sejlbåd. Den er ikke så kendt herhjemme, men der er dog flere af
slagsen.

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Fra : Guran

Dato : 20-08-04 17:47

Hittar inget om Contessa 28.

På konstruktörens sida skriv det om Contessa 26 samt större (främst om
Contessa 32).
http://www.jeremyrogers.co.uk/

Här finns en hemsida för Contessa 32 http://www.co32.org/PORTAL.HTM

Hoppas du kan komma vidare från dessa länkar.

Rgds
Guran

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-04 18:31

På ejendommeligvis fremsatte Guran følgende påstand:

> Hittar inget om Contessa 28.

Nej, der er ikke meget, men vi (ikke jeg) har købt båden, så
erfaringerne må vi selv gøre

Claus

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 21-08-04 08:36

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse.

> På ejendommeligvis fremsatte Guran følgende påstand:
>

> Nej, der er ikke meget, men vi (ikke jeg) har købt båden, så
> erfaringerne må vi selv gøre
> Claus

Det kommer i ikke til at fortryde. Jeg ved naturligvis ikke hvad den har
kostet og i hvilken stand den er i. En af mine venners far købte en sprit ny
Contessa 28 leveret direkte fra england lige omkring 1980. De var to
familier, som delte båden hvor både fædre og sønner sejlede så den fik noget
motion. De havde båden på delebasis i mere end 10 uden båden kom til at
"virke slidt". Som du sikkert har opdaget så er det kram, som er lavet til
at kunne tåle sø og vind da der jo generelt er mere åbent vand omkring de
britiske øer. Dengang kunne den følge rimeligt med på kapsejladsbanerne. Der
hvor den virkelig har sin force er når det blæser og der er høj sø. Jo mere
det blæser jo bedre går den. På en Sjælland rundt - jeg kan ikke huske det
præcise årstal - blæste det som ind i h....og Contessaen blev placeret helt
i toppen overalt(vi udgik som "alle" andre). Jeg tror ikke at man kan finde
en 28 fods båd hvor der er så meget plads som i Contessaen uden at båden
mister sin "ynde". Som familiebåd i den størrelse har din ven truffet et
rigtig godt valg. Bare det at man ved at næsten lige meget hvor meget det
blæser så pløjer den bare videre uden at man behøver at sidde og "skæve" til
gearet i frygt for at der er noget der ikke kan tåle presset.
Skulle jeg vælge en båd til en rimelig pris til tursejlads, hvor man kan
sejle ud i Nordsøen eller længere- hvis man har lyst - ville jeg ikke
betænke mig et øjeblik på at købe en Contessa. Det lyder som om jeg er ved
at sælge en sådan....men jeg er blot en smule begejstret for båden.
Ønsk din ven tillykke med købet.

MVH
Alvin

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 21:18

> Hej
>
> En bekendt uden net er meget interesseret i en Contessa 28, så jeg har
> lovet at finde nogle informationer om denne.
http://costadelsol.boatshed.com/viewboat.php?boat=3503
Her står lidt om målene og 39 foto - hvis ikke du har set denne side.
Hilsen
Hans Olsen
www.honet.dk
www.udkik.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-04 13:50

På ejendommeligvis fremsatte Hans Olsen følgende påstand:

> http://costadelsol.boatshed.com/viewboat.php?boat=3503
> Her står lidt om målene og 39 foto - hvis ikke du har set denne
side.

Den var også den første side, jeg kiggede på. Nu er priserne på
solkysten noget anderledes, og det er bådenes tilstand også. Det er
meget svært at sælge en gennemsnitlig "dansk" 30 år gammel sejlbåd på
solkysten. De har helt andre krav til tilstanden, de skal nærmest være
som nye at se på.

Derfor er deres priser også meget anderledes. Min kammerat gav 94.000
og båden er ualmindelig pæn at se på. Alt er meget regulært, og der er
ikke det mindste præg af hjemmelavede løsninger, som man ellers ser
det på en 30 år gammel båd.

Alle spil, fald og beslag osv var i tip-top stand, og motoren var
utrolig flot med alle installationer som nye. Det er sjældent at se.
Min og min kammerats første tanke var, at der måtte være noget galt,
fordi prisen burde være meget højere. Hvis jeg skulle have vurderet
båden, så ville jeg have sat den til et sted mellem 128-138.000

Jeg forstår simpelthen ikke den lave pris, når man tænker på, hvor
stor en båd, der er tale om.

Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 21:23

> Hej
Her skulle der være en Per Frederiksen der har en ?
http://www.sailnet.com/collections/buyingaboat/boatcheck/boatcheck.cfm?page=
review&Model=2978&ID=2978

Hilsen
Hans Olsen

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 21:25

http://www.boatsandoutboards.com/view/EXE158/

Hans Olsen

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 21:30

Her er en nyhedsgruppe, hvor netop denne skiv
diskuteres gevaldig for og imod
http://forums.services.in.gr/readsubject.page?fm=1&offset=10&sid=51&mid=5199
7&thread=51997

Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : N/A

Dato : 21-08-04 23:43

Fra : Hans Olsen

Dato : 21-08-04 23:43

> ?????????? ????????? | ???????? ??: ??: ??: ??????? ??? ?????? ????
> ???????? ???? mytF 25 ????? 2004 11:03 (1 ????????)
>

> ???? ??? «???????????» ?????? ??? MENTVVR, ???? ???????????.
>

> Sådan ser det ud på min skærm. Desværre kan ikke hverken russisk
> eller beslægtigede sprog
Hejsa Claus
HUSK at se jeg havde sat disse tegn
Jeg søgte under Contessa, og fik linket til den Ægyptiske side, så
for lidt joke, satte jeg den også på som link.
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-08-04 21:41

Hej
du kan også for små penge købe en test hos bådnyt

Contessa 28 Bnyt 1978 4 48

Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-04 13:53

På ejendommeligvis fremsatte Hans Olsen følgende påstand:

> Hej
> du kan også for små penge købe en test hos bådnyt
>
> Contessa 28 Bnyt 1978 4 48

Den har jeg

Claus

--