Import af LIB+DLL i Builder?
Fra : Kent Madsen

Dato : 10-05-01 20:07

Jeg er ved at lave et program i C++Builder, hvor jeg skal anvende en DLL.
Ved siden af DLL'en ligger en LIB-fil. Hvordan for jeg importeret LIB/DLL i
Builderen? Det hele skulle gerne ende op med en enkelt EXE?
Jeg har før lavet en DLL og anvendet den dynamisk i programmer, men hvad er
ideen med LIB-filen? Indeholder LIB-filen beskrivelse af DLL'ens funktioner?

Links/eksempler modtages meget gerne.

På forhånd tak.

CU, Kent

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-05-01 20:30

Hej Kent,
"Kent Madsen" <kent@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> Jeg er ved at lave et program i C++Builder, hvor jeg skal anvende en DLL.
> Ved siden af DLL'en ligger en LIB-fil. Hvordan for jeg importeret LIB/DLL
> Builderen? Det hele skulle gerne ende op med en enkelt EXE?

Du højre-klikker på dit target (den EXE-fil eller DLL-fil som du er ved at
lave) og vælger menupunktet "Add...".
I fil-dialogen vælger du fil-type til at være "Library File - lib" og peger
på dit LIB.
Det hele ender formodentlig _ikke_ op med at være en enkelt EXE.
Hvis du selv har buildet DLL'et, så kan du formodentlig blot tilføje de
samme source-filer som du lavede DLL'et med, til din EXE-fil, og helt
undlade at bruge DLL'et.

> Jeg har før lavet en DLL og anvendet den dynamisk i programmer, men hvad
er
> ideen med LIB-filen? Indeholder LIB-filen beskrivelse af DLL'ens
funktioner?

Lib-filen er formodentlig et import-library - du kan slå det op i
hjælpefilen.
Det gør at du slipper for selv at skulle loade DLL'et (ved hjælp af
"LoadLibrary" API funktionen)

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-05-01 14:26

On Thu, 10 May 2001 21:07:04 +0200, "Kent Madsen"

Du skal adde den til dit project.