Min kat tisser
Fra : Ole Moustgaard

Dato : 10-05-01 18:54

Hvordan får jeg min kat afvænnet med at tisse i håndvasken??

Fra : Gitte J.L

Dato : 10-05-01 19:48

Få katten tjekket ved en dyrlæge. Den slags adfærd kan sagtens være tegn
på sygdom (urinvejsproblemer fx) og sygdom bør udelukkes inden du prøver
andet.
Mvh. Gitte

Fra : greta

Dato : 11-05-01 17:00

"Gitte J.L" skrev d. 10-05-01 19:48 dette indlæg :
> Få katten tjekket ved en dyrlæge. Den slags adfærd kan sagtens være tegn
> på sygdom (urinvejsproblemer fx) og sygdom bør udelukkes inden du prøver
> andet.
> Mvh. Gitte

> Når du har ladet din kat tjekke hos dyrlægen,og han finder ud af, at din kat ikke er syg, er en "kattekanon" = en blomstersprøjte alletiders til at vænne den af med den slags unoder.
Mvh. Greta

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria Fabæch

Dato : 14-05-01 08:04

Hej Ole

Det tror jeg ikke du kan.... Og katten er da også renlig nok, den har bare
fundet ud af at det er smart at tisse i håndvasken, at tissen løber ud..
Måske er det bare en overgang. Jeg havde en kat, Lucas, der blandt sine
mange talenter havde den, at han tissede i afløbet i badekarret eller i
håndvasken en gang i mellem. Det var især om sommeren han gjorde det, og da
vi senere flyttede til en anden lejlighed holdt han helt op. Men jeg er
overbevist om at han ikke gjorde det af trods eller fordi han var syg, han
syntes bare det var et smart sted at tisse, og han brugte ikke altid
afløbene, men også sin kattebakke.
Umiddelbart synes jeg det er lidt smart, for det er jo lige til at skylle
væk.
Hvis du *vil* prøve at vænne din kat af med det, så prøv om det hjælper at
vaske med rodalon-opløsning der hvor katten har tisset. Det får al lugt af
tidligere tis væk...Og så kan du måske lukke døren ud til toilettet?

MVH Maria

http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Bente Frisk

Dato : 14-05-01 14:28

Jeg fik engang det gode råd af min dyrlæge, nemlig, lad lidt vand være i
håndvasken (selvfølgelig med proppen i). I løbet af meget få dage, gad min
kat ikke engang at prøve på at gå op i håndvasken.

Med venlig hilsen
Bente

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 14:53

Tja, når den kravler op for at tisse i vasken, så giver man den et drag over
nakken, og bliver den så ved, ja, så bliver man ved med at slå den væk fra
vasken, til den fatter det

Anders

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 15:15

Men, inden man griber til korporlig afstraffelse, som risikerer at medføre
mistillid og angst hos katten, så var det måske stadig en ide at få katten
undersøgt hos en dyrlæge. Urinvejsproblemer kan altså medføre smerter ved
vandladning, og så kan katten komme til at forbinde disse smerter med
kattebakken...hvorfor den evt. vælger et andet sted.... det behøver ikke være
udtryk for en dårlig vane eller blot dårlig opførsel, og det er da altid klogest
at få afkræftet eventuel sygdom som årsag inden....
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-05-01 17:02

Hej Anders

Jeg er helt enig med dig i at koporlig afstraffelse er en god ting. Jeg
plejer at gøre sådan:

Jeg går altid rundt med en sammenfoldet avis i hånden, når katten så gør
noget, den ikke må, slår jeg mig selv i hovedet med avisen og skælder:
"Dårlig opdrager, dårlig opdrager"

Nina

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : marianne hellemose

Dato : 14-05-01 17:06

Hej Nina
Den er bare rigtig god, må hellere skrive den ned,
jeg lider også af teflon-hjerne

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 17:42

Love it! Må gi' den videre til familie og bekendte
- Gitte

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 14-05-01 20:52

*FASAG*

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 21:02

Piiinligt Jeg kender ikke den der forkortelse...den er ikke at finde
i nudansk. Nogen der vil være mig behjælpelig?
- Gitte

Fra : Heidi Lindstroem Fal~

Dato : 14-05-01 22:12

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote these strange words:

> Piiinligt Jeg kender ikke den der forkortelse...den er ikke at
> finde i nudansk. Nogen der vil være mig behjælpelig?

FASAG betyder på "chatsk": Falder ned Af Stolen Af Grin.

--
Trolden,
som er skabslæser, da den desværre ikke kan tåle kat, og derfor ikke

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-05-01 08:07

Aha sådan. Tak skal du ha,
Trist med allergien....håber de virtuelle katte kan give lidt af
oplevelsen ved at have kat
- Gitte

Fra : Heidi Lindstroem Fal~

Dato : 15-05-01 15:37

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote these strange words:

> Aha sådan. Tak skal du ha, Trist med allergien....håber de
> virtuelle katte kan give lidt af oplevelsen ved at have kat

Selv tak da

Både de virtuelle, og dem jeg finder rundt omkring, der gider snakke
med den underlige pige, der siger underlige lyde - kan jo ikke holde
mig fra dem, selvom jeg ved, jeg kommer til at nyse og klø

--
Trolden

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-05-01 08:09

Hej Gitte
den der kendte jeg heller ikke, her er en jeg
har fra en af de int. kattelister.

ROFLMAOSCLH

den første del kendte jeg, men tænkte længe over
slutningen og måtte til sidst spørge, ha ha

rolling on floor laughing my as off scarring cats like hell

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-05-01 08:17

OK!! Det er faktisk det jeg gør nu ROFLMAOSCLH Hæhæ
Faldt iøvrigt over et herligt kattebillede i går, men kan ikke lægge det
på binaer (vi er smidt af).... måske du kan huske, hvem det var vi måtte
sende den slags til, som så ville lægge det ud til glæde for andre?
-Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-05-01 19:41

du kan da bare sende det til misbams@edb.dk helst i aften den 17/05 så
lægger jeg det lige op

bliver det først i morgen kan jeg ikke love at det kommer før søndag
eftermiddag..

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Gitte J.L

Dato : 17-05-01 23:06

Uha...har haft gæster...men finder lige billedet og sender det til dig

Gitte