| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Peugeot 309, olie i køler? Fra : Lasse Jensen | 
  Dato :  28-08-04 07:49 |  
  |   
            Her den anden dag da jeg rodede med motoren i min kærestes Peugeot 309 
 opdagede jeg at der var lidt olie der lå og flød rundt køleren. Min første 
 indskydelse var (og er stadig) at hun selv har hældt det i, selvom hun 
 hårdnakket benægter det. Men kan det være havnet der på andre måder? Der er 
 jo højere tryk på vand systemet end der er på olie systemet, så ved en 
 eventuel læk, ville der vel være trængt vand ind i olien og ikke omvendt?
 
 -- 
 Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  28-08-04 08:06 |  
  |   
            
 "Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
 
 
 > Her den anden dag da jeg rodede med motoren i min kærestes Peugeot 309
 > opdagede jeg at der var lidt olie der lå og flød rundt køleren. Min første
 > indskydelse var (og er stadig) at hun selv har hældt det i, selvom hun
 > hårdnakket benægter det.
 
 Er det ikke i kølevandet du mener??, hvis ja kan det være tegn på en
 sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så  er hun uskyldig.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lasse Jensen (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jensen | 
  Dato :  28-08-04 08:49 |  
  |   
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 
 > 
 > "Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
 > 
 > 
 >> Her den anden dag da jeg rodede med motoren i min kærestes Peugeot 309
 >> opdagede jeg at der var lidt olie der lå og flød rundt køleren. Min
 >> første indskydelse var (og er stadig) at hun selv har hældt det i, selvom
 >> hun hårdnakket benægter det.
 > 
 > Er det ikke i kølevandet du mener??
 
 Jo.
 
 >, hvis ja kan det være tegn på en
 > sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så  er hun uskyldig.
 
 Æv.
 
 -- 
 Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørgen M. Rasmussen (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  28-08-04 11:06 |  
  |   
            
 "Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
 
 > >, hvis ja kan det være tegn på en
 > > sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så  er hun uskyldig.
 >
 > Æv.
 >
 Gi' hende nu det kys og sig' undskyld-be_be ;))).
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             John Sahl (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  28-08-04 11:13 |  
  |  
 
            Jørgen M. Rasmussen wrote:
 > "Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
 >
 >>> , hvis ja kan det være tegn på en
 >>> sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så  er hun uskyldig.
 >>
 >> Æv.
 >>
 > Gi' hende nu det kys og sig' undskyld-be_be ;))).
 Og han skal indrømme ikke at vide ret meget om biler   
-- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Lasse Jensen (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jensen | 
  Dato :  28-08-04 14:21 |  
  |  
 
            John Sahl wrote:
 > Jørgen M. Rasmussen wrote:
 >> "Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
 >>
 >>>> , hvis ja kan det være tegn på en
 >>>> sprunget toppakning :((((. Det gode er at, så  er hun uskyldig.
 >>>
 >>> Æv.
 >>>
 >> Gi' hende nu det kys og sig' undskyld-be_be ;))).
 Det må jeg modvilligt gå med til.
 > Og han skal indrømme ikke at vide ret meget om biler   
Det indrømmer jeg gerne... det meste af min erfaring med biler kommer fra 
 at køre gamle biler i smadder på en mark.
 -- 
 Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Pedersen (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Pedersen | 
  Dato :  28-08-04 10:10 |  
  |  
 
            On Sat, 28 Aug 2004 09:06:26 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
 <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:
 >Er det ikke i kølevandet du mener??, hvis ja kan det være tegn på en
 >sprunget toppakning :((((.
 Så vidt jeg ved, så er en toppakning billigt sluppet i en Pug, hvis
 der er olie i vandet. Jeg har læst, at olie i vandet kan betyde
 ødelagte cylinderforinger eller ødelagt topstykke.
 Og det er jo alt andet lige væsentligt dyrere end blot at skifte en
 toppakning.
 -- 
 Hans Pedersen
 Esbjerg
 http://h2ns.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (28-08-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  28-08-04 09:02 |  
  |   
            
 "Lasse Jensen"  skrev
 
 > Der er  jo højere tryk på vand systemet end der er på olie systemet, så
 ved en
 > eventuel læk, ville der vel være trængt vand ind i olien og ikke omvendt?
 
 Næh, det er der nu ikke, olietrykket er på 3-4 bar, og vandtrykket ca.1,5
 bar.
 
 Hvis det udvikler sig, vil jeg også mistænke toppakningen, men det kan være
 fra en tidligere skade.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |