Hjællp.....
Fra : PH

Dato : 10-05-01 17:24

Hejsa i gruppen.....

Jeg er totalt ny i Linux, har aldrig pillet ved det før, så håber at der er
nogle der kan hjælpe mig

Mit problem er at min maskine dør når jeg har instaleret ?!?, jeg får bare
sort skærm, når maskinen skal til at starte den grafiske brugerflade....
Jeg har prøvet at instalere nogle forskellige og alle er endt i det samme
.... har prøvet med Red Hat 7.1 ... Corel .. Mandrake ... o.s.v. .. men ville
meget geren have RH7.1 til at virke... nogen der har nogle forslag til min
sorte skærm???

Mvh. Preben

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-05-01 19:33

prøv evt. at starte op i single user mode ..

det vil sige:
når du ser lilo og kan se den kerne du vil starte (hedder nok linux)
skriver du følgende: linux single

prøv og se om det virker .. du vil ikke have noget netværk men prøv
engang ..

/Kim

Fra : PH

Dato : 11-05-01 10:48

ææhhhh?!??! ... lilo?? ... aner ikke hvad lilo er.....
Er det når jeg starter maskinen med min diskette og den har en pause, hvor
man har 10 sec. til at skrive noget?? .. hvis det er, så virker det ikke så
jeg kommer ind til den grafiske brugerflade
kan godt instalere og starte maskinen i comandopromt-tingen, men lige så
snart jeg prøver at instalere den grafiske del, så går der ged i det ....??
.... min skærm er en "Acer 77c ikey" .. og mit grafikkort er et "Rage Fury
Pro VIVO" .... ved ikke om der er andre informationer i skal bruge....
Drevne er et Linux Ext2 på ./ på 720 Mb, og en Swarp på 100 Mb, og et Linux
Ext2 på ./usr 2,2 Gb

Nogen der kan hjælpe ???.....
Vil virkelig gerne have det op og køre....

Mvh.
Preben

Kim Nielsen <kn@REMOVE_THIS_deepblue.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AFADEC0.4040309@REMOVE_THIS_deepblue.adsl.dk...

Fra : Dennis Petersen

Dato : 11-05-01 13:41

> [...]
> man har 10 sec. til at skrive noget?? .. hvis det er, så virker det ikke så
> jeg kommer ind til den grafiske brugerflade
Det er den bootmanager de fleste linux maskiner bruger... så ja... det er den der starter linux hvor du kan skrive noget i ca. 10.
sekunder (Kan sættes op eller ned)

> kan godt instalere og starte maskinen i comandopromt-tingen, men lige så
> snart jeg prøver at instalere den grafiske del, så går der ged i det ....??
Du bliver også nød til at fortælle hvilken grafisk brugergrænseflade du prøver at få til at køre... (hints: GNOME, KDE eller bare
XFree86 3 eller 4? eller måske noget helt andet?)

> [...]
> Drevne er et Linux Ext2 på ./ på 720 Mb, og en Swarp på 100 Mb, og et Linux
Ikke for at være hånlig... det hedder swap (udbytter RAM til disk og tilbage når der er behov for det)
Men nu ved du det så du ikke bliver hånet af en anden der kunne finde på det....

> Nogen der kan hjælpe ???.....
> Vil virkelig gerne have det op og køre....
Ja... prøver da også... Og jeg kan virkelig godt forstå at du vil ind i Linux verdenen... Med så mange muligheder og gratis
programmer er det egentlig underligt at ikke ALLE har en eller anden linuxkasse til at køre... burde være i ethvert hjem

Post back soon....
mvh
Dennis

------------------
When the tough gets going - help flies in on usenet (Thanx all!)

Fra : PH

Dato : 11-05-01 16:57

Dennis Petersen <fessor@software.dk> skrev i en
> Du bliver også nød til at fortælle hvilken grafisk brugergrænseflade du
prøver at få til at køre... (hints: GNOME, KDE eller bare
> XFree86 3 eller 4? eller måske noget helt andet?)

øøhhh..... allerrede under installationen spørger den om hvad for en
brugerflade jeg vil bruge, og der er en test-knap, som man kan benytte for
at se om billedet er tilfredsstillende, men når jeg trykker på den kommer
der bare sort skærm, og ja i samme skærmbillede som der hvor test-tingen er
der en fluebendims som man kan sætte hak i for at vælge KDE eller GNOME.....
Har prøvet at sætte hak i den begge og hver forsig for at teste... men
ligemeget hvad jeg gør så kommer der bare sort skærm ?!??!?... forstår det
ikke ... har prøvet at sætte min skærm til alt muligt forskelligt, både højt
og lavt.... samme resutat?!?!
> Ikke for at være hånlig... det hedder swap (udbytter RAM til disk og
tilbage når der er behov for det)
> Men nu ved du det så du ikke bliver hånet af en anden der kunne finde på
det....

Oki... takker for det