Flytte til Sverige?
Fra : Mette

Dato : 05-09-04 21:06

Hej med jer,

Min kæreste og jeg vil meget gerne slå kludene sammen inden for en
overskuelig fremtid.
Desværre er vi ikke millionærer og kan derfor ikke håbe på at købe bolig her
i området pga. huspriserne. Derfor har vi talt om at flytte til Malmø.
Ideen synes jeg er god og spændende, men der er en "detalje".
Jeg har en datter på fem år fra et tidl. forhold, og hun skal starte i
børnehaveklasse om et år.
Jeg er bekymret for, hvordan hun ville tackle et sådan flyt til et fremmed
land (fremmed sprog osv) i den alder.

Er der nogle der kan give nogle input i forhold til, hvor gode børn er til
at omstille sig, lære fremmede sprog osv?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-09-04 21:25

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der kan give nogle input i forhold til, hvor gode børn er til
> at omstille sig, lære fremmede sprog osv?

Jo yngre de er, jo nemmere går det -
og det vil sige, at hvis de flytter før skolestart,
går det nemmest, og det gør I jo.

Mvh.Bodil.

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 07:48

Jeg ville så flytte nu, så hun fik et år i børnehave inden hun skulle starte
i skole, så kan hun nemt nå at vende sig til svenske sprog..........børn er
bedre til at lære end voksne.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 06-09-04 17:35

Mette <Mette@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:413b7190$0$254$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er der nogle der kan give nogle input i forhold til, hvor gode børn er til
> at omstille sig, lære fremmede sprog osv?

Hvad med pigens muligheder for at være sammen med sin biologiske far. Bliver
dette forringet af denne flytning? hvis far og datter har et godt forhold
ville det jo være synd for dem begge.

Mht alt det andet tror jeg ikke du skal bekymre dig. Det er der utroligt
mange børn der har prøvet før din datter og har ikke lidt skade af dette.
Vil dog tro det er lettere jo yngre børn er. Både mht omstillinger men også
mht indlæring.

LN

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 19:22

> Hvad med pigens muligheder for at være sammen med sin biologiske far.
Bliver
> dette forringet af denne flytning? hvis far og datter har et godt forhold
> ville det jo være synd for dem begge.

Hun har ingen kontakt med den biologiske far. Han er amerikaner og bor i
USA. Det værste er nok adskillelsen fra hendes mormor og morfar.
Vi er dog kommet bort fra ideen igen, i høj grad fordi jeg tror det vil være
for hårdt for min datter at blive rykket op med rode - hun har tendenser til
stor usikkerhed - og dels fordi de penge vi kan spare på boligudgifter
istedet så skal bruges på pendlerkort til arbejde...