Planlægning af barnets navn og dermed peso~
Fra : Mathias Delcomyn Has~

Dato : 04-09-04 13:59

Denne her hjemmeside fortæller mig alle de egenskaber og udfordringer et
menneske met et givent navn og fødselsdato har
http://www.k-web.dk/steen/atselvudvikle/vaerktoj/numerologi.asp .

Men findes der evt. også en hjemmeside der virker omvendt, således at jeg
kan indtaste de egenskaber jeg gerne vil have at mit kommende barn skal
have, og så udregner maskinen en fødselsdato min kone og jeg kan stræbe
efter at ramme samt et passende navn vi kan give barnet?

Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn og en
forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

På forhånd tak

Fra : vadmand

Dato : 04-09-04 15:42

"Mathias Delcomyn Hass" <x@x.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn og en
> forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

Glem alt om det. Det er en gang fordrukkent sludder. Det er barnets gener og
hvordan du behandler det, når det er født, der bestemmer dets skæbne,
hverken stjerner, tal eller navne.

Det burde være forbudt at score kassen på at bilde folk den slags vås ind.

Per V.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 04-09-04 17:21

vadmand wrote:
> Det er en gang fordrukkent sludder. Det er barnets gener og
> hvordan du behandler det, når det er født, der bestemmer dets skæbne,
> hverken stjerner, tal eller navne.

Navnet skal da nok have en eller anden minimal indflydelse... Kunne da
være interessant at lave en undersøgelse af hvad der statistisk sker med
barnet hvis man kalder det Achmed mod f.eks. Peter...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Ole Stigaard

Dato : 04-09-04 17:28

On Sat, 04 Sep 2004 18:20:53 +0200, Preben Mikael Bohn <nospam@nospam.com>
wrote:

> Navnet skal da nok have en eller anden minimal indflydelse... Kunne da
> være interessant at lave en undersøgelse af hvad der statistisk sker med
> barnet hvis man kalder det Achmed mod f.eks. Peter...

Den statistik blev lavet tilbage omkring 1985-1990.
Brian, Kim med flere havde større sandsynlighed for langtidsarbejdsløshed,
længerevarende fængselsstraffe osv.
Ulrich Høy skrev en temmelig bidsk klumme om det i weekendavisen. Den var
en del af opgaven ved studentereksamen i 1990 eller 1991.
Og satiren i DR var så vidt jeg husker også godt ude med riven.
Statistik kan "bevise" stort set hvad som helst, bare du ved hvad du
ønsker at se...

Ole S

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 04-09-04 17:41

Ole Stigaard wrote:
> Den statistik blev lavet tilbage omkring 1985-1990.

Det lyder da interessant; har du ikke tilfældigvis et link?

> Statistik kan "bevise" stort set hvad som helst, bare du ved hvad du
> ønsker at se...

Det er en udbredt misforståelse; statistik er - i modsætning til f.eks.
numerologi - en eksakt "videnskab" (hvis man kan kalde mere eller mindre
avanceret talbehandling en videnskab). Det er _brugen_ af den der mange
gange går galt.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Ole Stigaard

Dato : 04-09-04 19:30

On Sat, 04 Sep 2004 18:40:50 +0200, Preben Mikael Bohn <nospam@nospam.com>
wrote:

> Det lyder da interessant; har du ikke tilfældigvis et link?
Desværre, dengang var internettet noget med 4800 baud modemmer, BBSopslag
og datamaskinerne på mit gymnasium var 8086 bestykkede IBM stationer og
piccoliner fra Regnecentralen. Netværket i datalokalet var 50 Hz 220V.
Men jeg vil da tro, man gennem UVM kan finde et eller andet på
stileøvelsen. Desværre har UVM's hjemmeside ikke opgaveformuleringer så
langt tilbage, og dansk stil er af ophavsretlige grunde ikke ikke på
hjemmesiden.

> [...]
> numerologi - en eksakt "videnskab" (hvis man kan kalde mere eller mindre
> avanceret talbehandling en videnskab). Det er _brugen_ af den der mange

Jeg formoder at jeg eksempelvis kan 'bevise' at de som stemmer på Magrete
Auken også læser politiken online. Det kræver blot at jeg tager mit
statistiske materiale fra en undersøgelse på webpol (politiken onlines
analyseafd.) og at jeg filtrerer på folk, som angiver at have stemt på
hende... Det sete afhænger af brillernes farve

men nu er vi vist kommet lidt off topic. Hvor hører vi hjemme?
dk.videnskab.hyggesnak?

mvh Ole S

Fra : Bernth Baltzer Bloyd~

Dato : 04-09-04 16:24

> [...]
>
> Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn og en
> forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

Det er ikke noget man kan gøre via en hjemmeside! - kontakt istedet en
numerologisk rådgiver helst en der har arbejdet med astrologisk nummerologi
siden 1972 og som derfor har den nødvendige erfaring.

Prøv eksempelvis "4B Channelising" i Korsør, du kan finde dem i
telefonbogen.

Fra : Søren Kristoff Hanse~

Dato : 04-09-04 16:35

"Bernth Baltzer Bloyd Bentzon" <bjarneREMOVEbaltzerjensen@REMOVEyahoo.com>
skrev i en meddelelse news:4139de03$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> kontakt istedet en
> numerologisk rådgiver helst en der har arbejdet med astrologisk

Og du bør finde en læge i telefonbogen, eller led i vejviseren efter en høj
bygning du kan hoppe ud fra. Tag i øvrigt Mathias med!

I er sgu syge i roen når i tror på det lort!.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 04-09-04 17:18

On Sat, 4 Sep 2004 17:23:33 +0200, Bernth Baltzer Bloyd Bentzon
<bjarneREMOVEbaltzerjensen@REMOVEyahoo.com> wrote:

Hej Bernth, Mathias eller hvad dine forældre valgte du skulle hedde.
Med mindre der er højere magter på spil, så sidder både Bernth og Mathias
på en TDC-ADSL forbindelse med IP adressen 80.62.32.142. Kan du/I ikke
bare tale med dig/jer selv og holde jeres sladder ude af nyhedsgruppen?
Numerologi er under alle omstændigheder ikke on topic i dk.familie.barn.
Prøv i stedet en eller anden religionsgruppe hvis det emne partout skal ud
til andre!

Ole S

//headere af de to indlæg//

From:    "Mathias Delcomyn Hass" <x@x.invalid>
Newsgroups:    dk.familie.barn
Subject:    Planlægning af barnets navn og dermed pesonlighed
Date:    Sat, 4 Sep 2004 14:59:16 +0200

From:    "Bernth Baltzer Bloyd Bentzon"
<bjarneREMOVEbaltzerjensen@REMOVEyahoo.com>
Newsgroups:    dk.familie.barn
Date:    Sat, 4 Sep 2004 17:23:33 +0200

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 04-09-04 17:19

Bernth Baltzer Bloyd Bentzon wrote:
> Det er ikke noget man kan gøre via en hjemmeside! - kontakt istedet en
> numerologisk rådgiver helst en der har arbejdet med astrologisk nummerologi
> siden 1972 og som derfor har den nødvendige erfaring.

Jamen dog, jeg troede da ellers at numerologi var en eksakt videnskab;
hvis ikke de enkelte numerologer kan forudsige tingene med et konsekvent
udfald, hvad kan man da bruge dem til?

Med venlig hilsen Preben

Fra : ThomasB

Dato : 04-09-04 18:33

> [...]

nummerologi
> siden 1972 og som derfor har den nødvendige erfaring.

Når du nu skriver nødvendige erfaring, mener du så erfaring i at fuppe penge
fra halvdumme mennesker?

> Prøv eksempelvis "4B Channelising" i Korsør, du kan finde dem i
> telefonbogen.

Ja, ring endelig til dem, hvis du vil smide penge ud af vinduet..

Fra : vadmand

Dato : 04-09-04 21:30

> [...]
> siden 1972 og som derfor har den nødvendige erfaring.
>
> Prøv eksempelvis "4B Channelising" i Korsør, du kan finde dem i

Tror du også på julemanden? Folk, der tror på numerologi, burde gå til en
læge.

Per v.

Fra : Søren Mors

Dato : 05-09-04 20:58

> [...]
> numerologisk rådgiver helst en der har arbejdet med astrologisk nummerologi
> siden 1972 og som derfor har den nødvendige erfaring.

Skal det være en med erfaring siden 1972 fordi det tal har særlige
egenskaber? Ville jeg kunne klare mig med en der startede i 1971?

Søren Mors

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-09-04 17:27

On Sat, 04 Sep 2004 14:59:16 +0200, Mathias Delcomyn Hass wrote:

> Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn og
> en forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

Barnet skal naturligvis først være både født, omskåret og døbt.
Endvidere hjælper det hvis man har kastet både salt og peber efter en
sort kat ved fuldmåne samtidigt med at man er gået under en stige.

Kontakt en autoriseret narhat siden 1972, fx hos "4B Channelising" i
Korsør for at få lignende gode råd.

--
MVH
osv...

Fra : Jacob

Dato : 04-09-04 20:07

Numerologi er vel ligesom lotto : en skat der erpålagt folk, som er dårlige
til sandsynlighedsregning!!

Tag jer dog sammen.

Og jeg hedder i øvrigt Jacob - lad venligst være med at analysere dette
navn - jeg er godt tilfreds med det.

Fra : Allan Ødum

Dato : 05-09-04 08:39

Jeg vil anbefale, at I gør anvendelse af en fertilitetsklinik. De kan
i deres kartoteker se, hvilke egenskaber leverandøren af den fremmede
sæd havde. Og så undgår barnet forhåbentlig også dine selektive
egenskaber.

Med venlig hilsen
Allan Ødum
www.alanius.dk

Fra : John Frandsen

Dato : 05-09-04 15:53

Mathias Delcomyn Hass skrev i 4139bc24$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn
> og en forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

nummorologi er da en fis i en hornlygte... Simpelthen det værte vås!

Forklar mig lige hvordan en Bent har større chancer end en Benny - eller
hvorfor en Lene er værre end en Lena.

Find dog et navn som 'ligner' ungen, som lyder rigtigt sammen med
efternavnet - og som ikke er oplagt til drilleri.

Med hovedrystende hilsen
John

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 08:54

> nummorologi er da en fis i en hornlygte... Simpelthen det værte vås!

Lad dog folk som tror på det, tro det de vil.........................Hvorfor
er der nogle der altid sætter en ære i at nedgøre andre?.

Pia

Fra : vadmand

Dato : 06-09-04 09:24

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Lad dog folk som tror på det, tro det de
vil.........................Hvorfor
> er der nogle der altid sætter en ære i at nedgøre andre?.

Det gælder ikke om nedgørelse, men om afsløring af åbenlys svindel. Og nej,
man skal ikke nødvendigvis lade folk tro, hvad de vil, hvis det fx betyder,
at de belemrer deres sagesløse børn med navne, der gør dem til oplagte
mobbeofre, blot fordi de har ladet sig narre af en numerolog (læs:
bondefanger).

Per v.

Fra : TriDane

Dato : 06-09-04 11:38

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in

> Lad dog folk som tror på det, tro det de
> vil.........................Hvorfor er der nogle der altid sætter en
> ære i at nedgøre andre?.
>
> Pia

En ting er når folk tror det de vil - det skal de nemlig være velkomne
til. Noget helt andet er når plattenslagere vil franarre folk penge ved
at lyve for dem: Det er for klamt.

mvh.
Kim

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 12:26

> En ting er når folk tror det de vil - det skal de nemlig være velkomne
> til. Noget helt andet er når plattenslagere vil franarre folk penge ved
> [...]

Du spiller altså heller ikke lotto kan jeg regne ud.

MVH Pia

Fra : JIB

Dato : 06-09-04 13:28

"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in message

> Du spiller altså heller ikke lotto kan jeg regne ud.
>
> MVH Pia

WHAT?
Hvornår har Tipstjenesten løjet for os? Jeg mener ikke, at de lover
milliongevinster til alle...

Plattenslagerne er dem, der forsøger at overbevise andre om den evige
sandhed i numerologi, håndtydning, stjernetegn, tarotkort, teblade,
krystalkugler....you name it. Man skal blot lægge en sum penge, så får
man alt at vide om fremtiden. Desværre er der ingen garanti på varen.

Mvh. JIB

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 14:28

> [...]
> krystalkugler....you name it. Man skal blot lægge en sum penge, så får
> man alt at vide om fremtiden. Desværre er der ingen garanti på varen.

Der er ingen garenti på noget her i livet, men vi må alle leve det som vi
føler det er bedst for en selv, og får nogle et godt liv af at gå til en
numerolog el. andet, så er der da ingen der burde få ondt i røven af det.

Pia

Fra : JIB

Dato : 06-09-04 14:42

> [...]
> numerolog el. andet, så er der da ingen der burde få ondt i røven af det.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Jeg vil gerne advare folk mod
plattenslagere, som åbenlyst forsøger at tjene penge på andres naivitet.
Og der er mange af dem.

På samme måde ville du sikkert også sætte pris på at blive advaret på
forhånd mod

- postordre-foretagender, som inkasserer pengene uden at levere varen
- flyttefirmaer, som forhøjer prisen når møblerne ankommer på adressen
- gode tilbud, hvor varen viser sig at være defekt
- rejsebureauer, hvor rejsemålet typisk er under al kritik
- slankemidler, som er totalt uden virkning
osv osv osv.

Alt sammen på baggrund af andre folks erfaringer.

Mvh. JIB

Fra : vadmand

Dato : 06-09-04 16:02

> [...]
> numerolog el. andet, så er der da ingen der burde få ondt i røven af det.

Der er ingen, der får et godt liv af at gå til numerolog - andre end
numerologen, der griner hele vejen hen til banken. Fat det nu: Numerologi er
SVINDEL. Svindel er ULOVLIGT!

Det er ikke et spørgsmål om holdninger eller følelser, men om simpel
udnyttelse af svage sjæle. Og det er noget svineri.

Per V.

Per V.

Fra : vadmand

Dato : 06-09-04 13:38

> Du spiller altså heller ikke lotto kan jeg regne ud.

Det gør jeg ikke. Men i lotto er der ingen, der bliver narret.

Per V.

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 14:26

> Det gør jeg ikke. Men i lotto er der ingen, der bliver narret.
>
> Per V.

Nå så det er der ikke, folk narres da til at tro den store gevinst er lige
om hjørnet, og nogle er godtroende, det giver flere penge at sætte dem i
banken end at spille lotto (medmindre´man lige er den heldige med de 7
mill.), og det er det samme i numerologi, hvis man tror på det er det fint,
og hvis ikke er det også ok, det var såmen bare det jeg ville med mit
indlæg, sige at vi ikke alle behøver have den samme mening, og at man ikke
behøver rakke folk ned fordi de har en anden holdning end en selv.

Pia

Fra : vadmand

Dato : 06-09-04 16:01

> [...]
> indlæg, sige at vi ikke alle behøver have den samme mening, og at man ikke
> behøver rakke folk ned fordi de har en anden holdning end en selv.

Det var da en lalleholdning, at det skal være tilladt at narre folk på den
måde. Bondefangeri er faktisk ulovligt.

Per V.

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-09-04 18:18

> Det var da en lalleholdning, at det skal være tilladt at narre folk på den
> måde. Bondefangeri er faktisk ulovligt.
>
> Per V.

Hvorfor så ikke skrive det, i stedet for at skrive at følgende:
Klip
> [...]
høj
bygning du kan hoppe ud fra. Tag i øvrigt Mathias med!
I er sgu syge i roen når i tror på det lort!.

Nogle har bare brug for at tro de kan ændre deres liv på en eller anden
måde, og for dem er det måske numorologi, hvad ved jeg, jeg mener stadigvæk
bare ikke man behøver rakke folk ned, man kan sige tingene på en ordentlig
måde. Men ok det er jeg så ene om at mene.

Pia

Fra : vadmand

Dato : 06-09-04 18:52

> [...]
> høj
> bygning du kan hoppe ud fra. Tag i øvrigt Mathias med!
> I er sgu syge i roen når i tror på det lort!.

Det skrev jeg faktisk heller ikke. Tjek lige citaterne, tak. At jeg har min
egen mening om den åndelige udrustning hos folk, der hopper på
numeroligifiduser, er en anden sag.

> [...]
stadigvæk
> bare ikke man behøver rakke folk ned, man kan sige tingene på en ordentlig

Nogle har brug for at tro, at de kan ændre deres liv, ja, og netop den slags
mennesker, der har problemer, synes jeg, det er forbryuderisk at udnytte og
holde for nar med pseudovidenskabeligt vås i stedet for at hjælpe dem for
alvor.

Per V.

Fra : karsten klaaby

Dato : 07-09-04 06:51

> Det skrev jeg faktisk heller ikke. Tjek lige citaterne, tak.

Jeg har heller ikke sagt det var dig der skrev det, jeg prøver bare at slå
fast, og det går åbentbart ikke for godt så dette er mit sidste indlæg på
denne tråd, at man godt kan holde en ordentlig tone selv om man mener det er
noget vås.

MVH Pia

Fra : Jane

Dato : 07-09-04 08:47

Mathias Delcomyn Hass skrev i

> Mon ovennævnte nummorologiske metode virker kun med et planlagt navn
> og en forventet fødselsdato, eller skal barnet reelt være født først?

Der er en gratis brevkasse du kan spørge en numerolog hos
selvet.dk - så vidt jeg kan se det bedste at for og efternavn
har samme antal points, så det kan du vel gøre uanset om barnet
er født.

Jane - har ikke forstand på numerologi men er bare nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk