Dinosaurernes forsvinden opklaret!
Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 18:46

Jeg er barnepige for min nevø på 3½ i aften.
Sidste gang, han var her, var den unge mand RET kræsen, og skulle ikke have
så meget at spise, men denne gang (TAK, børnehave! for jeres indsats med at
servere forskellig mad): "Det er godt nok noget dejligt mad, du har"
(fiskefileter, rå gulerødder og agurker, stegte kartoffelskiver og "Det er
jo små lækkerier" (gulerods-pommes-frites).

Mens vi sidder og spiser alle herlighederne falder snakken på mange ting, og
vi får sådan ordnet verdenssituationen, vennerne i børnehaven, farlige dyr
og hajer i Kattegatcentret contra "fri dressur i de varme lande", søde og
onde fugle - og om de må skydes og hvorfor - og DINOSAURER!
Om de spiser mennesker eller ej.
Jeg mener ikke, de gjorde, for dengang, der var dinosaurer, var der ingen
mennesker, for de var altså ikke opfundet endnu.
Martin:
"JEG var der dengang!
Jeg skød dem alle sammen."
Jeg:
"Det er altså MEGET længe siden, der var dinosaurer. Jeg var ikke engang
født dengang." (Og jeg er altså ret gammel, må I huske).
Martin:
"Jamen JEG var der. Jeg var 12 år!
Og jeg skød dem. På én gang. Især dem, der var onde, og som bed de søde i
halsen. Men så bed de søde bare også de onde i halsen.
Og det blødte!".

Tableau!
Mod øjenvidner taler selv faster Inger forgæves.

Men nu ved vi altså, hvorfor de forsvandt.
Det bliver et hårdt slag for min søn, som i sin tid tålmodigt forklarede
over for BH-klasselæreren, at dinosaurerne var døde af forurening: De
uddøde, fordi de ikke kunne tåle al bilosen.

God weekend!
Og jeg vil ønske for jer alle sammen, at I på jeres halvgamle dage vil få
besøg af en nevø.
Om lidt skal vi på "natløb" ad stierne med lommelygter - og vi skal ned at
se på de vejmaskiner, der står og venter på mandag morgen.

Hilsen Inger

Fra : Cat

Dato : 03-09-04 19:06

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Om lidt skal vi på "natløb" ad stierne med lommelygter - og vi skal ned at
> se på de vejmaskiner, der står og venter på mandag morgen.

Bare vi havde en 'faster Inger'! Vi må 'nøjes' med en 'storebror Jonas', men
han er nu heller ikke så ringe.

En sød og god historie, der får mundvigene til at trække opad helt af sig
selv

Tine

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 22:39

"Cat" <ss.dd@ff> skrev i en meddelelse

> En sød og god historie, der får mundvigene til at trække opad helt af sig
> selv

Tak.

Fortsættelsen:
Vi mødte TRE hunde - den ene var vist en sort panter og ikke i snor, men vi
overlevede!
Og vi fandt burrer, der kunne klæbe fast til både hænder og tøj - og fasters
strømpetæer i sandalerne. Jamen aldrig har vi da kendt mage.

Der var nogen, der slog græs - men hvor? Vi kunne høre, men ikke se det, så
gåden er stadig uløst.
Vi kunne høre en mejetærsker - men i hvilken have? Det må godt nok være
upaktisk at skulle høste korn inde i en have! Hvordan DET gik til, er endnu
uvist, for vejmaskinerne trak jo.

Vejmaskinerne var STORE, de var grønne, og den enes fører hed Jensen, stod
der på et skilt. De lugtede af tjære og asfalt, der var stive metalbørster,
der kradsede, og nogle gule, der ikke kradsede så meget, og der var sat
koste og skovle og blinklys på, og der var hjul og tromler og... og...

Vi fandt syv (det er det, Martin kan tælle til) velsmagende rørhatte, som vi
tog i lommen hjem - og tre "giftige" (det er dem med lameller), som blev
slået ihjel, så de ikke kunne forfølge os.

Vi lavede "forfølgelsesløb" med en rød og en hvid lommelygtecirkel på
asfaltstien og grinede, så vi var ved at falde om.
Desværre afgik den ene lommelygte ved døden, da den blev dissekeret
undervejs.

Jamen det er da egentlig utroligt, hvad en times gåtur kan føre til.

Hjemme igen stegte jeg rørhattene, mens Martin spillede sagte klaverkoncert
for mig - og jeg spiste løs, mens Martin smagte - sagde uhmm - og lagde dem
ned igen, fordi det var ulækkert
Da jeg tog anden gang: "Det er du meget velkommen til - jeg tager lige nogen
flere gulerødder"...

Nu sover det søde barn trygt efter store øjne og gysen til Ulven og de syv
gedekid - og så har DEN aften vist også budt på drama nok.
Den medbragte Androkles og løven må vente til i morgen.

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Nielsen

Dato : 03-09-04 19:11

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> Om lidt skal vi på "natløb" ad stierne med lommelygter - og vi skal ned at
> se på de vejmaskiner, der står og venter på mandag morgen.

Ja de kære børn.

I sommerferien kom der en far og hans søn gående forbi vores campingvogn ved
22.30 tiden. Sønnen spørger sin far: Far hvordan kan det være at propellerne
i øjnene bliver store når det bliver mørkt?

Det var _ret_ svært at lade være at le højt, men et godt smil blev det da
til :)

Lisbeth

Fra : John Frandsen

Dato : 03-09-04 23:06

Lisbeth Nielsen skrev i 4138b3c5$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> 22.30 tiden. Sønnen spørger sin far: Far hvordan kan det være at
> propellerne i øjnene bliver store når det bliver mørkt?

Det ersimpelthen så skønt hvad unger kommer til at sige

For et par år siden sad Mikael, som vel var omkring 5 år, og så børnetime,
og da den var slut viste de en forsmag på et program som skulle komme senere
på aftenen... Et program om Burmas elefanter.
Han virkede meget optaget af det, så jeg spurgte om jeg skulle optage det
til ham da det først startede efter hans sengtid.
Svaret faldt prompte: NAARJ... Jeg skal ikke se Bøhmands elefanter

I år var vi to par med hver to børn afsted på ferie i Italien.
En aften gik hver familie ud og spise hver for sig, og vores søn, Frederik,
fik alt godt fra havet. Det smagte så lækkert at han fortalte sin fætter på
9 år om det, og dagen efter sagde fætteren:Må jeg osse få Albert fra havet

På en af vore faste gåture kom vi forbi en række træer der var overbesatte
med cikader som lavede en helvedes larm. Ungerne har jo hørt os voksne
snakke om de der cikader, for en dag da vi gik forbi træerne siger Katrine:
Hør, der er hystaderne igen

Mvh John

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-09-04 08:32

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse

> Svaret faldt prompte: NAARJ... Jeg skal ikke se Bøhmands elefanter

> :Må jeg osse få Albert fra havet
>

> Hør, der er hystaderne igen

LOL!
Jamen det er jo logik for burhøns

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 03-09-04 22:15

" Inger Pedersen" skrev

> [...]
> Om lidt skal vi på "natløb" ad stierne med lommelygter - og vi skal ned at
> se på de vejmaskiner, der står og venter på mandag morgen.

Kunne du ikke tænke dig, at være vores Faster Inger i en weekends tid?

Er meget glad for e n d e l i g at have fået det med dinoerne på plads!!
Det har naget mig længe.....

Nette

Fra : Mathias Delcomyn Has~

Dato : 04-09-04 13:48

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tableau!
> Mod øjenvidner taler selv faster Inger forgæves.

Jeg fatter ikke en lyd, er der en der gider oversætte?

Tak.

Fra : SE

Dato : 04-09-04 20:23

"Mathias Delcomyn Hass" <x@x.invalid> skrev i en meddelelse

> " Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fatter ikke en lyd, er der en der gider oversætte?

Har du ingen humor?

/se

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-09-04 19:25

SE wrote:
> "Mathias Delcomyn Hass" <x@x.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du ingen humor?
>
> /se

Nej, den røg ad helvede til efter han besøgte numerologen.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : SE

Dato : 07-09-04 07:32

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den røg ad helvede til efter han besøgte numerologen.

*LOL*

/se

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-09-04 07:37

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den røg ad helvede til efter han besøgte numerologen.

Hm.
Og så påstår I, at der ikke er nogen virkning?

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-09-04 07:59

> Jeg fatter ikke en lyd, er der en der gider oversætte?

Oversættelse on:
Sådan! Så er der ikke mere at diskutere.
Når Martin var der og så det med egne øjne, kan den ellers ret autoritative
faster Inger komme med alle de argumenter, hun vil - det virker ikke. Han
VAR der jo.
Oversættelse off.

> Tak.

Selv tak.