Tips og tricks søges
Fra : tipstricks

Dato : 02-09-04 09:49

Er ved at opbygge en website for forældre med børn, og vil gerne i den
forbildelse have en masse tips fra forældre.
Det kan fx. være hvad man gør ved en "rød" ende, eller andet, bare en masse
gode råd, som jeg må offentliggøre
på siden. Skrive venligst hvis jeg skrive "forfatteren" fx.
"Anette Hansen fra Odense" andet vil ikke komme med.
Skriv til email tipstricks@FJERN-DETTEsol.dk
Husk at FJERN-DETTE fra emailadressen, desværre
må man jo gøre dette pga. spam
På forhånd tak.

tipstricks

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 02-09-04 12:11

On Thu, 2 Sep 2004 10:49:06 +0200, "tipstricks"
<tipstricks@FJERNESsol.dk> wrote:

> [...]
>"Anette Hansen fra Odense" andet vil ikke komme med.
>Skriv til email tipstricks@FJERN-DETTEsol.dk
>Husk at FJERN-DETTE fra emailadressen, desværre

Husk nu at være kritisk mht. tips og tricks. Spørger man læger findes
der tricks derude til forskellige lidelser som de bestemt ikke ville
anbefale! :)

F.eks. at hælde kamillie-te i øjnene ved øjenbetændelse. Dybere
baggrund for at de ikke anbefaler det kender jeg så ikke. Men hav det
i hvert fald for øje!
--
Beowulf

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-09-04 13:34

> F.eks. at hælde kamillie-te i øjnene ved øjenbetændelse. Dybere
> baggrund for at de ikke anbefaler det kender jeg så ikke. Men hav det
> [...]

det er fordi flere og flere børn bliver allergisk overfor kamille (siger min
læge)

MVH Pia

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 03-09-04 08:29

On Thu, 2 Sep 2004 14:33:46 +0200, "karsten klaaby"
<karsten.klaaby@privat.dk> wrote:

>det er fordi flere og flere børn bliver allergisk overfor kamille (siger min
>læge)

Ok. Så ved jeg også det :)
--
Beowulf

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 03-09-04 09:36

"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> F.eks. at hælde kamillie-te i øjnene ved øjenbetændelse. Dybere
> baggrund for at de ikke anbefaler det kender jeg så ikke. Men hav det

Igler, åreladninger og grødomslag er andre eksempler.

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 03-09-04 10:20

On Fri, 3 Sep 2004 10:35:53 +0200, "Bo Kaspersen" <noemail@in.valid>
wrote:

>"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse

>masse

>Igler, åreladninger og grødomslag er andre eksempler.

haha. ja det lyder slemt :)
--
Beowulf

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-09-04 10:24

> Igler, åreladninger og grødomslag er andre eksempler.

//Rant ON//
Det er nemlig rigtigt. Kun farmakologien kan gøre mennesket godt. Tro ikke
på de, som siger at sund kost, naturhelse og snusfornuft kan forebygge
endsige helbrede noget som helst. Hvis det ikke er kemisk fremstillet
eller til nød lavet industrielt på basis af gensplejsede organismer, så
virker det ikke.
//Rant OFF//

Så min nieces nællefeber er ikke blevet bedret med calendula, da
alternativet fra lægen var binyrebarkhormon? Gæt igen.

SUK!

Ole

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 03-09-04 11:20

> [...]
>
>Så min nieces nællefeber er ikke blevet bedret med calendula, da
>alternativet fra lægen var binyrebarkhormon? Gæt igen.

Nu blev der ikke lige sagt at alt uden for farmakologien var dårligt.

Ifm. med din nieces nællefeber.. hvad nu hvis i ikke havde gjort
noget? Var det så blevet bedre? Det kan jo være, men da det ikke er
til at påvise så vælger man istedet at hæfte sin lid ti lat det var
calendula'en der virkede.. kan i sige det med sikkerhed?

Jeg stiller mig ikke afvisende overfor at bruge alternativ behandling,
men jeg vil dæleme have nogen beviser... Blind tro på at noget virker
fordi det lyder smart og er dyrt (i nogen tilfælde i hvert fald)
fatter jeg ikke noget af.
--
Beowulf

Fra : Holst

Dato : 03-09-04 12:56

Beowulf Schaeffer wrote:

> Jeg stiller mig ikke afvisende overfor at bruge alternativ behandling,
> men jeg vil dæleme have nogen beviser...

Ofte er der intet galt med alternativ behandling. Det aktive stof, der
giver virkningen, er i naturmedicinen meget ofte nøjagtig det samme
stof, som findes i præparaterne fra apoteket.

Problemet med naturmedicinen er, at de ud over det aktive stof også
indeholder en masse andet, hvorved der meget nemmere kan være risiko for
bivirkninger.

Siges det i hvert fald. Hvad forstand har jeg på det, når jeg hverken er
farmaceut, mediciner eller naturmediciner.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 03-09-04 10:36

Beowulf Schaeffer wrote:
> F.eks. at hælde kamillie-te i øjnene ved øjenbetændelse. Dybere
> baggrund for at de ikke anbefaler det kender jeg så ikke.

Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om dette... Kamille-te bliver set
brugt som hus-råd mange steder mod øjenbetændelser, både hos dyr og
mennesker. På netdoktor.dk siger de også at man kan bruge det (eller
saltvand) til at rense, omend de et andet sted siger at det ikke er
specielt effektivt.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 11:04

"Preben Mikael Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om dette... Kamille-te bliver set
> brugt som hus-råd mange steder mod øjenbetændelser, både hos dyr og
> mennesker.

Min læge frarådede det allerede for 15 år siden, da der kunne være småbitte
partikler i, der kunne irritere øjet - og dermed kunne kamilleteen være mere
til gene end til gavn.
Hun anbefalede i stedet lunkent kogt vand og linnedklude (f.eks. fra et
udslidt dynebetræk), som så blev kasseret efter brug.
Og én klud til hvert øje.

Hilsen Inger

Fra : Mathias Delcomyn Has~

Dato : 04-09-04 15:40

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hun anbefalede i stedet lunkent kogt vand og linnedklude (f.eks. fra et
> udslidt dynebetræk), som så blev kasseret efter brug.

Umiddelbart ville jeg da mene at der var flere uvedkommende partikler i et
gammelt dynebetræk end i kamillete som man evt. benytter et sterilt gazebind
til at påføre. Jeg ville dog selv foretrække et bakteriedræbende
antibiotiske midler, salve eller dråber.