Øv ;(
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 01-09-04 00:34

Min datter på 6 mdr har fået en idé om at man absolut ikke kan sove mere end
2 timer ad gangen. Dette gælder også om natten.

Nu har jeg (kl. 01.32.) siddet med hende i forløbig 1½ time og ligner en
hængt kat hehe.

Er det normalt for børn i den alder? Det måske fordi hun er ved at få
tænder?

Hun er ikke sur eller noget... bare FRISK... hvilket jeg ville foretrække at
hun var om dagen ;)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-09-04 06:22

Martin Nielsen / Fårevejle (Jadahva@SPAMhotmail.com) skrev følgende:

> [...]
> tænder?
> Hun er ikke sur eller noget... bare FRISK... hvilket jeg ville

Børn, som er ved at få tænder bliver ofte gnavne/pyldrede og det lyder
det jo ikke som om hun er.

Jeg tror, at hun er nået til det "5. tigerspring". Du kan læse mere her:
http://www.voresborn.dk/siab.jsp?o_id=6720#6728

Henriette Døssing

Fra : Anders S.

Dato : 02-09-04 09:52

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænder?
>
> Hun er ikke sur eller noget... bare FRISK... hvilket jeg ville foretrække

Hej se på det gode hun græder ikke ;)

Det med at sove kommer...

--
MVH
Anders S..

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 20:11

Hej

Det er vigtigt at du lærer dit barn fra starten af hvornår det er dag og
nat. dvs at efter du har lagt barnet i seng så er det der det er. Det kan
godt være svært i starten men hurtigt finder hun ud af hvornår det er tid
til leg og hvornår det er nat, stille roligt, intet sjov og ballade. Når hun
finder ud af det vil hun på et tidspunkt ret hurtigt komme ud over det
stadig hvor hun er vågen på underlige tidspunkter.
Mine to drenge (især den første) har holdt ca. 1½-2 timers "fest" om natten
hvor han lå og jublede osv. Han var omkring 5-6 mdr. Vi stillede hans
tremmeseng ind i hans eget værelse og så lå han ellers og festede alene i
sengen. Hvis han blev ked, gik vi ind til ham og puttede ham og sagde godnat
og gik derefter igen. Hvis han så blev sur, gik vi ind igen og fortsatte på
samme måde. Til sidst fandt han ud af at om natten sover man. Og hans fest
holdt op. Hos os er det fungeret rigtig godt med begge drenge. I dag er de
3½ år og 1,2 år og de sover i hver sit værelse fra ca. 19.30 til 7.30-8.00
uden vi er inde og putte osv. med dem. Det giver en god nattesøvn til alle.
'Held og lykke med det.
venligst
Cecilie

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-09-04 23:11

On Wed, 01 Sep 2004 01:34:08 +0200, Martin Nielsen / Fårevejle wrote:

> Nu har jeg (kl. 01.32.) siddet med hende i forløbig 1½ time

I total mørke, med slukket fjernsyn, radio osv, uden at snakke med hende
men bare sidde stille?
--
MVH
osv...

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 04-09-04 23:12

1½ time

> I total mørke, med slukket fjernsyn, radio osv, uden at snakke med hende
> men bare sidde stille?

Øhhh.... nej....

Vi havde spillet lidt op computer... og snik-snakket....

Er der noget bestemt du ville med dette indlæg?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-09-04 01:00

On Sun, 05 Sep 2004 00:11:55 +0200, Martin Nielsen / Fårevejle wrote:

> Øhhh.... nej....
>
> Vi havde spillet lidt op computer... og snik-snakket....

Hvilket er det samme som at fortælle ungen at det er helt normalt,
faktisk ønskeligt, at være vågen på den tid.
Jeg har selv været turen igennem med alle mine unger, og når det gik op
for dem at der ikke var noget ved at være vågen på den tid, så
ophørte lysten til det.

> Er der noget bestemt du ville med dette indlæg?

Udover at svare på dit spørgsmål? Næh, egentlig ikke, men du ville
måske ikke have svar?
--
MVH
osv...

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 05-09-04 12:52

> [...]
> Jeg har selv været turen igennem med alle mine unger, og når det gik op
> for dem at der ikke var noget ved at være vågen på den tid, så

Nå ok, det ku du jo bare ha sagt ;)

> Udover at svare på dit spørgsmål? Næh, egentlig ikke, men du ville
> måske ikke have svar?

Joehh... men du svarede med et spørgsmål... det virkede som om du havde lidt
mere "svar"... og det fik jeg så nu ;)

Tak for det.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-09-04 20:58

On Sun, 05 Sep 2004 13:51:54 +0200, Martin Nielsen / Fårevejle wrote:

> samme som at fortælle ungen at det er helt normalt,
>
> Nå ok, det ku du jo bare ha sagt ;)

Ja, hvis jeg havde vist at det var sådan din datters nattevågneri
foregik.

> Joehh... men du svarede med et spørgsmål... det virkede som om du havde lidt
> mere "svar"... og det fik jeg så nu ;)

Der manglede nogen informationer der kunne afgøre om det var sult,
smerte, tryghedsmangel, søvnløshed eller bare lyst til hygge, der gjorde
at din datter vågnede og min indbyggede dovenskab gjorde at jeg ikke gad
en længere redegørelse der inkluderede alle mulige årsager og
løsningsmodeller.

Min ældste søn var meget vågen om natten i 3-måneders alderen indtil
jeg en dag (nat) i desperation vendte ungen om på siden og hvæste "sov
så for helvede unge" til ham - det gjorde han så. Han gad bare ikke at
sove på ryggen.
Min datter sov meget uroligt indtil hun fik en bamse med sig i sengen.
Mine tvillinger sov først igennem da de var omkring et år, da de
tilsyneladende lider af en spiseforstyrrelse (hvilket dog ikke ses på
dem) - de var simpelthen konstant sultne og babymad mættede dem ikke
længe nok, der skulle kød på bordet.

Som du kan se, er der masser af grunde til at børn ikke sover når man
gerne vil have dem til det, og der er altid en grund, der dog ikke
behøver at være særligt indlysende.

--
MVH
osv...

Fra : Bettenus

Dato : 27-09-04 07:35

Nu ved jeg jo ikke helt hvor længe din datter sover om dagen, men nogen
småbørn har ikke brug for at sove ret længe om dagen. Jeg har selv prøvet
dette med min egen datter, som idag er 9 år gammel.
Vi gjode op med hendes eftermiddagslur og kortede den ned. Ikke ret meget af
gangen men 15 min stille og roligt ned til max 1 time, det var med til at
gøre at hun sov igennem om natten. Dette kunne da være en mulighed at prøve.
jeg undgik også at gå ind og tage hende op, snakke m.m. og tænde lyset,
hvilket jo også var med til at fortælle at nu er det ikke hyggetid men
sovetid. "Min datter har altid haft det sådan sove kan man gøre når man
bliver gammel.".

Jeg ved ikke om mit forslag kan hjælpe dig, men det hjalp os til en god
nattesøvn.

MVH Bettenus (Jette)