Sex under graviditet!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-08-04 09:13

Hej

Min kære mand og jeg er løbet ind i et lille problem, for jeg har ikke lyst
til sex, jeg kan heller ikke klare at blive kysset, kælet for osv. Er det
normalt eller hvad??? I bøger står der, at det er normalt i de første par
uger, men at lysten kommer igen! Min veninde siger, at de aldrig har haft så
meget sex, som da hun var gravid! Og jeg synes bare at min lyst bliver
mindre! Når jeg så endelig giver mig, så synes jeg det er ubehageligt og
irriterende - og har aller mest lyst til at løbe min vej!!!

Nogle råd til hvad vi kan gøre, og er der andre end mig, der gruer ved
tanken om at gå i seng :0( ????

Venlig Hilsen/Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Nette

Dato : 29-08-04 12:02

"Heidi Jensen" skrev

> [...]

> mindre! Når jeg så endelig giver mig, så synes jeg det er ubehageligt og
> irriterende - og har aller mest lyst til at løbe min vej!!!

Det er meget forskelligt, hvordan kvinder reagere på graviditet og sex.
Nogle får lysten forstærket, andre mister den helt.
Nogle får den tilbage allersidst i graviditeten, andre får den først tilbage
mange måender efter barnet er født.
Den første tid bagefter kan ofte drukne i babyomsorg, pasning og pleje, og
der kan lysten til sex også sagtens gemme sig lidt væk. Nogle føler også at
de får rigeligt med nærkontakt, når de sidder med den lille.

Så din reaktion er altså ganske almindelig.

Jeg ved ikke, hvad du skal gøre ved det. Jeg selv valgte at slå kold vand i
blodet, acceptere min ulyst og glæde mig til den en dag kom igen.
Andre kæmper for at få den tilbage med levende lys, gode middage, ekstra
hensyn osv. osv., men mine erfaringer sig mig at for megen kamp let giver
frustrationer.

Nette

Fra : Gitte

Dato : 29-08-04 17:06

Hej

> [...]
>irriterende - og har aller mest lyst til at løbe min vej!!!
>
>Nogle råd til hvad vi kan gøre, og er der andre end mig, der gruer ved

Først tillykke med graviditeten
Og nej, du er ikke unormal - tror faktisk ikke der er reaktioner der
er normale/unormale, når det handler om graviditet....
Ved godt, at mange bøger siger, at sexlysten kommer igen i løbet af
graviditeten, men sådan er det ikke for alle. Jeg er nu ved at være
ved vejs ende med min 2. graviditet, og har begge gange haft det
nøjagtigt som du. Ingen lyst overhovedet, og jo mere min stakkels mand
har gjort for at "få mig med", med masser af forspil og kæleri, jo
mere irreteret er jeg bare blevet - kunne vi da bare ikke få det
overstået i stedet? Og det er selvfølgelig ikke så sjovt, især når man
inden graviditeten har haft en stor appetit på sex, og stort set har
haft sex dagligt.
Det kan selvføgelig give lidt gnidninger i forholdet, men få talt om
det undervejs, og find et fornuftigt kompromis I begge kan leve med,
mens det står på. Det vigtigste er at få talt om det, så
frustrationerne ikke tager overhånd - husk på, at det også er en
periode, hvor følelserne i det hele taget sidder temmelig løst, og man
er mere sårbar end normalt...
Og hvis det kan være en trøst, så vendte min sexlyst tilbage på fuldt
tryk lige efter fødslen sidste gang (og jeg håber bestemt, at det
samme gør sig gældende denne gang - og det gør min mand også , og
vi har aldrig haft så aktivt et sexliv som efter vi fik det første
barn Så der er da trods alt håb.

MVH
Gitte

Fra : ThomasB

Dato : 29-08-04 17:25

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min kære mand og jeg er løbet ind i et lille problem, for jeg har ikke
lyst
> til sex, jeg kan heller ikke klare at blive kysset, kælet for osv. Er det
> normalt eller hvad???

Hvor langt henne er du?

Det er vist meget normalt at kvinden ikke har lyst i starten af
graviditeten, hvor hun er træt og evt. har kvalme.

I 2. trimester plejer det vist at gå lidt nemmere, og jeg "har hørt" at
sexlysten skulle stige ret kraftigt i denne periode.

I 3. trimester kan sex godt være lidt problematisk, da maven kan være lidt i
vejen :) Men så er oralsex heldigvis opfundet

Men det er meget individuelt, og det er forskelligt hvordan man tager
reagerer på en graviditet.
Nogle går rundt og er lidt småirriteret og kede af det hele tiden, mens
andre siger det er den bedste tid i deres liv.

Èn ting er helt sikkert, det er en spændende tid :)

> I bøger står der, at det er normalt i de første par
> uger, men at lysten kommer igen!

Det er vist din mand der siger det, for jeg tror de mener 12-16 uge

> Min veninde siger, at de aldrig har haft så
> meget sex, som da hun var gravid!

Spørg hende i hvilken periode..

> Og jeg synes bare at min lyst bliver
> mindre!

Er det ikke altid sådan, når man går og føler sig presset, til noget man
ikke har lyst til?

> Når jeg så endelig giver mig, så synes jeg det er ubehageligt og
> irriterende - og har aller mest lyst til at løbe min vej!!!

Hvad med kun at tilfredsstille ham så?

Mvh Thomas (med gravid kæreste i 8. måned)

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-08-04 18:07

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> lyst
>
> Hvor langt henne er du?

22 fulde uger!

> Det er vist meget normalt at kvinden ikke har lyst i starten af
> graviditeten, hvor hun er træt og evt. har kvalme.

Alt det har jeg intet af, det er nogle uger siden det stoppede!

> [...]
> andre siger det er den bedste tid i deres liv.
>
> Èn ting er helt sikkert, det er en spændende tid :)

Helt sikkert!

> Det er vist din mand der siger det, for jeg tror de mener 12-16 uge

Nej dog ikke, han er ikke den største læse hest, men mig selv der ville
finde en forklaring!

> Spørg hende i hvilken periode..

Sådan set fra kvamlen holdt op, og til hun skulle føde!!! De har da også
kommet med en masse forslag til hvordan vi kan gøre osv. når maven bliver
for stor! Det hjælper bare ikke, når jeg nu som sagt- slet ikke har lyst til
han skal røre ved mig eller noget som helst!

> Er det ikke altid sådan, når man går og føler sig presset, til noget man
> ikke har lyst til?

Jo det hænger ofte sammen, men det føler jeg nu ikke at jeg bliver! Han er
sød og forstående overfor det, men alligevel ville jeg gerne lige høre om
dette er helt normalt! Som han siger "så må jeg jo bare klare det selv"....
:0)

> Hvad med kun at tilfredsstille ham så?

Hmmm, jeg har lige så lidt lyst til at røre ved ham, så at han skal røre ved
mig! Jeg kan ikke engang klare hans kys!!! Dog vil jeg gerne krammes lidt,
men mere har jeg lidt svært ved! Jeg synes det er ret frusterende, da vi før
har haft et rimelig aktivt sexliv!

> Mvh Thomas (med gravid kæreste i 8. måned)

Vi er ret gode til at tale sammen, så dette har vi selvfølgelig også været i
gennem! ;0) Tak for jeres svar, det er godt at vide, at jeg ikke er den
eneste....... Manden siger lige sådan- det hjælper når man ved, at andre har
det lige sådan :0)