MS Windows
briani 27239
Windows ser min CPu som 1.8
Fra : Jimmy

Dato : 05-09-04 17:54

Hej

Jeg har et ECS bundkort (http://www.ecsusa.com/products/l4s5mg3.html) og en
P4 2.4, men Windows XP Pro rapporterer at det er en 1.8 CPU.

Er der nogen der kan guide mig i retning af en løsning, da jeg ingen ide
har?

Mvh
Jimmy

Fra : Snuden

Dato : 05-09-04 18:33

On Sun, 5 Sep 2004 18:53:49 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>P4 2.4, men Windows XP Pro rapporterer at det er en 1.8 CPU.
>
>Er der nogen der kan guide mig i retning af en løsning, da jeg ingen ide

Sikker på der ikke er blevet pillet ved multiplieren i BIOS? Eller
FSB-frekvensen? Det er ikke et windows problem.

FUT: dk.edb.hardware.bundkort

--
Snuden

Fra : Hans

Dato : 05-09-04 18:34

Jimmy wrote:
> [...]
> og en P4 2.4, men Windows XP Pro rapporterer at det er en 1.8 CPU.
>
> Er der nogen der kan guide mig i retning af en løsning, da jeg ingen

Noget kan tyde på at cpu'en kun kører 400 MHz FSB i stedet for 533. Tjek
FSB-indstillingerne i maskinens bios.

Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-04 20:19

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> P4 2.4, men Windows XP Pro rapporterer at det er en 1.8 CPU.
>
> Er der nogen der kan guide mig i retning af en løsning, da jeg ingen ide

Gå en tur ind i bios, da den åbenbart har haft smidt oplysningerne.
Derefter vælger du "load optimal settings" i venstre kolonne.
Derefter går du over i højre kolonne og finder det punkt hvor der står noget
med cpu.
Når du vælger den kan du se et underpunkt hvor der står
100/100. Det ændrer du med pgdn/pgup tasterne, så der står 133/133. Exit og
gem ændringerne og du kører fuld fart igen.
Jeg vil næsten tro, at det er K7S5A du har. Det er kendt for at lave det
lille nummer med at smide bios oplysningerne.

Kurt