MS Windows
briani 27239
Windows XP pro skal flyttes
Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 08:23

Hej

Jeg har købt en bærbar og solgt min gamle computer. Nu har jeg installeret
windows xp pro på den, men den siger jeg ikke kan aktivere den, da jeg
allerede har haft den aktiveret på min gamle computer. Det er en oem version
som jeg købte sammen med en mus, og jeg slettede windows fra min gamle
computer før jeg solgte den.

Kan jeg ikke aktivere windows på min nye?

På forhånd tak

Fra : Palle

Dato : 04-09-04 08:29

I følge Microsofts regler: Nej.

Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 08:35

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote in message
> I følge Microsofts regler: Nej.

Det er da snyd!? Så har jeg for ca. 1.300 kr og 10 dage gammel windows som
ikke kan bruges?

Fra : Klaus

Dato : 04-09-04 08:42

> [...]
> computer før jeg solgte den.
>
> Kan jeg ikke aktivere windows på min nye?

Nok ikke uden at ringe til Microsoft.

Klaus

Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 08:56

"Jesper Møller" <jm@moeller.invalid> wrote in message
> Hej
> Kan jeg ikke aktivere windows på min nye?

Sad lige og tænkte lidt over sagerne, og et par nye spørgsmål kom til

Betyder det noget at jeg ikke kan aktivere den igen? Kan jeg godt bruge
windows update og installere SP2 osv? Hvad gør man ellers, hvis man
formatere sin computer og reinstaller?

Hvordan slipper jeg af med den der "30 days left for activation"?

Jesper

Fra : Leony

Dato : 04-09-04 13:48

> Kan jeg ikke aktivere windows på min nye?

Ring og snak med Microsoft.
Forklar dem omstændighederne med ny computer, at XP er slettet på den
gamle osv.

Da jeg skulle skifte computer ringede jeg til Microsoft og spurgte om
det vill give problemer mht aktiveringen.
Jeg fik et rungende nej og der blev samtidig tilføjet, at hvis der blev
problemer, så skulle jeg ringe, da de kunne give mig en kode, så jeg
kunne aktivere alligevel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Palle

Dato : 04-09-04 14:00

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fik et rungende nej og der blev samtidig tilføjet, at hvis der blev
> problemer, så skulle jeg ringe, da de kunne give mig en kode, så jeg

Var det osse en OEM? MS vil jo normalt ikke rører en OEM... Hvis det IKKE er
en OEM, er MS jo i virkeligheden ganske fornuftige at tale med...

Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 14:51

> Var det osse en OEM? MS vil jo normalt ikke rører en OEM... Hvis det IKKE
er
> en OEM, er MS jo i virkeligheden ganske fornuftige at tale med...

Det kan godt være at de er fornuftige at snakke med, hvis det ikke er en OEM
version. Men jeg føler midt lidt snydt :/ Jeg sidder med en 7 dage gammel
regning fra midtdata.dk på en windows xp pro, som jeg faktisk ikke kan bruge
til noget.

Hvad gør folk som fdisk'er harddisk'en og skal installere igen? Ringer de
til MS, hvis man ikke har en OEM version? Er OEM versionen billigere fordi
den kun kan installeres 1 gang? Står det nogle steder i Microsoft's
betingelser at denne OEM version af windows xp kan kun bruges/aktiveres 1
gang på en frisk harddisk!?

Fra : Palle

Dato : 04-09-04 15:26

> [...]
> den kun kan installeres 1 gang? Står det nogle steder i Microsoft's
> betingelser at denne OEM version af windows xp kan kun bruges/aktiveres 1

Lad nu vær med at være sur. Mon ikke de aktuelle vilkår er nævnt på
emballagen og/eller i de licensbetingelser, du klikkede Ja til, inden du
installerede.

En OEM kan - som alle andre Windows XP'er - installeres og aktiveres mindst
11.000 gange, givet det sket på samme hardware.

Fra : N/A

Dato : 04-09-04 14:14

Fra : Leony

Dato : 04-09-04 14:14

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> Var det osse en OEM? MS vil jo normalt ikke rører en OEM...

Det var en studieversion.

Du har ret mht OEM, den detalje havde jeg lige overset
Det skader dog ikke at prøve.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-09-04 15:05

Jesper Møller wrote:
> [...]
> jeg slettede windows fra min gamle computer før jeg solgte den.
>
> Kan jeg ikke aktivere windows på min nye?

Er der ikke en valgmulghed, så du kan vælge at aktivere den via telefon ?
Det er der på min Win XP Pro OEM, og det har jeg da gjort en del gange,
siden jeg købte den for snart 3 år siden.
Nogle gange kan den aktiveres via nettet uden problemer, men oftest skal jeg
ringe til MS, som så udleverer en aktiveringskode. Det plejer at tage ca. 5
minutter ialt via telefonen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 15:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> ringe til MS, som så udleverer en aktiveringskode. Det plejer at tage ca.

Tak for det, du har lige sparet mig for en ny Windows

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-09-04 11:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
++++++++++++++++++++++++++

Hej Per.

Nogle gange skal jeg også ringe til MS for at aktivere min OEM version, og
andre gange kan jeg aktivere den over nettet.Jeg købte den sammen med en
harddisk, som stadig sidder i pc'en, men næsten alt andet er skiftet ud.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jesper Møller

Dato : 04-09-04 15:12

Æv, fandt lige dette på en hjemmeside:

OEM versions of XP preinstalled on systems according to the OEM EULA cannot
be transferred to another computer. This is defined in the EULA.
OEM versions sold with a piece of hardware are thought to be tied to the
original computer it is installed on. From the link [clarification],
hardware can be upgraded and only the change of mother board will qualify
as a non-original computer.

Sådan er det bare :/ Så må jeg bare ud og købe en ny windows ser det ud til
øv, øv, øv!