MS Windows
briani 27239
MediaPlayer 10 er frigivet
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 13:04

Fra : Ralph Køster

Dato : 03-09-04 16:00

Jamen så prøv du at hente den !!!!!!!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 16:09

Ralph Køster skrev:

> Jamen så prøv du at hente den !!!!!!!

Øh jow. Det har jeg skam også tænkt mig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-09-04 16:15

Thomas G. Madsen skrev:

> Øh jow. Det har jeg skam også tænkt mig.

Måske han på smukkeste vis prøver at sige, at man ved at klikke
'Download' får lov at hente version 9, og ikke version 10. Sådan
virker det i hvert fald her, men det er jo nok kun et spørgsmål
om at vente lidt.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-09-04 19:02

On Fri, 3 Sep 2004 17:15:12 +0200, Lars Stokholm
<stokholm@despammed.com> wrote:

> [...]
>'Download' får lov at hente version 9, og ikke version 10. Sådan
>virker det i hvert fald her, men det er jo nok kun et spørgsmål

???
Jeg fulgte Thomas' link (det var vistnok

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx

jeg har i mellemtiden slettet Thomas' indlæg.)

og klikkede download.

Resultatet var filen mp10setup.exe med produktversion 10.00.00.3646.

Det ligner da godt nok noget der har med version 10 at gøre.

Jeg skal lige have lavet en Ghost-backup, inden jeg forsøger en
installation

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Nicolai

Dato : 03-09-04 20:00

> Jeg skal lige have lavet en Ghost-backup, inden jeg forsøger en
> installation

Sådan en har man altid - den skal man ikke først til at lave ;)

(Kult koncept)

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-09-04 15:27

On Fri, 3 Sep 2004 21:00:08 +0200, "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Sådan en har man altid - den skal man ikke først til at lave ;)

Enig - jeg burde have skrevet "en ny Ghost-backup"

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 16:22

Lars Stokholm skrev:

> Måske han på smukkeste vis prøver at sige, at man ved at klikke
> 'Download' får lov at hente version 9, og ikke version 10.

Nå ok. Det kunne manden jo bare have sagt så.

> Sådan virker det i hvert fald her, men det er jo nok kun et
> spørgsmål om at vente lidt.

Det gør det også her, opdager jeg lige. Hmm, MS i en nøddeskal.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-09-04 16:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Det gør det også her, opdager jeg lige. Hmm, MS i en nøddeskal.

Ja, faktisk. Hvorfor er det også lige at de venter med at udgive
den, til lige efter SP2 er udgivet til Windows XP? Kunne de ikke
lige have skyndt sig lidt mere? :)

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-09-04 16:58

">

> Det gør det også her, opdager jeg lige. Hmm, MS i en nøddeskal.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Hej

Og så er der jo noget der hedder Google ;)

Den ligger her på denne sider, og den funker bare godt

http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/1/11-1-1-26.shtml

Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-09-04 18:05

Thomas G. Madsen skrev:

>MS i en nøddeskal.

Også min første tanke.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 17:04

Lars Stokholm skrev:

> Hvorfor er det også lige at de venter med at udgive den, til
> lige efter SP2 er udgivet til Windows XP?

Godt spørgsmål. Der er også mange der undrer sig over, at de lige
har modtaget SP2 CD'en (på engelsk) og samme dag udkommer der en
10 MB stor Service Pack 1 til .NET Framework 1.1 på Windows Update.

Personligt er jeg dog glad for, at SP2 kom da den kom og at de ikke
ventede på WMP 10. Det er rart at installationen af SP2 er overstået
og hvem ved hvor meget kaos MP 10 laver. Godt nok kørte WMP10 beta
fint på min gamle SP2 RC2-installation, men jeg vil nu lige have
lavet et image af min nuværende installation inden den bliver
installeret, hvilket var årsagen til, at jeg ikke havde prøvet at
klikke på Download-linket før du nævnede, at det går til WMP 9 i
stedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 03-09-04 19:30

On Fri, 03 Sep 2004 18:03:30 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>samme dag udkommer der en
>10 MB stor Service Pack 1 til .NET Framework 1.1 på Windows Update.

Hvad er det? Er det noget, som almindelige hakkebøfdanskere har brug
for?
Hilsen emj

Fra : Michael bach

Dato : 04-09-04 07:08

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Hvad er det? Er det noget, som almindelige hakkebøfdanskere har brug
------------------------------
#LOL#...Der fik jeg kaffen galt i halsen:)..God weekend.

Mvh Michael bach.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 17:08

Kurt Lund skrev:

> http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/1/11-1-1-26.shtml

Og kan man så være sikker på, at det er den endelige udgave og ikke en
beta? Jeg er skeptisk over at hente MS-programmer fra andre sider end
fra MS' egne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 03-09-04 17:13

> Og kan man så være sikker på, at det er den endelige udgave og ikke en
> beta? Jeg er skeptisk over at hente MS-programmer fra andre sider end
> fra MS' egne.

Skal du ikke være - deres side linker til:

http://download.microsoft.com/download/A/5/6/A56D73A3-5AD6-4D9C-8BF8-857421EC2B22/mp10setup.exe

Fra : John

Dato : 03-09-04 18:01

"Thomas G. Madsen" skrev i en meddelelse

> Og kan man så være sikker på, at det er den endelige udgave og ikke en
> beta? Jeg er skeptisk over at hente MS-programmer fra andre sider end
> fra MS' egne.

Chip og/eller Majorgeeks er altid hurtige med ny software, også fra M$.

Mediaplayer 10, engelsk version:
http://www.chip.de/downloads/c_downloads_12247409.html
http://majorgeeks.com/download4340.html

Mvh John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 17:21

Nicolai skrev:

> Skal du ikke være - deres side linker til:

[Snip link]

Ok. Så er jeg mere rolig :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 20:58

[.NET Framework]

<http://home4.inet.tele.dk/balco/dk_dotnet.htm>

> Er det noget, som almindelige hakkebøfdanskere har brug for?

Det kommer an på hvad den almindelige hakkebøfdansker har
installeret af programmer. Der kommer til stadighed flere
og flere programmer og drivere, som er afhængige af .NET
Framework.

Mit Matrox-grafikkort ville f.eks. ikke kunne køre uden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 03-09-04 21:38

On Fri, 03 Sep 2004 21:57:34 +0200, "Thomas G. Madsen"
> [...]

>installeret af programmer. Der kommer til stadighed flere
>og flere programmer og drivere, som er afhængige af .NET

Jamen så må jeg vel hellere opdatere, selv om jeg stadig ikke aner, om
det er noget, jeg har brug for.
Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 21:50

emj skrev:

> Jamen så må jeg vel hellere opdatere, selv om jeg stadig ikke
> aner, om det er noget, jeg har brug for.

Hvis alting virker som det skal, så har du ikke brug for det.
Så vidt jeg husker, så har jeg kun to programmer installeret
som kræver det lige pt. og det er som sagt min Matrox-driver
og Drive Image 7.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 03-09-04 22:46

On Fri, 03 Sep 2004 22:50:19 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis alting virker som det skal, så har du ikke brug for det.

Det er sgu da irriterende at update så påstår, at det er vigtige
updates.

>Så vidt jeg husker, så har jeg kun to programmer installeret
>som kræver det lige pt. og det er som sagt min Matrox-driver
>og Drive Image 7.

Jamen sådan noget har jeg ikke. Jeg har Geforce TI 4200 AGP8x og Drive
Image 7, aner jeg ikke, hvad er.

Jeg prøvede at installere det Microsoft .NET Framework og så kunne min
PC ikke mere kende mit grafikkort, så jeg måtte "spole tilbage" igen
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-04 22:12

"Thomas G. Madsen" skriver:

> Mit Matrox-grafikkort ville f.eks. ikke kunne køre uden.

Godt man ikke har sådan noget (skrammel)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 01:19

emj skrev:

> Det er sgu da irriterende at update så påstår, at det er vigtige
> updates.

Vigtig opdatering, hvis man i forvejen har .NET Framework 1.1
installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 02:49

Thomas G. Madsen skrev:

> Der er også mange der undrer sig over, at de lige har modtaget
> SP2 CD'en (på engelsk) og samme dag udkommer der en 10 MB stor
> Service Pack 1 til .NET Framework 1.1 på Windows Update.

Nå, de har så åbenbart bare ikke kigget ordentligt efter på CD'en.

Stødte lige på dette i microsoft.private.xpsp2.general:

--
Hilsen
Madsen

Fra : ///JJ

Dato : 04-09-04 04:49

Ralph Køster wrote:
> Jamen så prøv du at hente den !!!!!!!

Den virker godt nu.... kl. 05.49 lørdag morgen:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx

///JJ

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 14:03

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> 'Download' får lov at hente version 9, og ikke version 10. Sådan
> virker det i hvert fald her, men det er jo nok kun et spørgsmål

I mit tilfælde var det fordi, at IE er sat til dansk inde i Tools >
Internet Options > Languages. WMP10-siden tror så åbenbart, at når
IE er dansk, så er styresystemet sikkert også, og da der endnu ikke
er kommet en dansk WMP10, bliver man smidt videre til WMP9-siden.

Hvis jeg tilføjer engelsk til listen og flytter den op, så engelsk
har førsteprioritet, bliver jeg ikke smidt videre til WMP9-siden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-09-04 16:02

Thomas G. Madsen skrev:

> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx

Spændende . Jeg må dog vente på den danske version.

Mvh

Karsten

Fra : Sven

Dato : 03-09-04 21:54

Thomas G. Madsen wrote:
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx

Nogen ide om, hvornår den danske udgave er klar?

Sven

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-04 22:08

Sven skrev:

> Nogen ide om, hvornår den danske udgave er klar?

En måned er mit skud, men det er kun et skud. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael bach

Dato : 04-09-04 07:18

> En måned er mit skud, men det er kun et skud. :)
>
> --
> Hilsen
> Madsen
-----------------------------
Den Engelske udgave virker fint på en Dansk XP.
Må sige det er et utroligt flot layout og den er meget hurtig
i forhold til 9èren

Mvh Michael bach.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 11:56

Michael bach skrev:

> Må sige det er et utroligt flot layout og den er meget hurtig
> i forhold til 9èren

Jeg blev også ret forelsket i den, da jeg brugte beta-versionen
på SP2 RC2 og kan se at den kører fint i den endelige udgave
også. I hvert tilfælde til det jeg skal bruge den til, så den
får vist lov til at blive.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kispus

Dato : 04-09-04 13:13

> [...]
> på SP2 RC2 og kan se at den kører fint i den endelige udgave
> også. I hvert tilfælde til det jeg skal bruge den til, så den

"Forelsket og forelsket" er vel nok så meget sagt Ha,ha !
Madsen ! Giver du mig et praj når du ser den på dansk ?
(Du ved hvem jeg er)
Hilsen John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 13:41

Kispus skrev:

> "Forelsket og forelsket" er vel nok så meget sagt Ha,ha !

Den er på mange måder guf for øjnene, men forelsket er måske så
meget sagt ja. :)

> Madsen ! Giver du mig et praj når du ser den på dansk ?

Det kan jeg ikke garantere, men mon ikke det vil blive annonceret
på Windows Update når den er klar?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-09-04 14:58

Thomas G. Madsen wrote:
> Det kan jeg ikke garantere, men mon ikke det vil blive annonceret
> på Windows Update når den er klar?

Det gør den jo nok, ligesom SP2 på dansk når den engang kommer...

--
Mvh/Martin K (der efterhånden har ventet længe på SP2 på dansk)
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-04 15:01

Martin Kirschmeyer skrev:

> Det gør den jo nok, ligesom SP2 på dansk når den engang kommer...

WMP10 blev ikke synlig på Windows Update her, men årsagen er
sikkert den samme, som nævnt her: <news:chclft.318.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-09-04 15:12

Thomas G. Madsen wrote:
> WMP10 blev ikke synlig på Windows Update her, men årsagen er
> sikkert den samme, som nævnt her: <news:chclft.318.1@tgm.dyndns.dk>.

Ja ok. Men jeg er nu sikker på, at når WMP10 kommer på dansk, så kan jeg
også se den på Windows Update :)

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...