MS Windows
briani 27239
Flere IP-adresser på samme netkort
Fra : jamen

Dato : 02-09-04 00:27

Hvis vi tager udgangspunkt i denne guide
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Jeg ønsker at have en statisk + dhcp ip

Jeg ønsker den statiske skal være den primære, da Windows kun
broadcaster på denne.

Denne konfiguration virker fint (lavet i registry):

0.0.0.0 [her bliver dhcp adressen indsat]
192.168.2.2

Men her vil dhcp'en blive primær. Så jeg ændrer selvfølgelig rækkefølgen:

192.168.2.2
0.0.0.0

men! her bliver den statisk ip overskrevet med den fra dhcp serveren.
Dvs resultatet bliver, at jeg får 0.0.0.0 som statisk (og sekundær) ip.

Hvordan får jeg Windows til at fatte, at dhcp-adressen skal være primær
og skrives ind på plads nummer 2?

Jeg har testet under 98,2k,xp

Kun 98 vil lade mig sætte den statiske som primær.

Nogen som har en brilliant løsning til 2k og xp?

Fra : MRN

Dato : 02-09-04 10:27

Prøv evt. dk.edb.netvaerk

Mvh MRN