MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lyde
Fra : Bent M

Dato : 01-09-04 21:31

Hej derude.

Jeg har win Xp home, den lille fanfare systemet spiller når man slukker for
Pc'en eller tænder, er der ikke mere!! alt andet lyd virker fint, fx hvis
jeg afspiller en musik CD osv, jeg har været i kontrol panelet og se efter
at det var aktiveret, og det er det, så hvorfor virker det punkt så ikke ??
--

Mvh Bent M.

Fra : Palle

Dato : 01-09-04 21:39

"Bent M" <bom@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det var aktiveret, og det er det, så hvorfor virker det punkt så ikke

Det var dog en dejlig ting. Når du har fundet ud af, hvordan det er gået
til, så fortæl lige...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-09-04 23:36

Palle wrote:

> Det var dog en dejlig ting. Når du har fundet ud af, hvordan det er
> gået til, så fortæl lige...

Kontrolpanel/Lyd,tale og lydenheder/Skift lydtema.
Der kan du sætte hvilke handlinger skal have hvilken lyd.

mvh
Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-09-04 21:54

Bent M skrev:

> alt andet lyd virker fint, fx hvis jeg afspiller en musik CD
> osv, jeg har været i kontrol panelet og se efter at det var
> aktiveret, og det er det, så hvorfor virker det punkt så ikke ??

Selve lydfilen er måske defekt. Noget som kan ske og hvis det sker,
vil det ofte forlænge nedlukningstiden (eller opstarten, hvis det
er opstartslyden, som har taget skade).

Prøv at finde lydfilen (ligger i Windows\Media-mappen) og prøv
så at dobbeltklikke på den. Bliver den afspillet korrekt?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bent M

Dato : 02-09-04 17:30

> [...]
>
> Prøv at finde lydfilen (ligger i Windows\Media-mappen) og prøv
> så at dobbeltklikke på den. Bliver den afspillet korrekt?

Når jeg går ind i kontrol panelet og "Lyde og Lydenheder" derefter Lyde og
programhændelser, ja så kan man jo selv bestemme hvilke lyde til hvilke
hændelser osv, når jeg så klikker på alle de lydfiler der ligger, ja så
afspilles de godt nok, men det er helt ligegyldigt hvad, så siger den ikke
noget ved opstart/sluk, ikke fordi det gør så meget, men mere hvorfor vil
den ikke ??

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 20:46

Bent M skrev:

> når jeg så klikker på alle de lydfiler der ligger, ja så
> afspilles de godt nok, men det er helt ligegyldigt hvad, så
> siger den ikke noget ved opstart/sluk, ikke fordi det gør så
> meget, men mere hvorfor vil den ikke ??

Det er et godt spørgsmål, hvis der da ellers er sat lyd på de
hændelser, som du ønsker lyd til. Kan du se en højttaler ud
for 'Start Windows' osv. inde i 'Lyde og programhændelser' ?

--
Hilsen
Madsen