MS Windows
briani 27239
Messenger UD af mit XP - bare lidt!
Fra : Jesper

Dato : 01-09-04 08:49

Hej Alle

Jeg har en Messenger-konto og en ICQ-konto, og bruger derfor Gaim så jeg har
et fælles program til alle mine IM-kontoer. Men uheldigvis starter Messenger
altid op og logger på, når jeg åbner Outlook Express - også selvom jeg under
Indstillinger->Generelt har slået "Log automatisk på Windows Messenger" fra!
Det "sjove" er så, at den kun gør det FØRSTE gang jeg starter Outlook
Express efter jeg har tændt maskinen - de efterfølgende gange, starter
Messenger bare, men logger ikke på.

Det er hamrende irriterende at jeg ikke kan få det væk. Under "Angiv
programadgang og -standarder" har jeg valgt "Brug mit nuværende program", og
slået adgang til Messenger fra. Men den er åbenbart ligeglad.

Hvad gør jeg? Hvordan får jeg det væk?

Mvh
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 01-09-04 08:58

"Jesper" <No@spam.4.me> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> slået adgang til Messenger fra. Men den er åbenbart ligeglad.

Jeg har forresten også prøvet et råd om at fjerne HIDE fra linien

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

fra filen SYSOC.INF. Det hjalp ikke - Windows Messenger stod allerede i
"Fjern windowskomponenter", men stod som om den allerede var fjernet...

Så hvad gør man så?

Mvh
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 01-09-04 09:02

> [...]
og
> slået adgang til Messenger fra. Men den er åbenbart ligeglad.

Fandt ud af det:
Skulle gå ned i Start->Kør og skrive
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Så virkede det. Utroligt der skulle så meget til, og at man ikke kunne finde
det andre steder...

Fra : Grandt

Dato : 01-09-04 11:44

> Så virkede det. Utroligt der skulle så meget til, og at man ikke kunne
finde
> det andre steder...

Hallo.... Det er Windows du snakker om ) Hvad er så utroligt?

Grandt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-09-04 12:36

Jesper skrev:

> Utroligt der skulle så meget til, og at man ikke kunne finde
> det andre steder...

Inde i Messenger finder du:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/no_messenger.png> og i
Gpedit.msc (Group Policy) har du den samme indstilling.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kispus

Dato : 01-09-04 19:49

> [...]
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
> Så virkede det. Utroligt der skulle så meget til, og at man ikke kunne

Jeg gjorde som beskrevet her !
Den skrev:
"Der opstod fej ved fjernelse af nøglen for OCX-Filen 16422"

Men alligevel viste den et rude hvor den fjernede noget ???????????
John

Fra : Kispus

Dato : 01-09-04 20:31

> [...]
> "Der opstod fej ved fjernelse af nøglen for OCX-Filen 16422"
>
> Men alligevel viste den et rude hvor den fjernede noget ???????????

Jeg har nu gjort dette:
Se link:
Og det virker bestemt !
John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-09-04 20:56

Kispus wrote:
> Jeg gjorde som beskrevet her !
> Den skrev:
> "Der opstod fej ved fjernelse af nøglen for OCX-Filen 16422"

Ja... det er fordi du har installeret SP1...

> Men alligevel viste den et rude hvor den fjernede noget ???????????

Det virker upåklageligt alligevel, den skal bare lige brokke sig når SP1 er
installeret på syestemet

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-09-04 20:57

Jesper wrote:
> Så virkede det. Utroligt der skulle så meget til, og at man ikke
> kunne finde det andre steder...

Ikke finde det andre steder?!? Søg på "remove messenger" på google, og de
første 10 sider beskriver dem løsning

Fra : kk

Dato : 01-09-04 13:35

"Jesper" <No@spam.4.me> wrote in message
> [...]
> og
> slået adgang til Messenger fra. Men den er åbenbart ligeglad.

Hej,
Du kan bruge et script, som jeg kan sende dig, så er den bare væk.
(Der er andre måder, men den her finder jeg nemmest)
mvh
kk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-04 14:39

kk wrote:
> Hej,
> Du kan bruge et script, som jeg kan sende dig, så er den bare væk.
> (Der er andre måder, men den her finder jeg nemmest)

Den Jesper selv har fundet er efter min mening den nemmeste:

Gå ned i Start->Kør og skrive
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Så er den HELT ude af systemet

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kispus

Dato : 02-09-04 22:42

> Den Jesper selv har fundet er efter min mening den nemmeste:
>
> Gå ned i Start->Kør og skrive
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> Så er den HELT ude af systemet

Jeg mener nu at denne metode er ok, så kan den da
kaldes frem igen hvis man senere ønsker det.
Se link!

Hilsen John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-09-04 11:58

> [...]
og
> slået adgang til Messenger fra. Men den er åbenbart ligeglad.

Hej.

Jeg ved at der er andre der har givet dig nogle råd, men her er også en
mulighed http://www.dougknox.com/ inde under Win XP Fixes der ligger et
sript der hedder Windows Messenger - Disable/Remove, så bestemmer du selv om
den skal fjernes helt, eller bare skal disable.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk