MS Windows
briani 27239
opdateringsfrekvens problemer
Fra : Rene Gjog

Dato : 31-08-04 19:24

Håber at nogen kan hjelpe mig med denne irreterende fejl

Efter at have brugt en Hansol 19" fladskærm bliver windows xp stående i 60
hz når jeg igen bruger min almindelige 21 " Philips skærm. Jeg har
avinstaleret drivere til skærm og skærmkortet (ati 9800 pro).

Jeg får muligheden for at sætte den i ex. 100 hz men skærmen flimmer fortsat
og jeg er sikker på at den fortsat står i 60 hz....

Håber på hjelp...

Renè

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-04 19:43

"Rene Gjog" <renegjog@frisurf.no> wrote:

>Jeg får muligheden for at sætte den i ex. 100 hz men skærmen flimmer fortsat
>og jeg er sikker på at den fortsat står i 60 hz....

Den burde køre 100 Hz hvis du vælger det i 'Egenskaber for Skærm'...

Men kan skærmen ikke selv fortælle om linie frekvenserne - Det fleste skærme har en form for info side.

<mlr>

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-08-04 20:46

Rene Gjog wrote:
> [...]
>
> Jeg får muligheden for at sætte den i ex. 100 hz men skærmen flimmer
> fortsat og jeg er sikker på at den fortsat står i 60 hz....

Sidst jeg havde et ATI kort skulle man faktisk sætte opdaterings frekvensen
for skærmen 2 steder, ellers brugte den laveste fællesnævner. Der er den
traditionelle "egenskaber for skærm", og så er der en inde i ati kontrol
panelet under "displays".

Fra : Rene Gjog

Dato : 31-08-04 23:36

takker for alle svar... har fundet fejlen.

Det var fordi at jeg havde brugt ledningen til fladskærmen, så da jeg satte
den ledning som passer til skærmen, virkede alt fint som det skulle..

Mærkeligt men sandt..

Renè