MS Windows
briani 27239
FTP og autologon
Fra : Per Münster

Dato : 31-08-04 16:57

Jeg savner en facilitet som jeg har under Linux. Jeg vil gerne have en måde
hvor jeg kan få et batch-script til at kalde op til en navngiven ftp-server,
logge på denne med bruger og password samt at udføre en serie af put's og
get's på binær form, så et antal tekstfiler kan udveksles mellem klient og
server. I linux-verdenen skriver man server, bruger og password ind i en
parameterfil (.netrc) og når man så skriver f.eks. hentsend.bat så sker der
det at der kobles op, logges på og udføres div. overførsler. Det skal som
sagt ske på binær form, så tekstfiler holdes urørte under overførslen.

Det må man kunne på en dos-prompt under w2k eller wxp.

Hvem ved det?

/Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-08-04 17:43

"Per Münster" <nospam@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Det må man kunne på en dos-prompt under w2k eller wxp.

Lav en tekstfil med de kommandoer du vil have udført, herunder
brugernavn og password til værten.
brugernavn og adgangskoden skrives øverst i scriptet således:
brugernavn
adgangskode

Altså ikke noget med user:brugernavn eller noget, bare brugernavn
og adgangskoden på hver sin linie

Kald scriptet med:
ftp -s:filnavn_på_script værtsadresse

skriv evt. ftp -? for at få en oversigt over parametre du kan anvende
og dernæst
ftp <enter>
? <enter>
for at få en oversigt over de kommandoer du kan bruge i scriptet

--
Peter J

Fra : Peter H

Dato : 01-09-04 11:31

Nu skriver du jo ikke om du kører xp eller lignende.
Men http://software.visicommedia.com/en/products/aceftp/, som også ligger
under www.tucows.dk eller lign har man forholdsvis avancerede faciliteter
for et FTPprogram, bl.a automatiske overførsler og scripts via schedule,
hvor man vælger (ikke indtaster) hvad der skal overføres, hvordan, tid ...

PH