MS Windows
briani 27239
STOP fejlmeddelelse 0x00000050
Fra : Morten

Dato : 29-08-04 22:32

Hej

Jeg oplever seriøse problemer med min PC for tiden. De startede for cirka 4
timer siden, og jeg er ikke kommet nærmere en løsning.

Min PC har egentlig altid været sund og rask i og med at jeg befinder mig
bag en streng router. I dag tænkte jeg så jeg ville installere Tiny Personal
Firewall og prøve at lege lidt med at gå uden om routeren.

Jeg installerer derfor programmet som jeg har hentet herfra:
http://www.webmasterfree.com/tpfw.html og genstarter computeren. Herefter
får jeg følgende BSOD:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0XE013AB14, 0X00000000, 0XBAA9974, 0X00000000).

BSOD kommer frem HVER GANG jeg booter. Samme fejlmeddelse hver gang. Kommer
ikke videre end BSOD. Fejlsikret tilstand resulterer også i BSOD.

En søgning på google gir indtil nu følgende rersultat:
http://makeashorterlink.com/?S225130D7 som siger at sagen muligvis drejer
sig om nogle fejl på RAM, L1/L2 Cache eller video RAM. Derudover kan der
også være tale om inkompatibelt software.

Eftersom fejlen først opstod i forbindelse med restart efter installation af
ovennævnte program, vælger jeg at tro det er nogle drivere eller
programfiler der driller mig. Det understøttes yderligere af, at jeg har
prøvet at boote med et andet grafikkort og forskellige RAM.

Men hvad siger i?

I øjeblikket kører jeg en Memtest 3.01 for at teste L1, L2 samt almindelige
RAM, og har efter 20 min ingen fejlmeddelser fået på standard testen (dvs,
den kører stadig).

Derudover har jeg prøvet at reparere mit WIN XP via setup fra CD-ROM, men
når den har installeret filerne og skal boote, får jeg bare den føromtalte
BSOD frem. Derudover har jeg opdateret BIOS. Også uden resultat.

Maskinen er en DELL Dimension 8300
2.60 GHz med 800 mhz FSB
1280 Mb RAM 400 mhz (PC3200, 2x512 + 2x128)
Radeon 9800 128mb RAM
DELL OEM Motherboard

Jeg er løbet tør for troubleshooting, måske i kan hjælpe mig til at komme
videre?

Mvh

Morten.

Fra : Snuden

Dato : 29-08-04 23:39

On Sun, 29 Aug 2004 23:31:42 +0200, "Morten" <holberg19@ofir.dk>
wrote:

<snip>

> [...]
>sig om nogle fejl på RAM, L1/L2 Cache eller video RAM. Derudover kan der
>også være tale om inkompatibelt software.

Det er højst sandsynligt det sidstnævnte. Den Tiny Personal Firewall
du henviser til er en ældgammel version 2, som XP absolut ikke bryder
sig om - TPF er nået til version 6.0 som du nok vil have bedre held
med.

Personligt bruger jeg version 5.5 build 1332 uden problemer af nogen
art.
--
Snuden

Fra : Morten

Dato : 29-08-04 23:45

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med.
>
> Personligt bruger jeg version 5.5 build 1332 uden problemer af nogen

Ups. Hvordan kommer jeg så ind i XP og fjerner skidtet?

Mvh

Morten

Fra : Snuden

Dato : 30-08-04 23:22

On Mon, 30 Aug 2004 00:45:21 +0200, "Morten" <holberg19@ofir.dk>
wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ups. Hvordan kommer jeg så ind i XP og fjerner skidtet?
>
>Mvh
>
>Morten

Boot fra CD'en og kør en repair
--
Snuden

Fra : Morten

Dato : 30-08-04 01:22

> [...]
> med.
>
> Personligt bruger jeg version 5.5 build 1332 uden problemer af nogen

Ok, efter meget hasen og masen på det lille kontor er jeg vist nået til et
gennembrud. Jeg installerede den gamle Tiny version på den gamle bærbare med
win98 og lavede en søgning på nyoprettede filer for at se hvilke filer der
var oprettet. Derefter smed jeg harddisken med alle problemerne på, over som
slave i en anden computer der stod og samlede støv. Herefter bootede op fra
dens master og gik ind og fjernede de oprettede filer på
"problem"-harddisken jvf. listen på den bærbare. Skille skille ad, tilbage
med problem-harddisken i dens vante omgivelser, og boote. Spænding.... Lang
boottid, selvom systemet er sat til fast boot, men det viser sig at den
begynder den reperation af xp som jeg påbegyndte tidligere, men som jeg ikke
kunne fuldføre pga BSOD. Pt. er den i gang med dette...

Nå, tror det kører nu ellers vender jeg tilbage i morgen. Sengetid.

Trætte hilsener

Morten.

Fra : Snuden

Dato : 30-08-04 23:23

On Mon, 30 Aug 2004 02:22:28 +0200, "Morten" <holberg19@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>kunne fuldføre pga BSOD. Pt. er den i gang med dette...
>
>Nå, tror det kører nu ellers vender jeg tilbage i morgen. Sengetid.

Eller gør som ovenstående.. lol
--
Snuden