MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tilslutning til netværksdrev XPPro
Fra : Inger Buchard

Dato : 29-08-04 08:52

Min bærbare, der kører på Windows XPPro (version 2002, Service Pack 1), kan
ikke oprette forbindelse til netværksdrev; skolens fastnet-pc'ere kan uden
problemer finde netværksdrevene, også under XPPro, men min bærbare kan ikke.
Den arbejder via trådløst netværk.
Mærkeligt nok kan den godt finde og bruge netværkets internetforbindelse.
Men altså: udprintning og adgang til mine private filer er umulig.
De af mine kolleger, der bruger Windows XP har ingen problemer med trådløst
netværk og tilslutning til netværksdrev.

Man har anbefalet mig at formattere HD og nedgradere til WinXP.

Findes der et bedre råd?

Inger Buchard

Fra : Palle

Dato : 29-08-04 09:03

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:41318afd$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
trådløst
> netværk og tilslutning til netværksdrev.
>
> Man har anbefalet mig at formattere HD og nedgradere til WinXP.

Det var dog de værste råd, jeg nogensinde har set.
Hvordan nedgraderer man fra WinXP til WinXP?
Rådet om at formatere gives ofte af meget ukyndige personer.
Jeg ville personligt se på din Windows' firewall-indstilling...

Fra : Inger Buchard

Dato : 29-08-04 10:17

..
> Jeg ville personligt se på din Windows' firewall-indstilling...

Det gør jeg så - men hvad skal jeg se efter?

Inger

Fra : Palle

Dato : 29-08-04 10:30

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:41319f1a$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> .
>
> Det gør jeg så - men hvad skal jeg se efter?
>
> Inger

Du skal sørge for, at den IKKE er slået til på din WXP.