MS Windows
briani 27239
Søgefunktion?
Fra : Morten Larsen

Dato : 24-08-04 17:21

Hej Gruppe
Hvad er der dog sket med min kære win98 søgefunktion. Jeg kan nu i XP ikke
bare skrive noget og søge. Det skal jo være Så smart som om man slet ikke
aner hvad man har på pc'en. Så xp's søgefunktion er udvidet med en masse
smarte funktioner som tager en h... tid. Jeg ville jo gerne, i det mindste,
at den kunne huske sidste lokation der var søgt på. Så jeg ikke skal vælge
allefiler/mapper og sige gennemse og så er dagen alerede gået. I win98 kunne
man bare 'wintast'+F og så skrive, men det kan man ikke mere. Jeg har selv
ca. 24.000filer på min pc. De er dog så ordnede i mapper at søgefunktionen
virker helt latterlig; og grejer jeg ikke dén, søger den i 20min for at
dinde noget.
Jeg håber nogle kender til en nemmere måde at søge på. Evt. noget
installationssoftware der overruler denne uigennemtænkte og tilbagestående,
søgefunktion som pt. er i win xp pro. Kan man bare gemme hvordan man sidst
søgte ville jeg nok bare være glad for det. På forhånd tak.

Mvh Morten

Fra : Anders

Dato : 24-08-04 17:32

Morten Larsen wrote:
> [...]
> tilbagestående, søgefunktion som pt. er i win xp pro. Kan man bare
> gemme hvordan man sidst søgte ville jeg nok bare være glad for det.

I min XP Home er der, når man har udført en søgning, et menupunkt under
"Filer", der hedder "Gem søgning". Her kan du gemme din søgning i én enkelt
fil og finde den frem igen så tit du ønsker.

Håber det kan bruges.

--
Anders

Fra : Anders

Dato : 24-08-04 17:36

Morten Larsen wrote:
> dagen alerede gået. I win98 kunne man bare 'wintast'+F og så skrive,

I øvrigt - 'wintast', F, F og L gør her hos mig det du efterlyser. Hvis man
så skal have ekstra kriterier, så tager det jo selvfølgelig længere tid.

--
Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-04 17:42

Morten Larsen wrote:

> Jeg håber nogle kender til en nemmere måde at søge på. Evt. noget
> installationssoftware der overruler denne uigennemtænkte og tilbagestående,
> søgefunktion som pt. er i win xp pro.

Det gratis program Locate skulle vist være både bedre og hurtigere:
http://www.uku.fi/~jmhuttun/english/softwares.shtml

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 24-08-04 17:56

Morten Larsen skrev i en meddelelse...
> [...]
> tilbagestående, søgefunktion som pt. er i win xp pro. Kan man bare
> gemme hvordan man sidst søgte ville jeg nok bare være glad for det.

Når du er i søge-funktionen gør du flg.:
Vælg 'Skifte indstillinger'
Vælg 'Skift søgefunktion for filer og mapper'
Vælg ' Advanceret - indstill...'
Nu har du den gamle søge funktion tilbage(husk også lige at dræbe den
hund eller hvad det nu er nu hvor du er ved at indstille)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-08-04 18:02

On Tue, 24 Aug 2004 18:21:23 +0200, Morten Larsen wrote:

> Hvad er der dog sket med min kære win98 søgefunktion. Jeg kan nu i XP ikke
> bare skrive noget og søge.

Jo, hvis du lige retter lidt i registreringsdatabasen så får du den gamle
søge funktion tilbage.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"Settings"=hex:0c,00,02,00,1b,01,e7,77,60,00,00,00
"FullPath"=dword:00000001
"FullPathAddress"=dword:00000001
"Use Search Asst"="no"

Eller hent og kør denne fil:
http://2105.dk/temp/classicSearch.reg

--
Mvh. Lars

Fra : LVL

Dato : 24-08-04 19:10

Med Microsoft's egen powertoy Tweak UI kan man hurtigt lave om på det ved at
gå ind i Explorer og derefter markere Use Classic Search in Explorer. Her
kan du downloade Tweak UI:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-08-04 20:49

Morten Larsen wrote:
> [...]
> søgefunktion som pt. er i win xp pro. Kan man bare gemme hvordan man sidst
> søgte ville jeg nok bare være glad for det. På forhånd tak.

Hvis man er en blot anelse hardcore bruger man:

Start->Kør->cmd
cd \whatever
findstr /S SomeText *.ext

eller
dir /S /B *.ext

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Morten Larsen

Dato : 25-08-04 13:41

Jeg kan se der er nogle indstillinger (hvorfor har jeg ikke set dem før) men
jeg kunne ikke umiddelbart få dem til at virke som jeg ville, men vil
nærlæse jeres svar og se hvad der virker bedst. Der er åbenbart en del
søgefunktioner at vælge imellem hvilket jo er dejligt. Og ja hunden er
dræbt. Den døede hurtigt. Tak for svarene

Mvh Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 25-08-04 13:41