MS Windows
briani 27239
NTFS tilter igen...
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-08-04 11:31

Hej gruppe

Så har XP/NTFS igen været på spil mindre end et døgn efter at
filsystemet sidst blev ødelagt med kun en enkelt (kritisk windows-) fil
på skadeslisten.

Denne gang er der røget en helt mappe på et andet drev - med omkring
5-10Gb som indhold - jeg går udfra det kan reetableres, men er lidt
nervøs ved at bruge chkdsk, da den blot løste de sidste problemer ved at
trunkere en fil til 0 bytes! Findes der nogle mere pålidelige værktøjer
- evt. nogen der vil lade mig se resultatet af deres handlinger før det
er for sent?

Det gode ved dette fantastiske OS er da at det får mig disciplineret til
en god backup-rutine...

Mvh Tommy

Fra : SonnyBoy

Dato : 22-08-04 20:15

On 22 Aug 2004 12:30:49 +0200, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

>Det gode ved dette fantastiske OS er da at det får mig disciplineret til
>en god backup-rutine...

Uanset hvilket OS du anvender er regelmæssig backup ikke at foragte

Iøvrigt ligger problemet næppe i XP, men nærmere i harddisken som bør
udskiftes.

Du skriver ikke hvilket fabrikat disken er, men de fleste harddisk
fabrikanter har diagnostik værktøjer liggende på deres sites. Det kan
stærkt anbefales at checke disken med sådan et.

<mlr>

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 22-08-04 23:21

SonnyBoy wrote:

> [...]
> fabrikanter har diagnostik værktøjer liggende på deres sites. Det kan
> stærkt anbefales at checke disken med sådan et.

Harddisken er checket for fejl og er (ligesom XP) mindre end en måned
gammel, så jeg tror ikke det er dér problemet ligger...

Mvh Tommy

Fra : SonnyBoy

Dato : 23-08-04 09:32

On 23 Aug 2004 00:21:08 +0200, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

>Harddisken er checket for fejl og er (ligesom XP) mindre end en måned
>gammel, så jeg tror ikke det er dér problemet ligger...

Du kan jo være uheldig at ha' fået en defekt harddisk.

Hvordan har du testet harddisken ??

<mlr>