MS Windows
briani 27239
ctfmon
Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-08-04 20:12

hvorfor har jeg denne fil når jeg ikek bruger office produkter?
De steder ejg har fundet der fortæller hvordan man afinstallerer det går ud
fra man har et office produkt - og det har jeg som sagt ikke.

der står osse at filen skal befinde sig i c/windows/system32 og det gør den
osse - desduen har jeg den osse i c/windows/servicepackfiles/i386 er det
normalt?

hvordan afinstalleres den når man ikke har officeordukter?

jeg har disabled den i startup, men kan forstå at den åbenbart stadig kører.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : John

Dato : 21-08-04 20:30

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> hvorfor har jeg denne fil når jeg ikek bruger office produkter?
> De steder ejg har fundet der fortæller hvordan man afinstallerer det går
ud
> fra man har et office produkt

Korrekt:

'... ctfmon.exe
recognition. Recommendation: if you do have a problem with playing media you
may stop running of cftmon. ...'

Hele siden: http://tiger.la.asu.edu/startup_programs.htm

Mvh John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-08-04 20:59

> [...]
>
> Korrekt:
>
> '... ctfmon.exe
> recognition. Recommendation: if you do have a problem with playing media

jo jo - men hvorfor har jeg den? - jeg har ALDRIG brugt et office produkt på
min pc - jeg bruger mun xp's egen notepad og wordpad.

Fra : John

Dato : 21-08-04 21:34

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> jo jo - men hvorfor har jeg den? - jeg har ALDRIG brugt et office produkt

> min pc - jeg bruger mun xp's egen notepad og wordpad.

Jeg må melde pas.... :(

Men du kan tydeligvis roligt deaktivere den via msconfig, og bare 'glemme'
den :)

Mvh John

Fra : John

Dato : 21-08-04 21:46

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse
> jo jo - men hvorfor har jeg den? - jeg har ALDRIG brugt et office produkt

> min pc - jeg bruger mun xp's egen notepad og wordpad.

Hovsa! Kørte lige en søgning og fandt:

'... It also drops the file cftmon.dll into the system folder, which
activates a backdoor on the system. ...'

Hele siden: http://www.esetsoftware.com/scriptless/msgs/mydoomb.htm

En søgning på cftmon hos Symantec gav:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.basbot.html

En virus scanning kan se ud til at være et klogt træk!

God jagt! Mvh John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 09:26

> Hovsa! Kørte lige en søgning og fandt:
>
> '... It also drops the file cftmon.dll into the system folder, which
> activates a backdoor on the system. ...'

npr ejg søger på ctfmon.dll finder pc'en ikke noget og kører jeg en Full
Scan på Pcpitstop.com finder dne heller ikke noget. - det eneste der undrer
er bare hvorfor jeg har den ctfmon når jeg som sagt aldrig har brugt et
office produkt - måske noget windows update har smidt ind i forbindelse med
en opdatering af noget andet? - well, indtil videre er den deaktiveret i
msconfig, mere kan jeg nok ikke gøre. Jeg hader bare at have noget på min pc
jeg ikke aner hvad er eller hvor er kommet fra, men det har alle vel i en
vis udstækning.
Tak for hjælpen.

Fra : John

Dato : 22-08-04 10:47

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> Jeg hader bare at have noget på min pc
> jeg ikke aner hvad er eller hvor er kommet fra

Forstås, men en virus scanning samt en scanning med Ad-Aware kan måske løse
mysteriet.

Mvh John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 14:04

> Forstås, men en virus scanning samt en scanning med Ad-Aware kan måske
løse
> mysteriet.

jeg har kørt nyeste ad-aware og brger pcpitstops online virusscan og ingen
af dlene finder noget mystisk på min pc, så umiddelbart skulle den være fin.

Fra : John

Dato : 22-08-04 20:12

> [...]

> af dlene finder noget mystisk på min pc, så umiddelbart skulle den være

Hmm.. interessant problem. Google-søgning på cftmon.exe:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=cftmon%2Eexe

Fandt også dette:
cftmon.exe removal:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q282599

Hele siden: http://forums.majorgeeks.com/archive/index.php/t-38709

Tampen brænder, eller...?

Mvh John :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-08-04 15:36

> Tampen brænder, eller...?

tjah - der kører ikke noget der hedder ctfmon i processes når jeg trykker
ctrl, alt, delete - så måske jeg bare skal lade det være som det er.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-08-04 18:32

Bemærk forskellen på ctfmon.dll og ctfmon.exe. Det er den sidste der
bliver brugt af Office.

OFFXP: What Is CTFMON and What Does It Do?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;282599

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-08-04 15:39

> Bemærk forskellen på ctfmon.dll og ctfmon.exe. Det er den sidste der
> bliver brugt af Office.

det er ctfmon.exe jeg har - de ligger som sagt i c/windows/system32 og
c/windows/servicepackfiles/i386 - men der er ikke noget der hedder ctfmon i
processes når jeg trykker ctrl, alt, delete... så jeg ved sgutte...