MS Windows
briani 27239
Windows update problemer
Fra : Christian Flachmeyer

Dato : 21-08-04 18:39

Min Windows Update bliver ved med at ville downloade "security update for
windows XP (KB835732)", uanset hvor mange gange den er blevet installeret.
Er der nogen der har en forklaring / løsning?

På forhånd tak

Christian

Fra : John

Dato : 21-08-04 20:37

"Christian Flachmeyer" skrev i en meddelelse

> Min Windows Update bliver ved med at ville downloade "security update for
> windows XP (KB835732)", uanset hvor mange gange den er blevet installeret.
> Er der nogen der har en forklaring / løsning?

Virus? Spy? En patch er evt gået i koks?

Check det evt med dette gratis program:
http://www.belarc.com/free_download.html
En evt defekt patch skal muligvis slettes før geninstall.

Mvh John

Fra : Christian Flachmeyer

Dato : 22-08-04 01:19

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Virus? Spy? En patch er evt gået i koks?
>
> Check det evt med dette gratis program:
> http://www.belarc.com/free_download.html
> En evt defekt patch skal muligvis slettes før geninstall.
>
> Mvh John

Patchen fejler åbenbart ikke noget. Men hvordan sletter man en defekt patch?
Mvh Christian

Fra : Erik Dan

Dato : 22-08-04 02:05

"Christian Flachmeyer" <someone@tdcadsl.dk> wrote in message

> for
> installeret.

> Patchen fejler åbenbart ikke noget. Men hvordan sletter man en defekt
> patch?
>----------
Start -> Control Panel -> Add or Remove Programs >- find din patch og
klik -> Change/Remove

/ Dan

Fra : Christian Flachmeyer

Dato : 22-08-04 10:24

> Start -> Control Panel -> Add or Remove Programs >- find din patch og
> klik -> Change/Remove

Nej. Den patch kan ikke fjernes på den måde. (change/remove er der ikke)

Mvh Christian

Fra : John

Dato : 22-08-04 11:35

"Christian Flachmeyer" skrev i en meddelelse

> Patchen fejler åbenbart ikke noget. Men hvordan sletter man en defekt
patch?

BelArc viser om en patch er ødelagt (rødt kryds, 'reinstall!', og giver
samtidig link til den aktuelle Microsoft-side, (klik på 'details'), der
nogle gange giver vejledning til af-installation. Alternativt kan du lave en
fil-søgning på patchens nummer (udelad evt bogstaver). Kig efter en inf-fil
og højreklik, hvorefter du får en række valg. Vælger du 'installer',
af-installeres filen (M$-logik..). Genstart, og besøg derefter
windowsupdate.

EKSEMPEL, hele siden:
http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/rtf/da/3338.htm
'... Denne opdatering gælder for Windows 98 - 2. udgave.
Sådan afinstalleres programmet
Klik på Start, peg på Søg efter, og klik på Filer eller mapper.
Søg efter 238453UN.inf
Højreklik på denne fil, når den vises, og vælg Installer. ...'

Jeg kører win98-2 og har kun et par gange oplevet en defekt patch. Fandt
aldrig årsagen, men den kunne repareres iflg. ovenstående. Lidt af et
pille-arbejde og nummer-pusleri, men operationen lykkedes:)

Håber det hjælper dig lidt på vej. Mvh John