MS Windows
briani 27239
Stadig popupvinduer
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-08-04 09:26

Hejsa

Jeg har tidligere været plaget af popupvinduer, som ikke har noget at
gøre med de websites, som jeg besøger, men som derimod bare dukker
tilfældigt op.

Jeg har installeret google toolbaren i den engelske version, og den
fanger godt nok alm. popupvinduer, som der f.eks. er på eb.dk, men de
her specielle, som jeg får, stopper den ikke.

Fatter det ikke helt.

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-04 09:52

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
> fanger godt nok alm. popupvinduer, som der f.eks. er på eb.dk, men de
> her specielle, som jeg får, stopper den ikke.

Har du en fil der hedder twaintec.dll ?

Hvis ja, så gør sådan her:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=twaintec%2Edll

Jeg gjorde bare:

- stoppes med "regsvr32 /u twaintec.dll"
- reboot
- slet twaintec.dll
- reboot

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-08-04 10:15

Bo Kamp Dudek skriver:

> Jeg har installeret google toolbaren i den engelske version, og den
> fanger godt nok alm. popupvinduer, som der f.eks. er på eb.dk, men de
> her specielle, som jeg får, stopper den ikke.

Igen -> Mozilla.org, så behøves du ikke at installere popup
stoppere/toolbars eller lignende !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-08-04 06:50

[...]

>Igen -> Mozilla.org, så behøves du ikke at installere popup
>stoppere/toolbars eller lignende !

nåerhj ja, du har da ret.. og driller min windows idag, så kommer det
vel sagte fra dig '-> linux'..

du kunne med garanti blive en god bilsælger.. hvis bilen er i stykker,
så skal man da klart ha' en ny ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-04 06:58

Bo Kamp Dudek skriver:

> nåerhj ja, du har da ret.. og driller min windows idag, så kommer det
> vel sagte fra dig '-> linux'..

Nej. Jeg kører på windows, så det gør det ikke.

Til gengæld bruger jeg ikke (og har ikke gjort det herhjemme i de sidste
mange år) IE. Til dels på grund af de mange fejl i IE og
virus/sikkerhedshuller i IE og OE.

Derfor har Mozilla (og Netscape) været foretrukne browser gennem de
sidste 6 år.
Her behøves man ikke add-ons for at komme af med ubehagelighederne så
som pop-up.

Jeg plages ikke af virus og spyware (har ingen aktive scannere, men
laver en scanning ca. en gang om måneden - der ikke finder noget). Det
formoder jeg og så at det har en stor del med Mozilla at gøre.

> du kunne med garanti blive en god bilsælger.. hvis bilen er i stykker,
> så skal man da klart ha' en ny ;)

LOL - Nej, jeg bliver aldrig sælger. Jeg vil aldrig nogensinde kunne
tage fuld pris for vare. Og dermed aldrig komme til at tjene penge. Jeg
har dete bedre som "gratis rådgiver til gratis løsninger i høj klasse"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-04 11:03

Bo Kamp Dudek skrev:

> nåerhj ja, du har da ret.. og driller min windows idag, så kommer det
> vel sagte fra dig '-> linux'..

Selvfølgelig har Klaus ret, men derimod kunne jeg godt tænke mig en
forklaring fra dig på hvad Mozilla har med Linux at gøre i den her
sammenhæng?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 11:43

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig har Klaus ret, men derimod kunne jeg godt tænke mig en
> forklaring fra dig på hvad Mozilla har med Linux at gøre i den her
> sammenhæng?

Har selv Mozilla Firebird - den er lidt længe om at starte op, men
fremragende når man skal bladre mellem flere sider- hvad man ofte skal når
man søger. Og det er i W XP.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-04 12:12

Ole Larsen skrev:

> Har selv Mozilla Firebird - den er lidt længe om at starte op, men
> fremragende når man skal bladre mellem flere sider- hvad man ofte skal
> når man søger. Og det er i W XP.

Det vil jeg også mene. Bruger selv Firefox (godt nok i Linux) og må
indrømme, at Mozilla's produkter er geniale.

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-04 12:28

> indrømme, at Mozilla's produkter er geniale.
Det er ærgeligt - prøvede Linux i en periode, men kunne ikke finde ud af at
downloade og installere og gav så op. Det var en Mandril 9.0 (?)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-04 13:14

Ole Larsen skrev:

> Det er ærgeligt - prøvede Linux i en periode, men kunne ikke finde ud af
> at downloade og installere og gav så op. Det var en Mandril 9.0 (?)

Du har givet op alt for tidligt. Mandrake er en af de nemmeste distros at
have med at gøre. Især installering af programmer er nemmere end i
Windows - meget nemmere.

Hvis du vil prøve igen så kontakt mig endelig så kan jeg nemt lære dig
det som du har problemer med, fx. installere programmer osv.

Jeg har sat FUT til unix-gruppen hvor vi kan snakke videre om emnet.

FUT: dk.edb.system.unix

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-04 13:15

Martin Johansen [6000] skrev:

> FUT: dk.edb.system.unix

DO'H. Jeg prøver lige igen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-08-04 10:33

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fanger godt nok alm. popupvinduer, som der f.eks. er på eb.dk, men de
> her specielle, som jeg får, stopper den ikke.

Check for spyware, evt med adaware eller spybot

/Ole

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-08-04 06:51

[...]

>Check for spyware, evt med adaware eller spybot

har prøvet, og den fjernede en masse.. men tilsyneladende ikke det
rigtige..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-08-04 12:03

> [...]
> fanger godt nok alm. popupvinduer, som der f.eks. er på eb.dk, men de
> her specielle, som jeg får, stopper den ikke.

++++++++++++++++++++++

Hej Bo.

Måske det er tjenesten messenger, der kommer med popup. hvis det er, skal du
ind under tjenester og slå det fra.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-08-04 06:51

[...]

>Måske det er tjenesten messenger, der kommer med popup. hvis det er, skal du
>ind under tjenester og slå det fra.

bruger ikke messenger.. har afinstalleret det for lang tid siden..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-08-04 11:04

Bo Kamp Dudek skrev:

> [...]
>
> bruger ikke messenger.. har afinstalleret det for lang tid siden..

Jeg tvivler nu på du har afinstalleret tjenesten Messenger..

Og inden du flyver i kødet på mig så vær klar over at vi her ikke
snakker om MSN Messenger men noget helt andet...........

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 22-08-04 19:43

Martin Johansen [6000] skrev i en meddelelse...

> Jeg tvivler nu på du har afinstalleret tjenesten Messenger..
>
> Og inden du flyver i kødet på mig så vær klar over at vi her ikke
> snakker om MSN Messenger men noget helt andet...........

Det Martin prøver at få dig til at slå fra er dette:
Start => Kør... => services.msc => Messenger => Deaktiver
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-04 17:43

Torben Greve Otzen skrev:

> Det Martin prøver at få dig til at slå fra er dette: Start => Kør...
> => services.msc => Messenger => Deaktiver

Jeg prøver skam intet

Det er Jørgen som foreslår det.