Erfaringer med Eclipse, PHP og CVS?
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 02-09-04 23:45

Hej gruppe

Jeg vil høre om nogen har erfaringer med at bruge Eclipse som editor til
PHP-projekter - så vidt jeg lige kan overskue, findes der to php-plugins
til Eclipse, nemlig PHPEclipse og TruStudio - hvilket er at foretrække -
nogen der har prøvet begge?

Derudover vil jeg gerne høre om der er nogen som har erfaringer med CVS
i forbindelse med PHP - jeg er temmelig newbie på dette punkt, men har
da en nogenlunde forståelse for konceptet, men aner ikke, hvad der skal
til inden det kan bruges! Jeg vil sætte pris på lidt basal forklaring,
lidt tutorials og måske nogle konkrete anbefalinger af hvad der vil være
smart at bruge i forb. med php - hvis det kunne integreres med Eclipse,
der vist har CVS understøttelse, ville det jo være perfekt!

Håber I kan hjælpe mig med disse to projekter - Eclipse virker ubetinget
som en god løsning, men jeg synes godt nok også det er tungt at komme i
gang med at arbejde... - mange små simple problemer her i starten.

På forhånd tak

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-09-04 08:51

Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> writes:

> [...]
> hvad der vil være smart at bruge i forb. med php - hvis det kunne
> integreres med Eclipse, der vist har CVS understøttelse, ville det jo

Hvis jeg var dig ville jeg kaste mig over Subversion istedet. Det har
en masse dejlige features som CVS mangler.

- Jacob Atzen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 03-09-04 17:23

Jacob Atzen wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg kaste mig over Subversion istedet. Det har
> en masse dejlige features som CVS mangler.

Jeg ved ikke om "Subversion" (er det et program eller et system eller?)
er noget der understøttes i Eclipse - det er et væsentligt krav og jeg
ved, at CVS er understøttet...

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 03-09-04 23:14

Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> writes:

> Jeg ved ikke om "Subversion" (er det et program eller et system
> eller?) er noget der understøttes i Eclipse - det er et væsentligt
> krav og jeg ved, at CVS er understøttet...

Subversion er et versionsstyringssystem ligesom CVS er. Der er et
projekt, der arbejder på integration med Eclipse:

<http://subclipse.tigris.org/>

Jeg bruger ikke selv Eclipse, så jeg er ikke klar over, hvor godt det
virker.

- Jacob Atzen