IP-adresse fra mail?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 31-08-04 20:48

Hej gruppe.

Jeg sidder og roder lidt med imap.

Jeg er vel ikke den eneste der kender til spam.

Derfor vil jeg gerne bygge et spamfilter.

Jeg ved at utroligt mange spammails kommer fra open proxies og vil gerne
bruge en af de der overvågningssider til at teste om mailen kommer fra sådan
en.

Er der en mulighed for at læse ip-adressen som mailen kom fra (jeg mener nok
den står i headeren)?

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 31-08-04 21:52

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> kommer fra sådan en.
>
> Er der en mulighed for at læse ip-adressen som mailen kom fra (jeg

Jeg er i tvivl om, hvad dit spørgsmål har med PHP at gøre, men ja, der
bliver tilføjet en "received" header hver gang en smtp server modtager
en mail.

- Jacob Atzen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 01-09-04 16:09

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er i tvivl om, hvad dit spørgsmål har med PHP at gøre, men ja, der
> bliver tilføjet en "received" header hver gang en smtp server modtager
> en mail.

Hvordan læser jeg IP-adressen som mailen kommer fra med PHP?

Mvh
Kasper

Fra : Jimmy

Dato : 01-09-04 16:43

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> "Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan læser jeg IP-adressen som mailen kommer fra med PHP?

Har du overvejet at bruge et færdigt system til at frasortere SPAM?

Jeg kan anbefale SpamAssassin.

Mvh
Jimmy

Fra : Kasper Johansen

Dato : 01-09-04 16:59

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Har du overvejet at bruge et færdigt system til at frasortere SPAM?

Det er ikke så meget det i at frasortere spam, men det i at lære at kunne
gøre det selv jeg syntes er sjovt.

Mvh
Kasper

Fra : Jimmy

Dato : 01-09-04 19:27

> [...]
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke så meget det i at frasortere spam, men det i at lære at kunne

OK...

Vis det stykke kode, som du ikke kan få til at fungere og så kan vi hjælpe
dig.

Mvh
Jimmy

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-09-04 09:27

> Vis det stykke kode, som du ikke kan få til at fungere og så kan vi hjælpe
> dig.

Det er ikke en fejlfinding jeg vil have. Jeg spørger hvordan man kan få
IP-adressen som mailen blev sendt fra?

Mvh
Kasper

Fra : Jimmy

Dato : 02-09-04 11:03

> [...]
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke en fejlfinding jeg vil have. Jeg spørger hvordan man kan få

Du er i en forkert gruppe, hvis du vil have færdige scripts.

Hvis du spørger hvordan man parser en textfil og leder efter en specifik
streng må du skrive det og angive dit datagrundlag (headeren) og hvad du
søger efter.

Mvh
Jimmy

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-09-04 17:03

> [...]
>
> Hvis du spørger hvordan man parser en textfil og leder efter en specifik
> streng må du skrive det og angive dit datagrundlag (headeren) og hvad du

Jeg leder ikke efter et færdigt script.

Jeg spørger om det er muligt, og hvis det er; hvordan, man finder
ip-adressen på en mail modtaget med imap-funktioner.

Og ja jeg har også søgt på Google.

Mvh
Kasper

Fra : Jan Kristensen

Dato : 15-09-04 12:10

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg spørger om det er muligt, og hvis det er; hvordan, man finder
> ip-adressen på en mail modtaget med imap-funktioner.

Du skulle prøve at se lidt på php's imap funktioner

echo imap_fetchheader($mbox, $message_number);

From: "xxx xxx" <xxx@xxx.dk>
To: "xxx xxx" <xxx@xxx.dk>
Subject: xxxx.
Date: Tue, 7 Sep 2004 13:56:12 +0200