Opera + sessions
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 31-08-04 17:23

Jeg har følgende kode i toppen af min side:
-------------------
session_start();
connect_db();

if(! isset($_SESSION['online'])){
$_SESSION['online'] = true;
$SID = session_id();
mysql_query("INSERT INTO ppl_online (session_id, ip_address)
VALUES ('$SID', '{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}'");
}
-------------------
Det virker perfekt i IE og Firefox. Første gang man kommer ind på siden
bliver session-id'et lagt ind i databasen. Når når man bevæger sig rundt
på siden sker der intet - som forventet. Men i opera sker der noget
underligt. Første gang man går ind på siden bliver session-id'et lagt
ind i databasen plus et ekstra session id. Når man bevæger sig rundt på
siden bliver den ved med at smide nye random session-id's ind i databasen.
Jeg har tjekket om det varfordi den kørte igennem løkken hver gang, men
det gør den ikke.
En anden underlig opførsel fra opera: jeg har test.php fil som jeg
bruger til test af forskellige ting. I denne fil har ikke jeg ikke alt
det ovenstående kode i. Men ser man den i opera så bliver der tilføjet
et session-id til databasen alligevel.
Hvad sker der her?

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 01-09-04 03:19

On 31-08-2004 18:23, Rune Hammerskov wrote:
> [...]
> bruger til test af forskellige ting. I denne fil har ikke jeg ikke alt
> det ovenstående kode i. Men ser man den i opera så bliver der tilføjet

Jeg har løst problemet ved at rykke lidt rundt på tingene. Ved stadig
ikke hvorfor ovenstående ikke virker, men... never mind