Tagwall? hvordan
Fra : Mikkel Svendsen

Dato : 29-08-04 19:09

Hey.. Jeg ville godt have en tagwall på min hjemmeside.. den skal
være meget simpel og bør kun have felt til at skrive navn og
besked.
Har søgt forskellige steder på nettet og fundet en hel masse
færdige man kunne downloade, men har overhoved ikke forstand på
php & mySQL, og har desværre ikke tiden til at sætte mig ind i
det, derfor ville jeg høre om der er nogle der kender et sted med
en hurtig grundig tutorial til at opsætte en der allerede er
programmeret for mig (det skal virkeligt pin pointes da jeg ikke
engang ved hvordan jeg opsætter mySQL database), eller om der er
en der ville hjælpe mig med at sætte en op evt. komme med hjælp
over msn.

Det er til siden www.skifilm.dk
(er meget inspireret af den på http://www.nik0n.frac.dk/ , er
det helt umuligt at lave?)

På forhånd tak, mvh Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hjort

Dato : 30-08-04 06:52

Mikkel Svendsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> engang ved hvordan jeg opsætter mySQL database), eller om der er
> en der ville hjælpe mig med at sætte en op evt. komme med hjælp

Prøv at kigge på http://webcafe.dk
http://phpuniverset.dk
http://udvikleren.dk

Så burde du have lidt ;)

Ellers har jeg skrevet en tutorial (nok mest bare et script?)
http://stormdk.frac.dk/tut/tut-tag.php

MVH Christian

Fra : Mikkel Svendsen

Dato : 30-08-04 18:12

Okay nu har jeg lagt de to .php filer op på min server, og forsøgt at
ligge mySQL filen op på noget der hedder php my admin? men er ikk
sikker på jeg har gjordt det rigtigt..?

www.skifilm.dk/tagwall_skriv.php

hvad skal jeg gøre? hvor skal jeg skrive pass?

og kan jeg uden videre slette fx

$email = ($_POST[email]); & $hp = ($_POST[hp]);
hvis jeg ikk vil have de to elementer med?

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-04 23:26

Mikkel Svendsen wrote:

> hvad skal jeg gøre? hvor skal jeg skrive pass?

Password skal skrives i mysql_connect():
http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

> og kan jeg uden videre slette fx
>
> $email = ($_POST[email]); & $hp = ($_POST[hp]);
> hvis jeg ikk vil have de to elementer med?

Så skal du selvfølgelig også slette det fra selve hjemmesiden og den
query, som skriver de indtastede data til databasen skal også rettes
til. Og så kan du lige så godt også rette den query til som henter data
fra databasen om - og selvfølgelig rette det til i interfacet, at den
ikke skal vise email og homepage.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mikkel Svendsen

Dato : 01-09-04 14:34

Nå.. jeg tog tøsse måden, www.newbie.dk :)

så må jeg lære det andet når jeg en gang har alt for meget fritid...