Modtag email med PHP
Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-08-04 12:46

Hej gruppe.

Jeg sidder og leger lidt med at lave en email-udvidelse til min side (min
email modulerne i PHP).

Det virker fint, men... Af en eller anden sindsyg grund skal man bruge alle
mulige konverteringer til titel og beskeden hvis dette indeholder æ, ø eller
å.

Jeg har prøvet i 3-4 timer nu og syntes det var på tide at spørge herinde.

Er der nogen der har et script de vil vise til at ordne de formateringer
eller kan give link til en guide?

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-08-04 16:50

On Sat, 28 Aug 2004 13:45:34 +0200, "Kasper Johansen"
<kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det virker fint, men... Af en eller anden sindsyg grund skal man bruge alle
>mulige konverteringer til titel og beskeden hvis dette indeholder æ, ø eller
>å.

RFC2047 kan hjælpe dig på vej:
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2047.html

Men i stedet for at bokse med at genopfinde en implementation, så kig
på Mail_Mime fra PEAR:
http://pear.php.net/package/Mail_Mime

mimeDecode.php er lige, hvad du har brug for. Den klarer Mime,
attachments, m.m.

Fra starten af filen:

* USAGE: (assume $input is your raw email)
*
* $decode = new Mail_mimeDecode($input, "\r\n");
* $structure = $decode->decode();
* print_r($structure);

--
- Peter Brodersen