cron...?
Fra : peet_dk

Dato : 27-08-04 05:23

Er ved at installere et script, der bl.a.. har en reminder indbygget. Manden
bag scriptet skriver det her ang. at få den reminder til at fungere:

9. In order for the reminders to work you'll have to setup a cron entry for
every hour.

- Example for vixie cron:

1. Check with 'crontab -l' if you have already cron entries.

2. If you have crontab entries 'crontab -e' and add the following line.
Otherwise make a file with the following line:
1 * * * * wget -q http://www.domain.com/myorgbook/EmailTaskReminders.php -O
/dev/null
This bacically says run every hour at the first minute of the hour.

3. If you had crontab entries, you're done. Otherwise 'crontab <filename>'
and you're done.

Problemet er at jeg har server hos cliche.dk Og ikke aner noget om det
cron.. Hvordan kan jeg finde ud af om jeg har det, og hvis jeg ikke har det,
er det så noget jeg bare kan sætte til?

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Jakob Jensen Pruehs

Dato : 27-08-04 07:27

Et CronJob er en automatisk udførelse af bestemte programmer, på bestemte
tidspunkter.
Om du har adgang til disse, og evtl. kan aktivere dem, kan kun din udbyder
svare på.

Jakob Jensen Pruehs
Serverløsninger til alle behov! (Egen server fra 100,- DKK/md.)
www.jakobjp.com