liste enum i mysql fra php
Fra : Atte André Jensen

Dato : 25-08-04 13:03

Hejsa

Jeg har en tabel i mysql med et felt defineret som
enum('opt1','opt2','opt3'). Nu vil jeg gerne lave en forespørgsel fra
php som giver mig listen af mulige options i samme rækkefølge som de er
defineret i, altså i dette tilfælde opt1, opt2 og opt3.

Er der et kløgtigt hoved som kan hjælpe?
--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk - remove the underscore to reply

Fra : Jimmy

Dato : 25-08-04 14:39

"Atte André Jensen" <atte@ball_breaker.dk> wrote in message
> [...]
> defineret i, altså i dette tilfælde opt1, opt2 og opt3.
>
> Er der et kløgtigt hoved som kan hjælpe?

Jeg har tidligere spurgt om det samme. Søg i google groups i denne gruppe på
mit navn og enum.

Mvh
Jimmy

Fra : Atte André Jensen

Dato : 25-08-04 16:07

Jimmy wrote:

> Jeg har tidligere spurgt om det samme. Søg i google groups i denne gruppe på
> mit navn og enum.

Tak. Jeg fandt hjælp her:

<laaang_url>
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=40dfb5e8%240%2423873%2414726298%40news.sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26q%3Denum%2Bjimmy%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.php
<\laaang_url>

Fra : Jonathan Holst

Dato : 25-08-04 18:38

Atte André Jensen wrote:

> <laaang_url>

Til laaaange url'er kan man jo passende bruge shorter[1] .

[1]: http://shor.ter.dk/

--
Jonathan Holst - http://holst.biz/
"Black holes is where God divided by zero"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-08-04 18:49

Jonathan Holst skrev:

>Til laaaange url'er kan man jo passende bruge shorter[1] .

Men så ved folk ikke hvor de bliver sendt hen. Nogle kunn hitte
på at dirigere folk til en hærværksside.

Man kan lave både den lange og den korte - hvis man da ikke har
hittet ud af hvor meget man kan klippe af en google-url.

--
Bertel

Fra : Jimmy

Dato : 25-08-04 19:53

"Jonathan Holst" <jholst@gmail.com> wrote in message

> Til laaaange url'er kan man jo passende bruge shorter[1] .

Når brugeren har en opdateret nyhedslæser er der *INGEN* grund til at være
smart.
Du ved ikke hvor længe den service varer ved og så er news fyldt med
ubrugelige links.

Mvh
Jimmy

Fra : Jonathan Holst

Dato : 26-08-04 17:56

Jimmy wrote:
> Du ved ikke hvor længe den service varer ved og så er news fyldt med
> ubrugelige links.

Det kan du såmænd have ret i - men den risiko er der jo altid ved et
link. Ejeren af domænet kan jo i og for sig opsige det i morgen. Så det
argument mener jeg ikke holder.

Fra : Jimmy

Dato : 26-08-04 18:29

> Det kan du såmænd have ret i - men den risiko er der jo altid ved et
> link. Ejeren af domænet kan jo i og for sig opsige det i morgen. Så det
> argument mener jeg ikke holder.

Nu taler vi om en Google-link. Jeg forestiller mig, at de ikke lige opsiger
deres navn...

Men også på det generelle plan er det skidt at kryptere sit link via en
mellemmand, hvis service man ikke kan regne med eksisterer senere.

makeashorterlink.com forekommer f.eks. 206.000 gange på Groups, så det ville
være pænt skidt om de links forsvandt.

Mvh
Jimmy