uge kalender
Fra : Ahmed Jannuse

Dato : 21-08-04 18:31

jeg har en uge kalender på http://gwakgroup.dk/cal.php

den viser "denne uge", men jeg skal have lavet den om til at,
vise første dag, i uge,.. dvs. hvis som idag lørdag, så skal vise
fra idag og en uge frem....

kildekode:
http://gwakgroup.dk/cal.phps

Håber at der, er en der kan hjælpe med det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 21-08-04 20:06

Ahmed Jannuse wrote:

> den viser "denne uge", men jeg skal have lavet den om til at,
> vise første dag, i uge,.. dvs. hvis som idag lørdag, så skal vise
> fra idag og en uge frem....

Kan du ikke bare lave en for løkke som udskriver en dag, ud fra dags
dato + 0 dage. Så for hver gang løkken kører, så lægger den en dag
ekstra oven i. Dette gørers 7 gange og vupti, så har du dine 7 dage.

Så kan du samtidig i denne løkke hente evt. data om denne dag ud fra en
database, hvis det er det du vil.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ahmed Jannuse

Dato : 21-08-04 21:57

Jeg har ikke helt styr på det, derfor linkede jeg til kildekoden, vil du
ikke bruge 2 min på at rette i kildekoden, så ville jeg blive totalt gald
:D

Fra : Anders Lund

Dato : 21-08-04 22:19

Ahmed Jannuse wrote:

> Jeg har ikke helt styr på det, derfor linkede jeg til kildekoden, vil du
> ikke bruge 2 min på at rette i kildekoden, så ville jeg blive totalt gald

Nej, jeg vil ikke rette kildekoden. Jeg har dog skrevet min egen
version, som er så simpel at den udskriver dags dato, næste dag og så
videre - 7 dage frem. Så må du selv lave resten - evt. skrive den ind i
hans kode.

<?php
echo "<table><tr>\n";
$now = time();

for ($i = 0; $i < 7; $i++) {
if ($i == 0) {
$date = date("d-m-Y", $now);
}
$date = date("d-m-Y", $now + ($i * 86400));
echo "<td>" . $date . "</td>\n";
}

echo "</tr></table>";
?>