PHP kode i SQL database
Fra : Jesper Larsen

Dato : 21-08-04 12:10

Hey.

Kan man hente PHP kode fra en database?

Altså, når man kører en echo på feltet i tabellen der indeholder
PHP kode, så bliver den kode udført og ikke bare skrevet som
tekst.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH

Jesper Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-08-04 12:30

Jesper Larsen wrote:

> Altså, når man kører en echo på feltet i tabellen der indeholder
> PHP kode, så bliver den kode udført og ikke bare skrevet som
> tekst.

Prøv at læse om eval() i manualen - det er nok det, du søger:

http://dk.php.net/manual/en/function.eval.php

Tonni Aagesen
www.cazoo.dk

Fra : Jesper Larsen

Dato : 21-08-04 13:03

Tonni Aagesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Prøv at læse om eval() i manualen - det er nok det, du søger:
Jeg har sgu lidt svært ved at gennemskue den...
Hvis jeg har en php fil , hvor der er defineret en function. F.eks.
afstemning($a). Og jeg så har et felt i en database, som skal kalde
den funktion og så udskrive det som afstemning() returner...

Fra : Jesper Larsen

Dato : 21-08-04 14:32

Jesper Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> afstemning($a). Og jeg så har et felt i en database, som skal kalde
> den funktion og så udskrive det som afstemning() returner...
Jeg prøver lige at præcisere det lidt mere...

I en php fil er der f.eks følgende kode:
function skriv($a) {
echo '$a';
}

I en database er der så et felt der indeholder følgende:
skriv('Hello World');

I php filen køres så en echo på det databasefelt, og så skulle den jo
gerne skrive Hello World og intet andet...

Jeg har lidt svært ved at gennemskue om man kan det, og i så fald
hvordan, med eval().

Håber det hjalp lidt...