Fjerne de sidste tegn i en tekst
Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-08-04 20:04

Er der nogle, der har et forslag til, hvordan man fjerne de sidste tegn i en
tekst (altså kun sletter dem)?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-04 20:06

On Wed, 18 Aug 2004 21:04:24 +0200, "Lasse Madsen"
<lass1987@hotmail.com> wrote:

>Er der nogle, der har et forslag til, hvordan man fjerne de sidste tegn i en
>tekst (altså kun sletter dem)?

substr() ?
http://php.net/substr - eksempel 3, "Using a negative length"

Hvis du stadigvæk har brug for hjælp, må du give et eksempel på, hvad
du har af tekst, og hvordan du ønsker at teksten efterfølgende skal se
ud.

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-08-04 20:27

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du stadigvæk har brug for hjælp, må du give et eksempel på, hvad
> du har af tekst, og hvordan du ønsker at teksten efterfølgende skal se

Det dur ikke, for jeg kender ikke længden af det
Det er bare for at slette den sidste nøle i et array

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 20:47

Lasse Madsen wrote:

> Det dur ikke, for jeg kender ikke længden af det

så må du jo bruge en str_len til at finde længden...
http://dk.php.net/str_len

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-04 20:49

On Wed, 18 Aug 2004 21:46:50 +0200, Anders Lund
<anders@andersonline.dk> wrote:

>så må du jo bruge en str_len til at finde længden...
>http://dk.php.net/str_len

Eller, som nævnt, eksempel 3, "Using a negative length" :)

(hvis der vel at mærke er tale om en string)

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 20:49

Anders Lund wrote:

> så må du jo bruge en str_len til at finde længden...
> http://dk.php.net/str_len

Den hedder jo "strlen" .. tsk tsk

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-04 20:48

On Wed, 18 Aug 2004 21:26:56 +0200, "Lasse Madsen"
<lass1987@hotmail.com> wrote:

>Det dur ikke, for jeg kender ikke længden af det
>Det er bare for at slette den sidste nøle i et array

Så det er et array, og ikke en string? array_pop() fjerner det sidste
element i et array.
http://php.net/array-pop

Fx:
array_pop($array);

... og vel at mærke ikke:
$array = array_pop($array); // forkert

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Lasse Madsen

Dato : 31-08-04 15:12

> Så det er et array, og ikke en string? array_pop() fjerner det sidste
> element i et array.
> http://php.net/array-pop

Det hjalp
Tak for hjælpen