Billede --> ASCII
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-08-04 18:04

Hej gruppe!

Jeg så for en del tid siden et PHP-script, hvor man valgte et billede (via.
html-inputfeltet "file"), og så viste den det groft gengivet med tegnet "#",
men i de nogenlunde repræsentative farver.
Dengang forstod jeg ikke et ord PHP, men kunne nu godt tænke mig at kigge på
det igen.
Nogen der ved, hvor jeg finder det igen, eller nogen der har noget lignende?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jonathan Holst

Dato : 18-08-04 19:12

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> [...]
> det igen.
> Nogen der ved, hvor jeg finder det igen, eller nogen der har noget lignende?

John Coggeshall har skrevet en sådan funktion. Der er mulighed for at
teste [1], og du kan se kildekoden [2]

[1]: http://old.coggeshall.org/ascii.php
[2]: http://old.coggeshall.org/show_source.php?filename=asciiart.php

--
Jonathan Holst - http://holst.biz/
"Black holes is where God divided by zero"