FTP og WEB hos Tele Danmark virker bare ik~
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 05-09-04 21:04

Hej!

Jeg har fået ADSL hos TDC og det er ikke noget jeg vil anbefale!

Jeg har før kørt FTP og WEB servere via forbindelser hos Struernet og
Tiscali,
og det virkede!

Med andre ord, jeg BURDE vide hvordan man sætter router og server op.

Men lige meget hvad jeg gør med dette virker det bare ikke.....

Det er sat op på denne måde:

Et Stik i vægen går til en Speedsteam 5100 (TDC's ejendom, er der lukket for
noget her? Og hvordan finder man ud af det?),
Der efter er der sat en SyslinkRouter/Switch ind, derefter er der en server
og en desktop maskine....

Webserveren virker fint lokalt, og jeg kan pinge min adresse udefra, men
serveren kan ikke ses, ej heller websiden....

Hvad kan der være sat forkert op???

Henrik Silkeborg

Fra : Hans

Dato : 05-09-04 21:35

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
> lukket for noget her? Og hvordan finder man ud af det?),
> Der efter er der sat en SyslinkRouter/Switch ind, derefter er der en

Speedstream 5100 er kun et adsl-modem. Der er ikke noget at sætte op.

> Webserveren virker fint lokalt, og jeg kan pinge min adresse udefra,
> men serveren kan ikke ses, ej heller websiden....
>
> Hvad kan der være sat forkert op???

Du har selvfølgelig forwardet de rigtige porte i routeren, og kontrolleret
der ikke er en firewall som blokerer på dit lan, oder was?

Hans

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 05-09-04 21:41

> Du har selvfølgelig forwardet de rigtige porte i routeren, og kontrolleret
> der ikke er en firewall som blokerer på dit lan, oder was?
>
> Hans

Det er da lige det jeg har....

Henrik

Fra : Hans

Dato : 05-09-04 22:03

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Det er da lige det jeg har....

Du må have lavet en brøler ét eller andet sted, for det har ikke noget med
din forbindelse at gøre. Hverken port 20, 21 eller 80 er lukket på en
almindelig Privat BB TDC-forbindelse. Påen igen.

Hans

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-09-04 04:40

Hans wrote:

> Du må have lavet en brøler ét eller andet sted, for det har ikke noget
> med din forbindelse at gøre. Hverken port 20, 21 eller 80 er lukket på
> en almindelig Privat BB TDC-forbindelse. Påen igen.

Han har glemt at skifte opslags dns..?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 06-09-04 08:01

On 2004-09-05, Henrik (Silkeborg) <dk8008@hotmail.com> wrote:

> Det er da lige det jeg har....

Du forsøger ikke at se siden med den offentlige ip adresse?

/martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-04 14:44

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008@hotmail.com> wrote in message

> Det er da lige det jeg har....

Du må have en firewall på, man kan ikke endgang pinge 83.88.122.119

Fra : PGU

Dato : 06-09-04 08:18

"Henrik (Silkeborg)" <dk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Webserveren virker fint lokalt, og jeg kan pinge min adresse udefra, men
> serveren kan ikke ses, ej heller websiden....
>
> Hvad kan der være sat forkert op???
>
> Henrik Silkeborg

Det skulle vel aldrig være noget så simpelt som en DNS, der skal ændres til
ny IP-adresse ?

/PGU