Tænker på at skifte udbyder.
Fra : falcon

Dato : 01-09-04 11:00

Efter at have været kunde hos Cybercity i ca 2 år og UDEN problemer,
så har der den seneste måned ikke været andet en problemer
Jeg har en 1024/128 linie, men så startede det med at jeg kun kunne
connecte med 512kb. Så gik mit modem ned og efter at have byttet til
et nyt uden held, sendte de mig en ny router (Zyxel 650r) som heller
ikke ville køre. OK så byttede de den til en ældre Cisco 177 som jeg
endelig har fået til at køre, MEN den vil ikke connecte med højere
hastighed end 440-480kb.
Cybercity har erkendt at der er et problem, men aner ikke hvordan de
skal løse det, så derfor overvejer jeg at skifte udbyder.
Jeg overvejede først TDC; men problemet er at de ikke har en 1024mb
forbindelse og jeg vil IKKE op og betale ca kr 600/mdr for en 2048, så
meget bruger jeg trods alt ikke nettet.
Hvilke andre muligheder kan I evt anbefale?
Er der evt nogen der har erfaringer med Struer.net?

mvh Falcon

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-09-04 12:58

falcon wrote:

> Er der evt nogen der har erfaringer med Struer.net?

Ja er selv skiftet for ca en måned siden , har en 1024/128 (256 havde været
tiltrængt, men nærrig som jeg er bestilte jeg et af deres tilbud). Har kørt
okay indtil videre og jeg får hvad jeg betaler for. Router delen virker dog
lidt ..billig, men den kan bruges, eller sættes til "passthru" så man bruger
egen router uden at skulle lave et daisychain. Har ikke haft kontakt til
kunderservice/support så jeg kan ikke sige noget om kvaliteten af denne.

Der er dog ikke adgang til newsservere , så man skal igennem sunsite eller
lign.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-09-04 01:37

"falcon" <Falcon1@email.dk> wrote in message

> Hvilke andre muligheder kan I evt anbefale?

Jeg har selv en Tiscali 1024/512 linie med en Cisco 677 router (de har
sikkert skiftet den til noget nyere siden jeg blev kunde for mange år
siden). Den linie betaler jeg 545,- om måneden for.

Jeg ved intet om adsl modems, men det med at du skal connecte lyder sygt.
Med routeren er du online hele tiden, uanset om din PC er tændt eller ej, så
de problemer undgår du (det er routeren der er online).

Fra : falcon1@email.dk

Dato : 02-09-04 19:59

On Thu, 2 Sep 2004 02:37:09 +0200, "Thomas Wesley Hinton"
<wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> wrote:

>Jeg har selv en Tiscali 1024/512 linie med en Cisco 677 router (de har
>sikkert skiftet den til noget nyere siden jeg blev kunde for mange år
>siden). Den linie betaler jeg 545,- om måneden for.

Som sagt er jeg nok lidt af en nærigpind for jeg vil helst ikke op og
give end ca kr 400 for en 1024 linie.
Jeg giver i øjeblikket kr 395 for en 1024/128 og da jeg meeeeget
sjældent uploader en masse behøver jeg ikke højer upload hastighed.

>Jeg ved intet om adsl modems, men det med at du skal connecte lyder sygt.
>Med routeren er du online hele tiden, uanset om din PC er tændt eller ej, så
>de problemer undgår du (det er routeren der er online).
Sorry det var mig der ikke har forklaret det ordentligt. Jeg HAR en
router (cisco 677) der er på hele tiden, men hastigheden den er
connected med kommer ikke op over 440-500kb.
Lidt surt når man betaler for en 1024

mvh falcon

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-09-04 23:24

Hej , du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Sorry det var mig der ikke har forklaret det ordentligt. Jeg HAR en
> router (cisco 677) der er på hele tiden, men hastigheden den er
> connected med kommer ikke op over 440-500kb.
> Lidt surt når man betaler for en 1024

Hvad siger de første 4 "datalinjer", hvis du via Telnet stikker
routeren kommandoen "sh int wan0" (uden anførselstegn, forstås)?

Dvs. dem jeg her viser fra min egen (en 677'er hos Tiscali):

cbos>sh int wan0
wan0 ADSL Physical Port
Line Trained
Data rate 2048 Kbps down; 512 Kbps up
Line capacity 9504 Kbps down; 928 Kbps up
SNR Margin 35 dB; previous 35 dB
Attenuation 19.5 dB; previous 19.5 dB

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 26-09-04 14:23

Hej Rudi

> Hvad siger de første 4 "datalinjer", hvis du via Telnet stikker
> routeren kommandoen "sh int wan0" (uden anførselstegn, forstås)?

Hvordan gør jeg det med min D-link 604 router?
Hvordan connecter jeg til den fra Telnet?

Hilsen Viggo

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-09-04 23:14

Hej Viggo Jørgensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvordan gør jeg det med min D-link 604 router?

Det er ikke, fordi jeg har overset dit indlæg, at jeg ikke forlængst
har svaret. Jeg kender blot intet til D-Link 604-routeren, hvorfor jeg
ikke ved det (og håbede en eller anden med kendskab til den gav dig
oplysningerne).

Har D-Link ikke noget oversigt af en art mht. den router - vedlagt
routeren eller på deres website (?)

> Hvordan connecter jeg til den fra Telnet?

Det ved jeg heller ikke. Men formentlig er det routerens LAN-side, der
er gateway. I fx mit tilfælde (altså Tiscali og Cisco 677) smider man
ved installationen IP'en 192.168.1.1 (dvs. IP _bag_ routeren, i.e. på
LAN-siden) ind som gateway. I så fald er det blot Start -> Kør

telnet 192.168.1.1

for at kontakte den.

Se evt. under Kontrolpanel -> Netværk hvad der indsat som gateway.

Men det er en god ide først lige at finde ud af, hvad man vil telnette
og hvordan - samt hvordan man afbryder forbindelsen, forstås

Hvis der ikke noget manuallignende med og du heller ikke kan finde
noget på D-Links site om det, kan du evt. prøve at spørge i
netværksgruppen om nogen har et hint.

--
Hygge fra Århus - Rudi