Flytte wan ip til maskine på indersiden af~
Fra : Martin Johannesen

Dato : 01-09-04 09:39

Hej

Jeg har overvejet at skifte adsl fra TDC til cybercity og derfor ville
jeg høre om følgende er muligt:

Pt. har jeg en OpenBSD router/firewall, som jeg meget gerne vil beholde
og jeg vil helst at det "ydre" netkort på min OpenBSD, får wan ip
addressen fra routeren. Er dette muligt? Jeg er godt klar over at det
afhænger lidt af router typen.

Mvh.

Martin J

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-09-04 10:02

"Martin Johannesen" <martin@johannesen.biz> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> og jeg vil helst at det "ydre" netkort på min OpenBSD, får wan ip
> addressen fra routeren. Er dette muligt? Jeg er godt klar over at det
Ikke med mindre du bestiller tjenesten Global IP >
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/
Hvor routeren har en WAN IP og tildeler din OpenBSD en anden WAN IP.
F.eks.
Router: :212.242.xxx.20
OpenBSD Box: 212.242.xxx.21

Alternativt kan du natte alle porte videre fra din router fra CC til din
OpenBSD Box og derfra styre nat o.s.v.

/MD

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-09-04 10:30

I indlægget <41358a2c$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> skrev Martin Johannesen:
> [...]
> og jeg vil helst at det "ydre" netkort på min OpenBSD, får wan ip
> addressen fra routeren. Er dette muligt? Jeg er godt klar over at det

Det er ikke muligt med mindre du køber produktet GlobalIP eller et ATM
netkort (IMHO kan et ATM netkort ikke anbefales).

Du kan ikke lave bridge med CC routerne.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.